اغتشاشگران اموال بیت المال تهران را تخریب کردند

دی آندریا در ویرجینیای شمالی بزرگ‌شده و حدوداً ۶۰ ساله است. وی در سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷ شمسی) به سازمان سیا پیوست و در ابتدا به‌عنوان نیرویی مبتدی در اردوگاه نظامی پیری در ایالت ویرجینیا مشغول به خدمت شد.

سرویس جهان مشرق - در چند سال اخیر روسای جمهور ایالات‌متحده آمریکا همچون باراک اوباما و دونالد ترامپ همواره از سیاست‌های جدید خود درباره ایران سخن رانده‌اند و ادعا کرده‌اند که برنامه‌ها و سیاست‌های جدید علیه ایران را تحت نظارت و کنترل کامل خوددارند.

سازمان سیا ۶ ماه قبل مایکل دی آندریا «Michael D’Andrea» افسر سازمان سیا را به‌عنوان مدیر جدید اداره عملیات مخفی این سازمان در ایران منصوب کرد. آندریا پس از ازدواج با یک زن مسلمان به دین اسلام گرویده و نام خود را به آیت‌الله مایک تغییر داد. او بلافاصله پس از اسلام آوردن به‌سرعت مشغول کار در مورد عملیات مخفی سازمان‌ سیا در ایران شد. او به خاطر داشتن نقش اصلی و محوری در عملیات دستگیری و قتل اسامه بن‌لادن، تسلط و آشنایی کامل بر اوضاع و شرایط منطقه خاورمیانه دارد. او همچنین یکی از بهترین افراد (CIA) در زمان حضور نیروهای آمریکایی در کشور عراق بود. آیت‌الله مایک (مایکل دی آندریا) در کشورهای خاورمیانه عملیات مخفی بسیار زیادی را با موفقیت انجام داده است. با توجه به کارنامه و سابقه کاری مایکل دی آندریا درگذشته، به‌روشنی می‌توان فهمید که در پشت ناآرامی‌ها و اغتشاشات ایران چه کسی قرار دارد. از طرفی هم ایالات‌متحده آمریکا آشکارا حمایت خود را از این ناآرامی‌ها در ایران اعلام کرده است.

دی آندریا در ویرجینیای شمالی بزرگ‌شده و حدوداً ۶۰ ساله است. وی در سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷ شمسی) به سازمان سیا پیوست و در ابتدا به‌عنوان نیرویی مبتدی در اردوگاه نظامی پیری در ایالت ویرجینیا مشغول به خدمت شد. طبق گزارش‌هایی که در دست است، دی آندریا مأموریت‌های فرامرزی خود را در آفریقا آغاز کرد و به‌عنوان افسر خدمات خارجی در سفارت ایالات‌متحده آمریکا در دارالسلام، تانزانیا مشغول به خدمت شد. دی آندریا سابقه حضور مخفیانه، به‌عنوان فرمانده عملیات اطلاعاتی سیا در مصر و عراق را در کارنامه خود دارد. دی آندریا در سال ۲۰۰۶ به سمت ریاست مرکز مبارزه با تروریسم سازمان سیا منصوب و جایگزین رابرت گرنیر شد. وی در طول ۹ سال تصدی این سمت، فرماندهی بیش از صدها مورد از حملات پهپادی آمریکا در پاکستان و یمن را بر عهده داشت و برای توجیه و دفاع از این حملات در کنگره ایالت متحده امریکا حضور می‌یافت.

دی آندریا با همسرش «فریده کارم جی» در جریان اولین مأموریت خارجی خود در شرق آفریقا آشنا شد. فریده دختر خانواده‌ای ثروتمند در جزیره موریس و با اصالتی گجراتی است و ۱۰ سال از دی اندریا بزرگ‌تر است. او در مجموعه خانوادگی خود مشغول به کار است. شرکتی که در حوزه‌های مختلف مثل تلکام، رسانه، املاک، توریسم، امور مالی و انرژی فعالیت می‌کند. فریده یکی از مدیران ارشد گروه کارم جی است و شرکت‌های خانوادگی او می‌توانند به‌عنوان پوششی برای عملیات سیا مورداستفاده قرار گیرند.

آیت‌الله مایک قبل از حضور در عملیات دستگیری اسامه بن‌لادن در افغانستان، عملیات مخفی بسیاری برای سازمان جاسوسی آمریکا (CIA) طراحی و اجرا کرده بود. وی پس از گرویدن به دین اسلام به‌عنوان مدیر جدید عملیات مخفی سازمان (CIA) در ایران انتخاب می‌شود تا بتواند اثرات تخریبی بیشتری در منطقه داشته باشد.

پس از انتخاب مایکل دی اندریا به‌عنوان مدیر عملیات سری سازمان (CIA) در ایران، مقاله‌ای به قلم «ماتیو روزنبرگ» و «ادام گلدمن» (Matthew Rosenberg ve Adam Goldman) در روزنامه نیویورک‌تایمز (New York Times) به چاپ رسید. این مقاله به یک نقشه بسیار دقیق و حساب‌شده سازمان سیا که از طرف شخصی بانام آیت‌الله مایک یا شوالیه تاریکی در حال عملیاتی و اجرایی شدن بود اشاره می‌شود و نویسندگان اعلام می‌دارند که این فرد از طرف شخص رئیس‌جمهور ترامپ (و به عبارت بهتر از طرف ایالات‌متحده آمریکا) به‌عنوان مسئول مستقیم در حال طراحی و اماده‌سازی طرح و نقشه‌ای است که اوضاع را برای ایران سخت و مشکل خواهد کرد. در این مقاله با دلایل و شواهد اثبات می‌شود که رئیس سازمان سیا «مایک پومپو» (Mike Pompeo) و مسئول بخش مبارزه با تروریست و فرد دیگری که نام او فاش نشده است (ولی گفته‌شده که دارای ویژگی‌های به‌مانند مایکل دی اندریا است) از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ در آمریکا، طرح‌های بسیار دقیق و سخت‌گیرانه‌ای تهیه و عملیاتی کرده‌اند که نمونه آن‌ها را می‌توان در تغییرات سیاسی اخیر به‌وضوح مشاهده و احساس کرد.

در این مقاله آمده است که به خاطر بااهمیت بودن موضوع ایران، باتجربه بودن دستگاه امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران و از همه مهم‌تر نداشتن سفارت و یا هر ارگان رسمی دیگری (از طرف ایالات‌متحده آمریکا) در ایران، باعث شده تشکیل یک شبکه یا منبع اطلاعاتی و جاسوسی برای دولت آمریکا در داخل خاک ایران خیلی سخت و حتی غیرممکن باشد.

انتخاب شخص باتجربه‌ای همچون مایکل دی اندریا برای چنین مأموریت سخت و دشواری گزینه به‌ظاهر بسیار مناسبی به نظر می‌رسد؛ زیرا نام اندریا در محافل (CIA) به‌عنوان فرد شماره ۱ عملیات علیه القاعده یعنی کسی که القاعده را به ادعای رسانه‌های غربی به‌زانو درآورده است برده شده و از او به‌عنوان کسی که در منطقه خاورمیانه عملیات مخفی بسیاری زیادی برای (CIA) انجام داده یادشده است.

دیدگاه‌های شخصی وی در مورد ایران برای عموم مردم ناشناخته است و مطلبی دراین‌باره نوشته‌نشده است. در مقاله نیویورک‌تایمز این مسئله اصلاً مهم نیست چون‌که وظیفه دی اندریا در مورد سیاست‌گذاری نیست بلکه اجرای مأموریتی است که در مورد ایران بر عهده او گذارده شده است. شخصیت خشن اندریا، روش و منش او تا به امروز و روش‌های بی‌رحمانه او در کشورهایی همچون افغانستان، پاکستان، یمن به‌عنوان نشانه ایست که بیانگر دستپاچگی و خشونت سیاست جدید آمریکا علیه ایران است. در این مقاله درباره اندریا سؤالات دیگری هم پرسیده می‌شود که به خاطر محرمانه بودن آن‌ها CIA از پاسخ دادن به آن‌ها امتناع می‌کند.

در آمریکا قتل اسامه بن‌لادن موضوع فیلم سینمائی با کارگردانی« Kathryn Bigelow » است که شخصیت مایکل دی اندریا را بانام « Zero Dark Thirty » به تصویر می‌کشد و قابلیت‌های او را در قالب این شخصیت به بیننده نمایش می‌دهد.

منابع:


http://www.haber۷.com/amerika/haber/۲۵۱۲۵۸۴-irani-karistiran-isim-cianin-karanlik-prensi

https://www.washingtonpost.com/world/national-security/at-cia-a-convert-to-islam-leads-the-terrorism-hunt/۲۰۱۲/۰۳/۲۳/gIQA۲mSqYS_print.html

http://turkish.shafaqna.com/TR/TR/۳۳۳۴۴۲۴

http://tr.radar.bg/tr/۲۰۱۷-۱۲-۳۱/article/۸۴۹۰۲۳۹_%C۴%B۰ran_%C۴%B۱_kar%C۴%B۱%C۵%۹Ft%C۴%B۱ran_isim__Michael_D_Andrea.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 47
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    امریکا هیچ غلطی نمی کند
    • حسین IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
      73 34
      به واقع هیچ غلطی نمی تواند بکند
    • سینا IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
      71 7
      حضرات علما و مسئولین امام جمعه آمل شبانه آمد وسط معترضین سخنرانی کرد و مردم خوشحال شدند و رفتند خونه هاشون. شما هم بیایید وسط مردم تا دشمن ناامید بشه
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
      18 4
      آمریکا مستقیما" هیچ غلطی نمیکند
    • GB ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
      17 4
      به این میگن علمای آخر الزمان
    • CH ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      1 1
      دارم به عاقبت مزدوران مشرق نیوز فکر میکنم وقتی دست مردم بهشان برسد و وسط خیابان جرشان بدهند
  • US ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    دشمن هوشیاره، مسئولین ما خوابن
    • قریشی IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
      72 44
      وزارت اطلاعات هوشیارتر از اینهاست فقط به وقت خودش
  • US ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    84 9
    چه اسم جالبی داره بعله دشمن اینطوری فعالیت می کند، مسئولین ما هم خوابن
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    97 38
    مرگ بر استعمار نوین ایالات متحده آمریکا که دست از سر ما بر نمی بردارد
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    دعا کنیم برای ظهور امام زمان، تنها راه چاره در ظهور است
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    مردم گله دارند ولی نمی گذارند یک سری اغتشاشگر کشور را به هم بریزند و خون شهدا را هدر دهند
  • IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    85 27
    اگه خود این آیت اله مایک بیاد قسم بخوره که من کشور شما رو به آشوب کشوندم و من شما مردم رو با نقشه و حیله تا اینجا آوردم باز هم مردم مبهوت بین حق و باطل سمت شعارهاشون رو به سمت کسی میبرن که نباید ببرن.
    • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
      44 55
      ببخشید نمی دونستن اول باید با شما هماهنگی می کردن
    • CA ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
      4 13
      يعنى مى فرماييد ملت ايران بى شعور تشريف دارند؟
    • امیر IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
      15 13
      خطاب به 8:54: مردم ایران هیچگاه برای تحقق مطالبات به حق خود، دست به آشوب و نابودی اماکن عمومی نمی زنند ، بلکه به روش مسالمت آمیز و عقلانی اینکار را انجام می دهند، این اقلیتی هم که دست به این رفتارهای ناهنجار زدند، حسابشان از ملت ایران جداست، ملت ایران همان هایی هستند که در راهپیمایی عظیم نهم دی شرکت کردند و همیشه در صحنه های مختلف انقلاب ، حضور فعال داشته اند.
    • امیر IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
      3 8
      خطاب به 8:54: مردم ایران هیچگاه برای تحقق مطالبات به حق خود، دست به آشوب و نابودی اماکن عمومی نمی زنند ، بلکه به روش مسالمت آمیز و عقلانی اینکار را انجام می دهند، این اقلیتی هم که دست به این رفتارهای ناهنجار زدند، حسابشان از ملت ایران جداست، ملت ایران همان هایی هستند که در راهپیمایی عظیم نهم دی شرکت کردند و همیشه در صحنه های مختلف انقلاب ، حضور فعال داشته اند.
  • هاتف IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    52 23
    آیت شیطان.
  • NL ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    64 12
    جالبه امنیتی ترین دولت بعد انقلاب خیلی راحت بعد دیدن اعتراض به حق مردم، مسئولین و لیدرهای انتخاباتیشون رو وسط مردم فرستاد و مسیر شعارها رو عوض کردن تا فضا امنیتی بشه هیچ کسی دیگه جرئت نکنه تا اخر دولت روحانی به بهانه اعتراض تو خیابونا جمع بشه، هرچقدر هم بازداشت بشن خود دولت و وزیر کشور و اطلاعات همشون رو آزاد میکنه، مهم اینه که اینا خیلی راحت سازماندهی کردن و میکنن و این بدعت و وضعیت بدی درآینده هرکی مسئول بشه به بار میاره، مشرق بررسی کن!!
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
      21 30
      چون نتوانست برجام 2 را اجرایی کند
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
      36 4
      اگر پولی توش بود برجام ده هم بسته میشد 100 میلیارد رو با پولش تماما واردات کالا انجام دادن ریالش رو هم از مردم گرفتن دیگه چیزیش نمانده
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    60 6
    یک سوال نقش فقر رانت خواری پارتی بازی آلودگی هوا مشلات زیست محیطی ریا و... بیشتر است یا مایک؟
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
      13 25
      خوب معلومه مایک موجب می شوند مردمی که اشراف مناسب ندارند به انحراف کشیده بشوند
  • وطن دوستان IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    35 39
    اسرانیل و آمریکا هیچ غلطی نمی توانند بکنند. حضرت امام خمینی(ره) این سخنان را همیشه و هرلحظه سرلوحه خویش قرار دهید.
  • صفا IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    47 30
    اگر فساد و تبعیض و رانت خوری و بی عدالتی دولتیها نیود مایک و ترامپ و سایر این مار مولکها سو استفاده نمی کردند سی سال حاکمیت مدعیان اصلاحات بر قوه اجرایی کشور و دروغ به مردم فرصت را به ضد انقلاب داد.
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    20 20
    آیت الله مایک لقب اون فرده بخاطر تخصصش تو مسائل ایران . اسمش نیست. از شما بعید بود همچین سوتی بدید
  • نادر IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    36 36
    چون میگذرد غمی نیست اما فراموش نشود که این نوع اعتراض کردن روشی است که مسئولان فعلی شهرداری و اکثر اعضای کابینه و صاحب منصبان در دولت فعلی آن را در فتنه ۸۸ اختراع کردن
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
      30 38
      نباید بگذاریم این تنش ها گسترده تر شود؛ همیشه بچه حزب اللهی وسط این میادین هستند و با نفاق ها و فتنه ها مقابله می کنند این بار هم باید حضور پررنگ تری داشته باشند
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    26 6
    انتقاد وارد است اما باید با آشوب و اغتشاش مقابله کرد...
  • SG ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    21 9
    هیچ چیز کف خیابان به نتیجه نمیرسه. وضع بد اقتصادی هم بدتر میشود.
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    35 41
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    29 17
    ملت ایران نباید شعارها و آرمان های انقلابی خود را به فراموشی بسپارند، خون دادیم که نان پرست نباشیم
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    31 13
    همه چیز از گرانی این تخم مرغ شروع شد... وکیلی آبروی ملت ایران را نبرید... فقر و گرانی با آشوب حل نمی شود... به هنجارشکنان مهلت می دهیم سرعقل بیایند و آنقدر رهبر عزیز ما را اذیت نکنند
  • AE ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    43 25
    نباید آنقدر در برابر هجمه های تبلیغی و رسانه ای دشمن برخی احساساتی عمل کنند... هیچ وقت دشمن به فکر ما نبوده و نیست... هم در تاریخ دیدیم و هم به وضوح بلایی که به سر برخی از کشورها آوردند، مشهود است
  • احدی IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    24 7
    دولت دنبال اینست که بگوید بعلت مشکلات بین الملی اقتصاد به این روز افتاده وباید دنبال برجامهای دیگر باشیم مواظب آدرسهای غلطی که آقایان دولتی میدهند باشید
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
      4 4
      نه وضع اقتصادی عالیه مشکلی نیست باید دنبال تحریم های جدید گشت
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      0 1
      آره عزیزم! اینقدر وا بده تا بلکه دلشان به رحم آید و تحریمها را لغو کنند
  • مهدی IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    42 16
    نسخه دلسوزان اینه که شما فتنه گر ها برید به جهنم تا مردم نفسی بکشند... دشمن نمی تواند اقتدار و صلابت ما را در منطقه ببیند... این انتقام جویی است و پول و امکانات خرج می کنند تا این حربه هایشان به ثمر برسد.. اما ما ملت شهیدپرور نمی گذاریم این اهداف شومشان به ثمر برسد
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    0 12
    دی اندریا را تخلیه اطلاعاتی کنید
  • US ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    9 5
    امت حزب الله تا لحظه آخر پشت سر رهبرشون هستند
  • US ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    16 8
    مشرق جان ای کاش اینگونه افراد را بیش ار پیش معرفی کنی تا ملت بدانند که چه فتنه هایی در حال انجام است
  • US ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    7 6
    دشمن به دنبال فتنه است، امت حزب الله مانع خواهند شد، لازم باشد به صحنه می آییم
  • حسین IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    13 2
    بایدهوشیار بود واز عقرب های که دربین مردم زندگی میکنند غافل نشیم که حتما نیش خواهند زد نفرات که مسئول هستند بیشتر کنترل شوند ازسران فتنه نباید به سادگی گذشت بایددقت کنیم وهوشیار باشیم به هیچ کس نباید اعتمادکرد هرکس خطا کنه باید اعدام بشه فرق نداره چه کسی خواهدبود
  • علی IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    5 7
    سلام علیکم امریکا و جاسوسانش هیچ غلطی نمی تونن بکنن باطل رفتنی است
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    2 1
    شش سال جریان انقلاب ر ا تضعیف نمودند حالا در دوسال باقیمانده می خواهند از روحانی عبور کنند و ضعیف تر از او را سرکار بیاورند
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    11 9
    بازم دم شبکه ترکیه گرم که آیت الله مایک رو معرفی کرد
  • بهرام IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    5 12
    لازم نیست آنها اقدام کنند در داخل افرادی مانند نوبخت هستند
  • محمد آزاد IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    0 0
    فقط یه جمله از پیامبر اکرم صلی الله: حکومت با کفر باقی میماند اما با ظلم نه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس