دیدار تیم‌های استقلال و صنعت نفت آبادان

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: اتفاق خوبی که در استقلال رخ داده این است که استعدادهای زیادی در این تیم گرد هم آمده اند.

سرویس ورزش مشرق – تیم استقلال در 9 بازی اخیر خود در لیگ برتر و جام حذفی پس از حضور وینفرد شفر توانسته بدون گل خورده و تنها با یک باخت هم در جدول لیگ برتر تا جایگاه ششمی بالا بیاید و هم در جام حذفی به دیدار نیمه نهایی برسد.

جلال چراغپور در گفت و گو با مشرق، در این باره که این تیم چطور و با چه راهکارهایی توانسته به این سطح از فوتبال برسد که تحسین همه کارشناسان حتی سخت گیر ترین شان را برانگیزد حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

*تیم استقلال را چطور ارزیابی می کنید؟

- در ابتدای این فصل و در روزهایی که استقلال نتایج ضعیفی می گرفت هم گفتم که این تیم به دلیل استعدادهای فوق العاده ای که دارد یک تیم استثنایی است.

* از چه منظر؟

- هیچ تیمی بین 15 تیم دیگر لیگ برتری در "hunting talent" یعنی شکارِ استعداد، به اندازه استقلال خوب عمل نکرده است. امید نورافکن، محسن کریمی، حسین حسینی، روزبه چشمی، مجید حسینی، بهنام برزای، مهدی قائدی و امثال این نفرات پدیده هایی هستند که هر کدام به تنهایی می توانند در یک تیم تحول ایجاد کنند. مجموعه این همه استعداد در هیچ تیمی دیده نمی شود.

* نقش شفر در این پیشرفت چیست؟

- شفر در بُعد دیگر این موضوع است. رویکرد برخوردی شفر با تیمش عالی است. او مانند یک پدربرزگ از لحاظ فیزیکی و کاریزمایی حس و حالی پدرگونه را برای بازیکنان استقلال ایجاد کرده که مشخصا هیچ یک از بازیکنانش دوست ندارند کاری کنند که او از دستشان ناراحت شود.

* دانش فنی اش چقدر در این باره به او کمک می کند؟

- او یک مرد مهربان است که با داشتن موی سپید و رفتاری پدرانه و در عین حال اینکه کاملا مسلط به مسایل حرفه ای فوتبال است کنار خط طولی حرکات اضافه ندارد. بازیکنان هم دائم در تلاشند او را خوشحال کنند.

* مهمترین کار فنی اش در تیم چه بوده است؟

- عمده مشکل استقلال در نیم فصل اول این بود که بازیکنان دنبال گلزنی با عجله بود. نتایج ابتدایی سبب شده بود استقلالی ها برای رسیدن به گل عجله کنند. شفر این عجله را در استقلال کُشت و با از بین رفتن این عجله دقت در پاس ها بیشتر شد.

* رفع این عجله چه تأثیری در تیم دارد؟

- دقت بیشتر شد و تعداد پاس ها هم بالطبع افزایش یافت. تیمی که زیاد توپ در اختیار دارد آن را به حریف نمی دهد و کم کم استقلال گل نخورد تا دفاعش سروسامان بهتری بگیرد. تیمی که گل نمی خورد حریفش را هم خسته می کند و در نتیجه این موقعیت را برای خودشان ایجاد می کنند که بهتر به حمله دقت داشته باشند.

* در این باره بیشتر توضیح می دهید؟

- وقتی استقلال با صبر و حوصله بازی کرد پس از گل نخوردن به فاز گلزنی رسید. تیمی که با مهاجم هدف در رقابتهای نیم فصل اول به میدان می رفت الان به واسطه تعدد تعداد پاس ها و چرخش توپ به سبک فوتبال آلمانی دست یافته که همه، یعنی همه آنهایی که جلوی تیم هستند دارای موقعیت گلزنی می شوند و این باعث سردرگمی مدافعان حریف و در نهایت به گل رسیدن می شود. این نوع بازی سبک ویژه آلمانهاست که از چپ، راست و عمق خط دفاع حریف را تحت فشار می گذارند و هر بار به یک روش گل می زنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    13 1
    رویکرد برخوردی شفر با تیمش عالی است
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    0 2
    آبی آسمانی شب رو کجا میمانی
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    2 7
    این تیم پرنفوذ و حلیه گر پس از گل نخوردن به فاز گلزنی رسید
  • نسیم شهر-بهارستان IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    0 0
    شفرضرب المثل معروف "دودازکنده بلندمیشه "را به خوبی اثبات نمود واز مسئولین تقاضا داریم تاقیمت شفربالانرفته با اوقراردادچندساله منعقد نمایند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس