کمیته ملی المپیک

برنامه های ستاد نظارت بر انتخابات کمیته ملی المپیک که روز سه شنبه تشکیل و تکمیل شد، برای ورود به این انتخابات از چه زمان و چه مرحله ای آغاز می شود؟

به گزارش مشرق، طبق آئین انتخاباتی نامه کمیته ملی المپیک، ستاد پنج نفره نظارت بر انتخابات این کمیته باید بلافاصله بعد از تعیین تاریخ انتخابات تشکیل می شد و همزمان با آغاز ثبت نام کاندیداها، فعالیت خود را با «نظارت بر فرآیند ثبت نام» ها آغاز می کرد این در حالی است که روز گذشته و درست در فاصله سه روز مانده به مهلت دو هفته ای ثبت نام ها، ترکیب این ستاد تکمیل و نهایی شد. 

طبق آئین نامه سه عضو از ترکیب پنج نفره ستاد نظارت بر انتخابات کمیته ملی المپیک یعنی دبیرکل، مشاور حقوقی و مدیر حراست به خاطر جایگاه شان مشخص بودند. این نفرات هم البته اواخر هفته گذشته حکم خود را برای عضویت در این ستاد دریافت کردند ضمن اینکه تعیین دو عضو هیات اجرایی تا روز گذشته که رسول خادم و محمدپولادگر معرفی شدند، به تاخیر افتاد. 

اینکه «چرا انتخاب دو نفر از میان اعضای هیات اجرایی برای حضور در ستاد نظارت بر انتخابات تا این حد به تاخیر افتاد؟»، اصلا مشخص نیست! به هر حال مهلت ثبت نام کاندیداهای انتخابات کمیته ملی المپپیک پس از دو هفته، جمعه آینده به پایان می رسد و این ستاد فقط در همین دو سه روز پایانی می تواند نظارت لازم و مستقیم خود را روی روند ثبت نام ها داشته باشد که البته همین هم خیلی دیر است. 

البته طبق آئین نامه انتخاباتی کمیته ملی المپیک، برای ستاد نظارت به جز نظارت بر فرآینده ثبت نام ها، وظایف دیگری هم تعریف شده است که امید می رود در انجام آنها تاخیری دیده نشود تا انتخابات ۲۵ دی ماه به موقع و بدون هیچ ابهامی برگزار شود. 

به گزارش مشرق، در بند ب از بخش اول (ستاد نظارت بر انتخابات) آئین نامه انتخاباتی کمیته ملی المپیک وظایف ستاد نظارت بعد از اتمام ثبت نام و نظارت بر آن، به این شرح اعلام شده است: 

۱- بررسی و نظارت بر صحت اسامی اشخاص حقیقی و حقوقی عضو مجمع جهت حضور در مجمع انتخاباتی طبق اساسنامه و الزامات تعیین شده  از سوی کمیته بین المللی المپیک

۲- بررسی فرم های تکمیل شده ثبت نام و مدارک کاندیداها و تطبیق با شرایط احراز کرسی های مختلف تعریف شده در اساسنامه و آیین نامه حاضر و همچنین احراز صلاحیت های عمومی از مراجع ذیصلاح و پیگیری جهت اخذ تایید ظرف ۷۲ ساعت

۳- بررسی اعتراض داوطلبین احراز صلاحیت نشده و پاسخگویی ظرف ۴۸ ساعت

۴- اعلان عمومی فهرست نهایی کاندیداهای عضویت در هیات اجرایی به تفکیک هر کرسی و ارسال بیوگرافی مختصر آنها برای تمام اعضای مجتمع عمومی، حداقل یک هفته قبل از تاریخ برگزاری انتخابات، ارسال درخواست های تایید شده ثبت نام برای احراز صلاحیت های عمومی به مراجع ذیصلاح و پیگیری جهت اخذ تاییدیه ظرف ۷۲ ساعت

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس