کد خبر 816226
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
محمد مهدی زاهدی

رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه انتقادات مردم در حوزه اقتصادی به حق است و باید برای رفع آن کوشید، گفت: مخالف افزایش قیمت بنزین هستیم.

به گزارش مشرق، محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به ارائه تحلیل خود از وضعیت فعلی کشور و وضعیت اقتصادی مردم پرداخت.

وی به نشست روز گذشته رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس با رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: در آن نشست به آقای روحانی گفتم برخی از وزرا و مسئولان کشور به مردم حقیقت را نمی‌گویند و می‌خواهند با گفتار درمانی سر مردم را گرم کنند.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به اقدامات دولت در حوزه مسکن اظهار داشت: در این بخش گفته شد می‌خواهیم مسکن اجتماعی تولید کنیم اما هیچ اقدامی انجام ندادند؛ درباره بازنشستگان فولاد نیز قول‌های فراوان داده شد اما در نهایت به آنها عمل نشد؛ ‌ در بخش مالیات هم قرار نبود این حجم از فشار را به مردم وارد کنیم.

زاهدی، ضعف و سوءمدیریت را عواملی توصیفی کرد که باعث تحمیل فشار به مردم و کشور شد و اظهار داشت: در بخش بهداشت و درمان مدیریت‌های لازم صورت نگرفت و میلیاردها تومان پول معلوم نشد در کجاها هزینه می‌شود و در نهایت این همه اقدام باعث نارضایتی بیماران و حتی پزشکان و پرستاران شد.

وی تاکید کرد که انتقادها و اعتراضات مردم در حوزه اقتصادی به حق است و باید مقامات برای رفع آن بکوشند.

نماینده مردم کرمان در مجلس در عین حال تصریح کرد: افرادی که اعتراض دارند باید اعتراض خود را در شرایط مسالمت‌آمیز و مدنی مطرح کنند. البته ما نیز بارها در مجلس مباحث را مطرح کرده‌ایم اما باید مراقب باشیم دشمن از مسائل موجود سوءاستفاده نکند.

زاهدی با انتقاد از تخریب‌های صورت گرفته تاکید کرد که نباید از اعتراضات مردمی سوءاستفاده شده و به تخریب اموال عمومی منتج شود.

وی ادامه داد: اقداماتی همچون آتش زدن پرچم کشور به هیچ وجه قابل قبول نیست، این اقدام یعنی مرگ در کشور و مرگ بر 80 میلیون ایرانی؛ این قبیل اقدامات از سوی هر کسی انجام شود قابل قبول نیست و باید جلوی آن را گرفت.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با هشدار نسبت به اینکه در برخی رفتارها رد پای خارجی‌ها دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: باید با عوامل و لیدرها برخورد و جوانان فریب خورده را هدایت کرد.

زاهدی در ادامه گفت‌وگوی خود با فارس به لایحه بودجه سال 97 هم اشاره کرد و گفت: ما به عنوان نمایندگان مجلس مخالف افزایش قیمت حامل‌های انرژی هستیم زیرا این افزایش باعث گسترش تورم و افزایش رکود می‌شود.

«می‌گویند می‌خواهیم با افزایش قیمت حامل‌های انرژی اشتغال ایجاد کنیم اما این افزایش باعث از بین رفتن شغل 400 هزار نفر می‌شود»

وی با اشاره مجدد به نشست روز گذشته رؤسای کمیسیون‌های تخصص مجلس با رئیس‌جمهور اشاره کرد و افزود: بنده مدت‌ها پیش طی اظهارنظرهایی همچنین در جلسه دیروز به آقای روحانی گفتم که ما به عنوان نیروهای انقلاب که صراحت انقلابی داریم راضی نیستیم مشکلی برای دولت پیش بیاید و تمام توان‌مان را برای رفع مشکلات عمومی به کار خواهیم گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    3 0
    اگر بحق است برادر ارجمندم پس چرا هر روز وضع ما و رفاهیات ملت بدتر میشود؟ آیا بهتر نیست بسیاری از هزینه های بودجه ائی مثل ریخت و پاشهای مراسمهای غیر ضروری و بودجه بندی سازمانها و نهادهائی که منفعت معیشتی و اقتصادی برای مردم ندارد و بودجه بندی برای کسی که طلب علم میکند و برعکس باید هزینه آنرا نیز بپردازد را قطع کنیم ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس