کد خبر 814326
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
کارت ملی

عصر روز گذشته با حضور مسوولین ثبت احوال کشور و بانک، امکان بهره برداری از سه نوع خدمت بانکی با کارت هوشمند ملی فراهم شد که اقدامی به سوی تحقق دولت الکترونیک محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، در مراسم روز گذشته دریافت وجه نقد با استفاده ازکارت هوشمند ملی فراهم شد شد،حواله پول و همچنین افتتاح حساب بدون مراجعه به بانک و فقط از طریق استفاده از این کارت ،خدماتی دیگری که از آنها رونمایی شد. 



تجمیع کارت ها در کارت ملی هوشمند


حمید درخشان نیا، رئیس سازمان ثبت احوال کشور در این مراسم گفت : هیات وزیران مصوب کرده و وزیر کشور هم ضمن تاکید بر این موضوع به طور مستمر برای بهره برداری از کارت هوشمندملی و تجمیع اطلاعات سایر کارت‌ها در کارت ملی هوشمند پیگیر بودند.


وی ادامه داد: تا به امروز از جمعیت واجد شرایط که بالای 15 سال و بیش از 60 میلیون نفر هستند، کارت هوشمند ملی حدود 31 میلیون نفر را صادر کردیم.


وی تصریح کرد: تا پایان سال 96 تمام کارت های ملی نمونه قدیم که تاریخ اعتبار آنها 29 اسفند سال 96 و قبل از آن است از اعتبار خارج خواهد شد و از فروردین 97 علاوه بر اینکه این کارت‌ها اعتبار ندارند هیچ نوع خدمتی هم با آنها قابل ارائه نخواهد بود . 



کلید تحقق دولت الکترونیک 


درخشان نیا با بیان اینکه در اجرای تحقق دولت الکترونیک که کلید ورود آن کارت هوشمند ملی در نظر گرفته شده است تا در سفرهای شهری اتلاف هزینه و وقت کاهش ایجاد شود، گفت: یکی از زمینه‌هایی که می‌توانستیم از کارت هوشمند ملی بهره برداری کنیم در امور بانکی بود که مردم بتوانند به جای کارت بانکی از کارت هوشمند ملی خود استفاده کنند و بدون خروج از خانه یا محل کار از طریق دستگاه‌های کارت خوان فعالیت‌های بانکی‌ را انجام دهند.
به گفته وی دریافت پول، پرداخت پول و اقداماتی که از طریق دستگاه‌های VTM در بانک‌ها صورت می‌گیرد از جمله فعالیت‌هایی است که از طریق کارت هوشمند ملی نیز امکانپذیر شده است.



گام بعدی تنظیم سند با کارت هوشمند ملی 


رئیس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: پروژه بعدی ما که به زودی نیز شروع خواهد شد ارتباط با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دفاتر اسناد رسمی است که اگر مردم بخواهند سندی را تنظیم کنند حتما باید کارت هوشمند ملی همراه داشته باشند تا به وسیله این کارت احراز هویت شوند. یعنی از طریق اتصال برخط و آنلاین با پایگاه اطلاعات جمعیت کشور احراز هویت صورت گیرد و اثرانگشت آنها با کارت هوشمند تطبیق داده شود تا بتوانند اسنادشان را امضاء کنند.


وی ادامه داد: به وسیله این کار از هر گونه جعل اسناد جلوگیری خواهیم کرد و یقین حاصل می‌کنیم کسی که به دفتر اسناد رسمی مراجعه کرده است همان فرد مورد نظر است.
وی با بیان اینکه ارائه خدمات بانکی از طریق کارت ملی هوشمند قرار است در آینده در بانک‌های مسکن و پارسیان نیز افتتاح شود، گفت: به زودی با سایر بانک‌هایی که آمادگی داشته باشند در این زمینه همکاری‌هایی خواهیم داشت.


درخشان نیا در ادامه با بیان اینکه از مردم می‌خواهم ثبت نام کارت ملی هوشمندشان را به روزهای پایانی سال موکول نکنند، گفت: ظرفیت تولید کارت سازمان ثبت احوال 2.5 میلیون کارت در ماه است همچنین ما از طریق رسانه‌ها به مردم اعلام می‌کنیم که از امروز با آرامش به دفاتر مربوطه مراجعه کنند و ثبت نامشان را انجام دهند تا سازمان ثبت احوال دچار مشکل نشود.


رئیس سازمان ثبت احوال گفت: به علت مراجعه زیاد مردم در برخی موارد دچار قطعی‌هایی بودیم که از مردم عذرخواهی می‌کنیم. همکاران ما در واحدهای فنی در تلاش هستند تا این قطعی‌ها را به حداقل برسانند یا به طور کلی از بین ببرند.


رئیس سازمان ثبت احوال در مورد بازدید آذری جهرمی وزیر ارتباطات از مرکز پست لشکرک افزود: من از وی به دلیل توجهی که به روند صدور کارت هوشمند ملی دارند تشکر می‌کنند و اعلام می‌کنم قطعی که در سیستم و شبکه الکترونیک در خصوص صدور کارت هوشمند ملی پیش آمده است موقتی است و این موضوع مورد پیگیری قرار گرفته است.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • P IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    2 0
    من که منظم بودم ضررکردم یادم میمونه بی نظم باشم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس