اعتراض سرخابی ها به داور

عضو فراکسیون ورزش و جوانان مجلس گفت: باشگاه استقلال به ۱۰۷ شخصیت حقیقی و حقوقی بدهکار است که میزان بدهی‌ هم مشخص است و هیچکدام از آنها تاکنون پرداخت نشده است.

به گزارش مشرق، علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو فراکسیون ورزش و جوانان مجلس در تشریح آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده تحقیق و تفحص از منابع و مصارف و نظام مدیریت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در 10 سال اخیر، اظهار داشت: معمولاً روال اینگونه مسائل به شکلی است که معمولاً کمیسیون تخصصی از مرجع که باشگاه استقلال یا پرسپولیس و یا در کل وزارت ورزش و جوانان سؤال می‌کند تا سؤالاتی که نمایندگان مجلس دارند را پاسخ دهند.

*بدهی باشگاه استقلال به 107 شخصیت حقیقی و حقوقی

وی افزود:‌ سؤال ما در جریان تحقیق و تفحص از منابع و مصارف و نظام مدیریت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در 10 سال اخیر راجع‌به موضوعات مختلف از جمله بدهی‌های مختلف باشگاه استقلال و پرسپولیس بود؛ چرا که اعلام کردند باشگاه استقلال بدهی دارد. این باشگاه  به 107 شخصیت حقیقی و حقوقی بدهکار است که میزان بدهی‌ هم مشخص است.

وی با اشاره یه اینکه این دو باشگاه در مجموع 170 بدهی دارند، گفت: در آخرین جلسه‌ای که با مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس داشتیم پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای دریافت نکردیم. لذا زین‌ پس در خصوص این تحقیق و تفحص رأ‌ی‌گیری می‌شود و در نهایت به مجلس انتقال خواهد یافت و درباره آن بحث‌های لازم در صحن علنی صورت خواهد گرفت.

*هیچ کدام از بدهی‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تاکنون پرداخت نشده است

عضو فراکسیون ورزش و جوانان مجلس با بیان اینکه هیچ کدام از بدهی‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تاکنون پرداخت نشده است، تصریح کرد: اینکه بدهی‌هایی وجود دارد یک ادعا است لذا باید در مراجع رسمی به اثبات برسد. من فکر می‌کنم بسیاری از این دیدگاه‌هایی که در اختلاف پرداخت و مطالبات وجود دارد با تفاهم قابل حل است.

یوسف نژاد در ادامه عنوان کرد: ما اکنون بیش از 74 پرونده در فیفا علیه ورزش فوتبال ایران داریم که در این رابطه فراکسیون ورزش جلسه‌ای برگزار کرد و فدراسیون فوتبال نیز در این رابطه با کسانی که مدعی بودند جلسه گذاشت و به تازگی طبق گزارش‌های دریافت شده، متوجه شدیم که  به تعداد 50 پرونده کاهش پیدا کرده است و بیش از 20 نفر از اشخاص حقیقی یا حقوقی به تفاهم رسیده‌اند به هر حال این نکته مهمی است که با تفاهم، مذاکره و مباحثه قابل حل است و این تدبیر فدراسیون فوتبال قابل احترام است.

*بیش از 74 پرونده در فیفا علیه ورزش فوتبال ایران داریم

وی برهمین اساس اضافه کرد: دیگر باشگاه‌ها هم می‌توانند این رویه را در پیش گیرند؛ باشگاه‌های ما اگر حرفه‌ای هستند باید به صورت حرفه‌ای قرارداد ببندند. به عنوان مثال با بازیکنی قرارداد بستند که پس از عقد قرارداد از این بازیکن تست گرفته‌اند و بعد دیده‌اند تست او منفی است و چون قرارداد را بسته بودند دیگر عملا فایده ای نداشت. به هرحال این بازیکن می‌داند که در چه مرحله‌ای قرار دارد و به نظرم با مذاکره می‌شود چنین مسائلی را حل کرد. لذا اینها نکاتی است که در این ارتباط باید مورد توجه قرار گیرد.

یوسف نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد که حرفه‌ای‌گری و اصول حرفه‌ای در چنین مسائلی از جانب باشگاه‌ها باید رعایت شود که اگر رعایت شود بسیاری از این اتفاقات و بدهکاری‌ها قابل حل است.

*تحقیق و تفحص از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را با جدیت دنبال می کنیم

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در خاتمه با اعلام اینکه تحقیق و تفحص از منابع و مصارف و نظام مدیریت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در 10 سال اخیر همچنان در مجلس ادامه دارد و این موضوع را با جدیت دنبال می کنیم، اظهار داشت: چرا که این موضوع به شفافیت و انضباط مالی و اداری کمک می‌کند؛ مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم باید از این موضوع استقبال کنند چرا که ما در راستای منافع ورزش تلاش می‌کنیم این تحقیق و تقحص صورت گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس