شکوری راد عبدی جلایی پور کرباسچی جهانگیری

در پی تجمع مشهد و اغتشاش در تهران، جریان اصلاح‌طلب با دروغ‌گویی و شایعه‌پردازی درباره پشت پرده شلوغی‌های اخیر، به دنبال سیاسی - جناحی کردن حوادث اخیر هستند.

سرویس سیاست مشرق - در پی تجمع مشهد و اغتشاش دو روز گذشته در تهران و چند نقطه دیگر، عوامل جریان اصلاح‌طلب و کارگزاران و حتی دولت، بدون توجه به امنیت ملی و منافع مردم، به دنبال سیاسی کردن و جناحی نشان دادن اغتشاش‌های اخیر هستند.

در همین زمینه؛ از صبح امروز و در کانال‌ها و گروه‌های مختلف تلگرامی و اجتماعی، ادعایی از سوی "غلامحسین کرباسچی" دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در حال گسترش است مبنی بر اینکه پشت سر قضایای تجمع مشهد، امام‌جمعه این شهر آیت‌الله علم الهدی هستند و دبیر شورای عالی امنیت ملی اعلام کرده است که پرونده ایشان را به دادگاه ویژه روحانیت ارسال خواهد کرد...

مشرق در تماس با منابع مطلع در شورای عالی امنیت ملی از دروغ بودن این خبر آگاه شده است اما سؤال این است که چه کسی مسئول برخورد با این دروغ‌پردازان است؟

دبیرخانه شورای عالی امینت ملی چه پاسخی برای شایعه‌پردازی نسبت به این نهاد دارد؟

این اقدام خلاف از سوی کرباسچی در حالی صورت می‌پذیرد که بعد از تجمع مشهد، بلافاصله معاون اول دولت بدون هیچ دلیل و استنادی، اصل تجمع مشهد را غیراقتصادی دانست و انگشت اتهام را به‌سوی افراد دیگر نشان داد.

جهانگیری در ادامه مدعی شد: مسائل اقتصادی را بهانه کرده‌اند که به نظر می‌آید پشت این قضیه مسئله دیگری باشد که حتماً باید شناسایی شود. کسانی که بانی این قضایا در کشور هستند دود آن به چشم خودشان خواهد رفت؛ آن‌ها فکر می‌کنند که با این کار به دولت آسیب می‌زنند. وقتی‌که جریان اجتماعی راه افتاد و حرکت سیاسی در خیابان اتفاق افتاد حتماً کسی که آن را شروع کرده‌اند ادامه‌دهنده و کنترل‌کننده پایان آن نخواهند بود و دیگرانی خواهند بود که بر آن جریان سوار خواهند شد.

این اظهارنظر بی‌اساس جهانگیری در اوج بحران در حالی صورت می‌پذیرد که وی در ماجرای زلزله کرمانشاه و در اولین روز بعد از زلزله مدعی شد که بیشتر خانه‌های تخریب‌شده در زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه متعلق به ساختمان‌های مسکن مهر بوده است از وزیر راه و شهرسازی خواست تا با دقت این موضوع که چرا خانه‌های نوساز تا این حد آسیب‌پذیر بوده‌اند را بررسی کند.

از سوی دیگر، در کنار این اظهارنظر معاون اول روحانی، دیگر اصلاح‌طلبان شروع به پمپاژ دروغ در میان افکار عمومی کردند، به‌عنوان‌مثال جلایی پور محکوم امنیتی در کانال تلگرامی‌اش نوشت:

اعتراضات امروز توسط جوانان ستادهای کاندیداهای شکست‌خورده انتخابات و به‌اصطلاح هوالمطلوبی‌های حاشیه مشهد علیه گرانی و دولت برنامه‌ریزی و ساماندهی شده بود اما با پیوستن مالباختگان شاندیز و مردم عادی به آن گره خوردند و شعارها به سمت شعارهای تند ساختارشکن تغییر کردند و از دست سازمان دهندگان دررفت. می‌توان حدس زد به‌سرعت خودشان بساط پهن کرده را جمع کنند چون نتیجه نامطلوب را در بادی امر حس کردند.

در کنار این ادعای کذب جلایی پور مبنی بر انتساب تجمع مشهد به حامیان آقای رئیسی، شکوری راد دبیر کل حزب اتحاد ملت در توییترش نوشت:

کسی پیدا نمی‌شود که راضی باشد. نارضایتی از معیشت و اقتصاد فراگیرتر از همه است بعد فرهنگی و اجتماعی و آخر از همه سیاسی. ولی معمولاً ناراضیان سیاسی سازمان‌یافته‌تر عمل می‌کنند. فعلاً ناراضیان سیاسی از اصل نظام و ناراضیان سیاسی از دولت همکار هم شده‌اند تا اوضاع را علیه اصلاح‌طلبی به هم بریزند.

عباس عبدی دیگر تحلیل‌گر اصلاح‌طلب مدعی شد:

اگر کسانی بتوانند نسبت به وضع خود معترض شوند و آن را علنی اظهار دارند و به‌صورت جمعی گرد هم‌آیند و در خیابان شعار دهند، به‌طورقطع در دوره احمدی‌نژاد باید بیشتر و گسترده‌تر دست به این اقدام می‌زدند

منطقی است که بگوییم این تظاهرات مبتنی بر یک واکنش خودانگیخته اجتماعی و غریزی مردمی نیست.

حتماً پشت ماجرا مسائلی غیر از رفتار خودجوش وجود دارد.

این اتفاق به‌احتمال‌زیاد پشت پرده سیاسی نیز دارد، به‌ویژه آنکه در شهرهای خراسان رخ‌داده است؛ جایی که مخالفان دولت ریشه دوانده‌اند.

حال سؤال این است که چرا جریانی که خود در اغتشاش سال 78 و فتنه 88، متولی و صحنه‌گردان و محکوم است، به دنبال انتساب شلوغی‌های اخیر به جناح و جریان دیگری است؟

چرا نه دولت، نه وزارت اطلاعات و نه شورای عالی امنیت ملی تا کنون هیچ برخوردی با این دروغ‌پردازی‌ها و شایعه‌سازی‌ها در جامعه نکرده است؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 57
  • ناشناس IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    مواظب باشید جهانگیری با کفش نیاد رو فرشای خونتون
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      34 6
      خخخخخ
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    اصلاح طلبان گمان می کنند همه مثل خودشان هستند که عابر بانک و سطل اشغال اتش بزنند...نخیر اقا... این روش ها فقط مختص شماهاست...
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    جنس شعارها معلوم است که ته مانده های جلبک سبزی ها هستند...
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    104 6
    جنس اعتراض ها و شعارها نشان می دهد که اصلاح طلبان... نشانه هایی مثل سطل اشغال و عابربانک و....
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    این ها رای نمیارن، اغتشاش می کنند ، رای هم میارن ، باز اغتشاش می کنند...
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      66 15
      در هر صورت طلبکارن ... هر اتفاقی هم که بیافته اینا با خونواده هاشون اونور اب کیف میکنن بدبختیش مال ماست
  • قاسملو IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    آی مردم بهوش باشید ... جمهوری اسلامی ایران امروز یک ابر قدرت منطقه ای وفرامنطقه ای است وامریکا ورژیم صهیونیستی و آل سعود و آل خلیفه و .... نمی توانند آنرا ببینند و پیش بینی یک همچنین فتنه ای را میدادم .
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      57 13
      اره خودشان در مقابل انقلاب قرتمند اسلامی کم می آورند نوچه ها داخلی و خود فروختگان بی شعورشان را به مصاف می فرستند
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    43 6
    اینها همش سیاه بازی است! دلار را دارند گران میکنند و میخواهند با این برنامه ها هم مردم تخلیه شوند و هم گرانی و اعتراض به گرانی همزمان انجام شده باشد!!!!
  • عاشیقان ایران IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    36 9
    مواظب باشند آقایون به حصریون نپیوندند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • لعنت بر دشمن ایران IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    48 11
    آرامش را می جوییم و دشمنان را می کوبیم.
  • حاج سالار IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    65 2
    شرف چیزی هست که تو وجود یه عده ذره ای ازش نیست کسی که منافع کشور رو به منافع حزبی می فروشه
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    50 4
    حنای فساد طلبان دیگر رنگ ندارد مگر فقط اغتشاش کنند
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    48 4
    پدر ما رو درآوردن که روحانی روحانی بفرمائید اینم روحانی اینا معلوم نیست چشونه
  • سامان IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    54 6
    وقتی لیدرهای اصلی اغتشاشات اخیر اعضای ستادهای انتخاباتی روحانی هستند وقتی سکوت یا فرافکنی های عجیب غریب دولتی ها و اصلاح طلبان نسبت به وقایع چند روز گذشته رو میبینی اونوقت چاره ای جز این نداریم که به این نتیجه برسیم پشت پرده این آشوب ها دولت و اصلاح طلبان هستند....
  • سارا IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    35 6
    اقایانی که نسخه ۸۸رامبنی بر ریختن به کف خیابانها را مینوشتید حالا حرف از پشت پرده ودستهای پنهان میکنند معترضین تنها دارند از راه وروش اعتراضی که شما لیدرهای سیاسی به انها اموخته اید پیروی میکنند وبه نوعی درس پس می دهند.جالب واکنش ریاست شورای شهر تهران وپسر ایت الله رفسنجانی به اعتراضها ومحکوم کردن اونهاست!اخجالت هم خوب چیزیه!!!
  • تورج IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    20 6
    این حوادث ماهیت واقعی خیلی ها را آشکار می کند اینهایی که موج سواری می کنند و به ناحق شما می کنند، کنار زده یا غرق می شوند
  • ناشناس IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    24 6
    کرباسچی اختلاسگر و معلوم حالی که به عنوان مشاور پشت رییس فتنه گرشرو خالی کرد.از انتخابات یاد گرفتن با هوچی گری لجن پراکنی اهدافشان پیش ببرند وآنچه لایق خودشون به دیگران نسبت بدهند
  • ناشناس IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    23 5
    به نظر میاد سال88 نیز اینها پیش قراولان آشوب های خیابانی بودند که حالا بااعتراض مردم نسبت به گرانی وگرفتاری خود فورا سیاسی کاری میکنند
  • محمد IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    0 0
    بابا مشرق گویا شعار ها نمیشنوی برو گوش کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس