کد خبر 814217
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۴
گوگل سرچ نمایه

امکان جست وجوی ایمیل ها نیز در جی میل آفلاین مهیاست. کافی است روی نوار جست وجوی بالای پنجره کلیک کنید و به جست وجوی عبارت های مختلف بپردازید.

به گزارش مشرق، روزنامه خراسان در صفحه دانش و فناوری خود نوشت:

اگر از ایمیل استفاده کرده باشید، حتما می دانید پروسه کار با سرویس های ایمیل بدون دسترسی به اینترنت ممکن نیست. اما گوگل این امکان را فراهم کرده تا کاربران بتوانند حتی بدون اینترنت به ایمیل هایشان دسترسی داشته باشند.استفاده از جی میل به صورت آفلاین تنها از طریق مرورگر گوگل کروم ممکن است.

کافی است اپ «Gmail Offline» را روی مرورگر کروم هر سیستمی که می خواهید نصب کنید تا در کسری از ثانیه تمام اطلاعات تان به صورت آفلاین نمایش داده شود.به گزارش دیجیاتو،پس از نمایش اطلاعات، تمام داده ها و ایمیل ها نیز روی حافظه مرورگر ذخیره می شوند تا در ادامه برای دسترسی به آن ها نیازی به اتصال شبکه وجود نداشته باشد. به همین منظور بهتر است از این روش اصلا روی رایانه های عمومی استفاده نکنید.

اگر هم بنا به دلایلی مجبور به این کار شدید، پس از اتمام کارتان اپ Gmail Offline را از روی آن سیستم ،کامل پاک کنید. البته چه بخواهید و چه نخواهید، برای دریافت اپ و اجرای تنظیمات اولیه نیازمند اتصال به اینترنت هستید. اما پس از انجام این امور، تازه خوبی های جی میل آفلاین خودشان را نشان می دهند.از طریق ویژگی های خوب این اپ، می توانید تمام ایمیل هایتان را مرور کنید، به آرشیو ایمیل ها بپردازید و حتی تعدادی ایمیل را آماده کنید و در صف ارسال قرار دهید.

برای شروع کار، وارد وب استور کروم شوید و از طریق آن به صفحه «Gmail Offline app» بروید. در صفحه مذکور، روی «Add to Chrome» و سپس «Add app» کلیک کنید تا جی میل آفلاین به گوگل کروم اضافه شود.حال در نوار آدرس ها، عبارت «chrome://apps» را تایپ کنید و اینتر بزنید. در پنجره باز شده، جی میل آفلاین را پیدا کنید و وارد آن شوید.هنگامی که برای اولین بار وارد جی میل آفلاین می شوید، اپ مد نظر از شما مجوز نمایش ایمیل ها به صورت آفلاین را درخواست می کند.

گزینه «Allow Offline mail» را انتخاب و روی «Continue» کلیک کنید. با انجام این کار، مراحل همگام سازی آغاز و اطلاعات حساب جی میل تان برای جی میل آفلاین ارسال می شود.به صورت پیش فرض، جی میل آفلاین تنها ایمیل های هفته گذشته را ذخیره می کند. اما می توانید این مقدار را افزایش دهید. برای این کار روی کلید چرخ دنده بالای سمت راست تصویر کلیک کنید و وارد تنظیمات جی میل آفلاین شوید.حالا از طریق پنجره تنظیمات می توانید تنظیمات «Download mail from the past» را تغییر دهید و آن را روی یک هفته، دو هفته و یا حتی یک ماه بگذارید. پس از تغییر این گزینه، کلیک روی «Apply» را فراموش نکنید.

البته در همین صفحه، ویژگی جالب «Vacation Responder» نیزوجود دارد که می توانید از طریق آن، به دیگران درباره دسترسی نداشتن به اینترنت اطلاع دهید.برای دسترسی به این ویژگی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید: گزینه «Vacation Responder» را فعال و از طریق دو گزینه «Start» و «End»، تاریخ شروع و پایان کار«Vacation Responder» را مشخص کنید.موضوع و پیام و پاسخ ایمیل «Vacation Responder» را در بخش آخر تایپ کنید. در آخر نیز گزینه «Only send a response to people in my Contacts» را فعال کنید تا Vacation Responder تنها پاسخ ایمیل دوستان تان را بدهد.

برای دسترسی به جی میل آفلاین باید عبارت «chrome://apps» را در آدرس بار تایپ کنید و اینتر بزنید. در پنجره باز شده، به دنبال «Gmail Offline» بگردید و روی آن کلیک کنید. به محض این که برای اولین بار وارد جی میل آفلاین شوید، متوجه می شوید ظاهر رابط کاربری آن شباهت بسیاری به رابط کاربری نسخه تبلت جی میل دارد.از این رو، برای دسترسی به فولدرها و منوها، کافی است روی کلید منو (سه خط افقی) بالای سمت چپ پنجره کلیک کنید.

به کمک کلید منو، می توانید ایمیل های ارسال شده، درفت ها، ایمیل های پاک شده و اسپم ها را مشاهده کنید.امکان جست وجوی ایمیل ها نیز در جی میل آفلاین مهیاست. کافی است روی نوار جست وجوی بالای پنجره کلیک کنید و به جست وجوی عبارت های مختلف بپردازید.برای ارسال یک ایمیل تازه نیزباید به سراغ همان چیزی بروید که بارها حین کار باجی میل از آن استفاده کرده اید؛ کلید قرمز رنگ قلم. کافی است روی آن کلیک کنید تا پنجره ارسال ایم

یل باز شود.حالا همان کارهای قدیمی را تکرار و روی «Send» کلیک کنید. با این کار ایمیل شما به پوشه اوت باکس می رود و به محض اتصال سیستم به اینترنت، ایمیل تهیه شده ارسال می شود.می بینیدکه نحوه کار با جی میل آفلاین با جی میل معمولی تفاوتی ندارد. پاک کردن جی میل آفلاین نیز در دو مرحله خلاصه می شود. در اولین مرحله، باید تمام اطلاعات ذخیره شده را از حافظه مرورگر پاک کنید. برای این کار روی کلید منو کلیک کنید و به تنظیمات بروید. در پنجره باز شده به دنبال گزینه «Advanced» بگردید و وارد آن شوید. حالا مسیر زیر را دنبال کنید تا

مراحل پاک کردن اطلاعات ذخیره شده شروع شود:
Content Settings > Cookies > See all cookies and site data > Remove all
با پیمودن این مسیر، صفحه ای ظاهر می شود که کلید «Clear all» به خوبی در آن دیده می شود. روی این کلید کلیک کنید تا تمام اطلاعات از حافظه مرورگر پاک شوند.زمانی که اطلاعات پاک شدند، نوبت به حذف کامل جی میل آفلاین می رسد. برای این کار، دوباره عبارت «chrome://apps» را تایپ کنید و اینتر بزنید. حالا با راست کلیک روی «Gmail Offline»، گزینه «Remove from Chrome» را انتخاب کنید تا جی میل آفلاین کامل از کروم پاک شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس