کد خبر 816083
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
مهدی کیانی

کاپیتان تیم تراکتورسازی صحبت‌هایی را راجع‌به قول و قرار بازیکنان تیمش برای دیدار مقابل استقلال انجام داد.

به گزارش مشرق، مهدی کیانی درباره شکست تراکتورسازی مقابل پرسپولیس، حواشی رخ داده پیرامون این دیدار، رأی کمیته انضباطی، اختلاف باشگاه و یحیی گل‌محمدی، دیدار مقابل استقلال و ... صحبت‌هایی را انجام داده است که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

از شکست هفته هفدهم مقابل پرسپولیس شروع کنیم، چطور شد که تراکتورسازی چنین بازی ضعیفی مقابل پرسپولیس انجام داد؟!
در طول هفته تمرینات خوبی داشتیم و همه تمرکزمان را گذاشته بودیم که بیاییم و در تهران بازی را ببریم. ما در 25، 20 دقیقه اول هم خوب بازی کردیم، اما متأسفانه گل‌های بدی خوردیم. آن روز، روز بد ما بود و خوب هم بازی نکردیم. اگر خودمان بودم، اگر روزمان بود و اگر توان فوتبالی خودمان را به نمایش می‌گذاشتیم، راحت پرسپولیس را می‌بریم، اما روز فوتبال‌مان نبود و بازی را باختیم. شرمنده هوادارانی شدیم که تا تهران آمده بودند که ما را تشویق کنند. از این ناراحتیم که در این سه چهار سال همیشه پشت سر هم پرسپولیس را بردیم، اما به‌خاطر یکسری مسائل چند بازی است که نمی‌توانیم آنها را شکست بدهیم.

سوای نتیجه، اتفاقات زشتی هم روی سکوهای ورزشگاه آزادی رخ داد و توهین‌های زیادی هم به هواداران تراکتورسازی شد ...

 

متأسفم. ما ابتدای بازی فرهنگ‌سازی کردیم، کل هواداران و باشگاه آن‌قدر به پرسپولیس احترام گذاشتیم که عکس مرحوم هادی نوروزی را با خودمان به زمین آوردیم که اگر خدایی نکرده چیزی بین دو طرف بوده باشد، از بین برود. با این کار ما می‌خواستیم نشان بدهیم اگر دلخوری وجود دارد، ما دنبالش نیستم. من متأسفم برای لیدری که آن کارها را انجام داد. او هر توهینی به مردم شریف آذربایجان کرده، به خودش کرده است. هواداران تراکتورسازی آن‌قدر بزرگ هستند که در سرما و گرما به ورزشگاه آمدند و تیم‌شان را تشویق کردند. فوتبال ارزش این کارها را ندارد. همه چیز یک روز تمام می‌شود، فوتبال هم تمام می‌شود، اما انسانیت می‌ماند.

به‌نظرت ریشه این اتفاقات از کجاست؟ فکر نمی‌کنی این بی‌ادبی‌ها یک روزی و یک جایی باید تمام شود؟

 

اینها از این ناراحتند که وقتی به ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز می‌آیند، نمی‌توانند در اینجا هوادار پیدا کنند، اما شما ببینید که هواداران بافرهنگ و با شعور تراکتورسازی هر جای ایران که بازی کردیم به ورزشگاه آمدند و ما را سربلند کردند. وقتی در ورزشگاه آزادی 40، 30 هواداران تراکتورسازی به ورزشگاه می‌آید، به آنها هم فشار می‌آید که چرا تراکتورسازی این همه هوادار در ورزشگاه دارد. به‌خاطر این بی‌ادبی‌ها ناراحتیم، اما آن کسی که این بی‌ادبی را انجام داده به خودش بی‌ادبی کرده است.

کمیته انضباطی هم روز گذشته (دوشنبه) رأی خود را درباره اتفاقات بازی پرسپولیس - تراکتورسازی صادر کرد که اعتراض باشگاه شما را در پی داشت.
امیدوارم آرای سنگین فقط برای شهرستانی‌ها نباشد. امیدوارم طوری حکم بدهند که آن تیمی که حقش است، جریمه شود و آن افرادی که بی‌ادبی کردند به سزای اعمال‌شان برسند. الان سردار آجورلو پیگیر ماجراست و امیدوارم اتفاقی رخ بدهد که به‌نفع فوتبال ایران باشد.

اتفاقی که زیر سایه شکست تراکتورسازی مقابل پرسپولیس و اتفاقات ورزشگاه آزادی ماند، سه کارته شدنت مقابل پرسپولیس و از دست دادن دیدار مقابل استقلال بود.

 

واقعاً آقای دکتر (بیژن حیدری، داور دیدار پرسپولیس - تراکتورسازی) داور خوبی است. من در کل 90 دقیقه یک تکل زدم. به‌خدا توپ را زدم و خطا هم نبود، اما کارت زرد گرفتم و دیدار مقابل استقلال را از دست دادم. این بازی برای من خیلی مهم بود، چون برای هواداران تراکتورسازی مهم است. من هم بازیکنی نیستم که بگویم اگر کارت بگیرم فلان بازی را از دست می‌دهم و در بازی مراعات کنم. مقابل پرسپولیس هم دوست داشتم خوب و محکم بازی کنم. یک بازیکن چهار پنج خطای بد می‌کند، اما کارت نمی‌گیرد، اما در خطای اول به من کارت زرد می‌دهند و همین مسئله باعث می‌شود 90 دقیقه دست و پا بسته بازی کنم. از اینکه بازی برابر استقلال را از دست دادم ناراحتم، اما چیزی نمی‌توانم بگویم و اگر هم بگویم چیزی درست نمی‌شود. ان‌شاءالله بچه‌هایی که به زمین می‌روند با تمام قدرت بازی می‌کنند.

به‌نظرت تراکتورسازی می‌تواند استقلال را ببرد؟

 

استقلال الان در نیم‌فصل دوم با آقای شفر نتایج خوبی گرفته و خوب هم بازی می‌کند. به استقلال احترام می‌گذاریم، اما ما هم تراکتورسازی هستیم و تیم دست و پا بسته‌ای نیستیم. بچه‌ها هم همگی گفتند که با تمام قوت از دقیقه یک تا 90 تمام زورشان را می‌گذارند که ان‌شاءالله روز جمعه بازی را ببرند. امیدوارم هواداران هم بیایند و از تیم‌شان حمایت کنند. همه ما رفتنی هستیم، اما این هوادار است که می‌ماند. من خودم خیلی خوش‌بینم که استقلال را می‌بریم.

در یکی دو روز گذشته کش‌مکش‌هایی میان باشگاه تراکتورسازی و یحیی گل‌محمدی به‌وجود آمد. به‌عنوان کاپیتان تیم، فکر نمی‌کنی بهتر بود دو طرف حداقل تا بازی استقلال صبر می‌کردند؟
بله، در این شرایط همه باید پشت هم باشیم. نمی‌دانم باشگاه چه شرایطی دیده که این جریمه را اعمال کرده است. ما خودمان هم دیروز این مسئله را فهمیدیم. باشگاه تراکتورسازی، باشگاه بزرگی است. فکر می‌کنم سردار (مصطفی آجورلو) این کار را کرده که کمی از ناراحتی هواداران به‌خاطر توهین‌ها کم شود. ان‌شاءالله اگر استقلال را ببریم و تیم به روال بیفتد، این جریمه را هم می‌بخشند تا هم یحیی گل‌محمدی و هم اعضای کادر فنی‌اش تمام تمرکزشان را روی تیم بگذارند. هدف همه موفقیت تراکتورسازی است.

... و صحبت پایانی؟

 

از هواداران خواهشی که داریم، این است که در دیدار مقابل پرسپولیس فقط و فقط به تشویق تیم خودشان بپردازند. تراکتورسازی را کل دنیا با هوادارانش می‌شناسند. امیدوارم آنها در بازی با استقلال هم به ورزشگاه بیایند. من قول می‌دهم که از شرمندگی‌شان دربیاییم و با تمام قدرت بازی کنیم. بار دیگر از آنها خواهش می‌کنم که فقط تیم خودشان را تشویق کنند. ما دوست نداریم در این زمان محروم شویم و کوچک‌ترین مشکلی برای‌مان پیش بیاید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس