کد خبر 814006
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
نوبخت

نوبخت با توهین به هنرمندانی که از رای به روحانی ابراز پشیمانی کرده‌اند گفته شما اصلا کی رای داده‌اید؟ درحالی که پیش از این امیرصالحی با فخر به رقیب بیان می کرد اگر هنرمند لازم داشتید به من می‌گفتید.

سرویس سیاست مشرق - پس از اینکه برخی از بازیگران حامی حسن روحانی در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری با توجه به برخی مشکلات و عدم تحقق‌ وعده‌هایی که آنان انتظارش را داشتند، از رای دادن به وی ابراز پشیمانی کردند؛ موج سیاسی فرهنگی خاصی در فضای کشور به‌وجود آمد که انتقاداتی را نسبت به عملکرد دولت دوازدهم مطرح می‌کرد.

رسانه‌های جریان اصلاح‌طلب سعی کردند این موج را مدیریت و حتی آنرا منحرف سازند. در این زمینه برخی از سلبریتی‌های حامی دولت به صحنه آمدند و با حمایت از دولت بیان کردند که از رای خود پشیمان نیستند هر چند به دولت نقدهایی هم دارند.

اما در این حیطه واکنش‌ دولتی‌ها به موج پشیمانی هنرمندان بسیار جالب توجه است. محمدباقر نوبخت سخنگوی‌ دولت که رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هم هست و انتقادات به بودجه‌ای که زیر نظر وی تنظیم شده بسیار زیاد است،  روز ۵ دی، ۱۳۹۶ در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در واکنش به کمپین «ما پشیمان هستیم» در اعتراض به سیاست‌های دولت گفت:

دولت، دولت همه ملت ایران است و ما از نظر مردم آگاه هستیم.ما تشخیص می‌دهیم که عده‌ای لباس نقد پوشیده‌اند و هیچ‌وقت هم کنار دولت و ملت نبوده‌اند؛ اینهایی که گفتند "ما پشیمان هستیم" کی رأی داده‌اند که حالا پشیمان هستند؟ حالا ممکن است که در این فضا چند نفر هم جوگیر شوند که آنهم خیلی مهم نیست.

این توهین نوبخت به بازیگران که ابراز پشیمانی کرده‌اند درحالی است که حامیان حسن روحانی از بازیگران و هنرمندان در کمپین‌های انتخاباتی خود جهت جذب جوانان بسیار استفاده می‌کردند و در این دوران حضور سلبریتی‌ها را در کمپین انتخاباتی روحانی شاهد بودیم . در همین رابطه، «مهدی فخیم‌زاده» بازیگر و کارگردان پیشکسوت سینمای ایران در صفحه اینستاگرامش با انتشار عکسی از حضورش در کمپین انتخاباتی حسن روحانی نوشت:‌«ایام انتخابات رفته بودیم از آقای روحانی حمایت و برایشان تبلیغ کنیم، الان پشیمانم.»

حضور سلبریتی‌ها در کمپین‌های انتخاباتی حسن روحانی تا جایی بود که برخی از مسئولان دولت یازدهم نسبت به این موضوع در مقابل رقیب فخر فروشی می‌کردند. نمونه این فخرفروشی‌ها را می‌توان در سخنان «سید رضا امیری صالحی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم دید که با توهین به سلبریتی‌ها در مورد حضور آنان در کمپین روحانی همراه شد.

صالحی امیری همزمان با روز انتخابات و با حضور در پای صندوق رأی در حسینیه جماران در واکنش به حمایت یکی از خوانندگان کشور به کاندیدای اصولگرا، با زبان تند و کنایه‌آمیز خود گفت:

«من به کاندیدای عزیزی که در صحنه رقابت است پیام می‌دهم که اگر واقعا نیاز به حمایت هنرمندان داشتید به من پیام می‌دادید و من برای شما می‌فرستادم.»

این موضوع باعث واکنش سخت هنرمندان شد و آنان از روحانی خواستند که فرد دیگری را در دولت دوازدهم به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی کند .

حال، اما سخنگوی دولت بر خلاف سخنان توهین‌آمیز صالحی امیری درباره هنرمندان با توهین دیگری به آنان می‌گوید که اصلا اینها کی رای داده‌اند و اینگونه مزد دست هنرمندان حامی روحانی را می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • US ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
    3 10
    گورپدرسینماگران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس