پاپ فرانسیس

پاپ فرانسیس در پیام خود به مناسبت کریسمس خواستار محترم شمردن «وضعیت کنونی قدس» شد تا مبادا تنشهای جدید در خاورمیانه به تشدید تعارضات در جهان بیانجامد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیکهای جهان روز دوشنبه در سخنرانی خود به مناسبت جشن کریسمس با اشاره به مناقشه «اسرائیل- فلسطین»  خواستار حل و فصل این مناقشه از طریق گفتگو شد.

وی با اشاره به فلسطینیان و اسرائیلیان گفت: «بیائید دعا کنیم که اراده برای شروع مجدد گفتگوها میان دو طرف غالب شود و در نهایت از طریق مذاکره به یک راه حل دست یابیم، راه حلی که امکان همزیستی مسالمت آمیز را برای فلسطینیان و اسرائیلیان در چارچوب مرزهای مورد توافق دو طرف و مورد پذیرش جامعه بین المللی امکانپذیر سازد».

گفتنی است از زمان اعلام تصمیم ترامپ برای شناسایی رسمی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی (ششم دسامبر)، این دومین بار است که پاپ آشکارا در مورد بیت قدس صحبت کرده است.

پاپ همچنین خواستار محترم شمردن «وضعیت کنونی» در بیت المقدس شد تا مبادا تنشهای جدید در خاورمیانه به تشدید تعارضات در جهان بیانجامد.

پاپ فرانسیس در ادامه سخنرانی خود با اشاره به سفر اخیرش به میانمار و بنگلادش خواستار حراست از شأن گروههای اقلیت در آن منطقه شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس