ابو غریب

گویا پایانی بر فاجعه زندان ابو غریب نمی توان در نظر گرفت، جدید ترین اسناد به دست آمده از این گورستان تمدن بشری کودکان عراقی را نشان می دهد که توسط نظامیان آمریکایی وادار به تعرض به مادران خود می شدند.

سرویس جهان مشرق - در حالی که حدود یک دهه  از فجایع نظامیان آمریکایی در زندان ابو غریب می گذرد و مردم عراق، به خصوص بازماندگان قربانیان، نتوانسته اند، فجایع رخ داد در این زندان را به فراموشی بسپارند، روز گذشته گزارش جدیدی از فجایعی که به دست نظامیان آمریکایی در این زندان به وقوع پیوسته، توسط ومطبوعات آمریکایی منتشر شد تا از یک سو داغ بزرگ بازماندگان قربانیان این جنایات هیچ گاه التیام نیابد و از سوی دیگر، ابعاد جدیدی از عمق جنایات این زندان فاش شود، جنایاتی که عاملان آن بر کشوری برخاسته بودند که خود را مهد تمدن و دمکراسی و پرچمدار دفاع از حقوق توصیف می کند.

محافل آگاه رسانه ای جهان روز گذشته افشا کردند که وزارت دفاع آمریکا موسوم به «پنتاگون» تمام تلاش خود را به کار می برد تا مانع افشای فیلم بسیار محرمانه و در عین حال فضاحت باری شود که بُعد تازه و جدیدی از جنایات غیر  انسانی شود که تاریخ بشریت اگر نگوییم به خود ندیده،  بی تردید به ندرت دیده است و بازیگران آن را نظامیان آمریکایی در زنان ابو غربب تشکیل می دهند.

به گفته این محافل رسانه ای‌، از جمله «سیمور هرش» پنتاگون تاکنون با مخفی نگهداشتن این فیلم از پخش شکنجه های ضبط شده در آن و افشای ابعادی جدید از فاجعه ضد بشری نظامیان این کشور در زندان مخوف عراق جلوگیری کند.

به گواه این روزنامه نگاران معروف صحنه هایی که در این فیلم به تصویر کشیده شده در زندان مخوف ابو غریب گرفته شده، زندانی که مهمترین و اصلی ترین بازداشتگاه آمریکایی ها در عراق طی سال های اشغال نظامی این کشور و مقر اصلی نگهداری و شنکجه شهروندان عراقی در این مقطع زمانی شمرده می شد و به دلیل شدت شکنجه های اعمال شده در آن و شیوه های غیر انسانی و توهین آمیز به کار گرفته شده در آن از سوی نظامیان آمریکایی خیلی زود در جهان معروف شد.

بر اساس گفته شاهدان مستنداتی که طی یک دهه گذشته درباره نحوه شکنجه زندانیان و شرایط بسیار بد و اهانت بار نگهداری زندانیان توسط نظامیان آمریکایی مستقر در زندان در ابو غریب ارائه شده، در برابر آنچه در این نوار فیلم ثبت و مستند سازی شده هیچ شمرده می شود.

سیمور هرش با بیان اینکه در تمام طول این سال ها تلاش شده بود، این فیلم به بیرون درز پیدا نکند، افزود، این امر غیرممکنی است و دیر یا زود بلاخره جامعه جهانی از فجایع ثبت شده در این فیلم آگاه می شد.

سیمور هرش که به مناسبت انتشار گزارش سالیانه شکنجه در آمریکا و ارائه آن به مجلس سنای این کشور، در سندیکای آزادی های مدنی در آمریکا سخنرانی می کرد، بخشی از سخنرانی خود را به نگاهی کلی به آنچه در این فیلم محرمانه پنتاگون مستند سازی شده بود، اختصاص داد.

هرش در این بخش از سخنرانی خود، گریزی به فجایع به تصویر کشیده شده در این فیلم می زند و می گوید: «در این باره باید بگویم، مسائل و قضایا از آنچه تاکنون نقل کرده ام، بسیار اسفبارتر هستند، به حدی که می توانم بگویم، شما هیچ چیز از آنچه در ابو غریب گذشته نمی دانید .. در آنجا زنانی بودند که ممکن است، برخی از شما حاضران درباره آنها شنیده بودید که نامه هایی برای شوهران خود که آنها نیز در ابو غریب در بازداشت بودند، می فرستادند و یا به هر طریق ممکن با آنها تماس می گرفتند و التماس می کردند که بیاید و به خاطر فلان تعرض و هتک حرمتی که به آنها صورت گرفته بود و شرایط روحی و روانی بسیار غیر انسانی و اهانت باری که در آن به سر می بردند، به هر طریق ممکن جان اشان را بگیرند و آنها را از آنچه در آن بسر می بردند، نجات دهند.

هرش می افزاید: واقعا می دانید، چه برسر این زنان می آمد که اینگونه به شوهران خود التماس و استغاثه می کردند؟ .. مسلما خیر .. اما من به شما می گویم .. این زنان با پسران جوان و نوجوان و حتی در مواردی که در فیلم هم نشان داده شده، با پسران کم و سن سالی بازداشت شده بودند که مقابل دوربین ها اقدام به تجاوز و تعرض به آنها می کردند.

فاجعه بارترین و دردناک ترین صحنه این فیلم صدای ضجه ها و گریه های این پسران جوان و نوجوان بود که به شدت وحشت زده و ترسیده بودند .. تردید ندارم، حکومت هایتان صدای ضجه ها و استغاثه های این کودکان و نوجوانان را ضبط کرده و در اختیار دارد .. و ایمان دارم، آن ضجه ها و التماس ها، عاملان این جنایات را رسوا خواهد کرد.

هرش می افزاید: وقتی فیلم فاجعه قتل عام «مای لای» که به دست آمریکایی ها طی جنگ ویتنام رخ داد، به اقتضای شغلم مجبور شدم، ببینم، مثل هر انسانی آنچه از فجایع بشری در این فیلم به تصویر کشیده شده بود، مرا آزرده خاطر کرد، لذا به مشاهده صحنه هایی کم و بیش اکتفا کرده و آن را کنار گذاشتم و در پایان گزارشی که باید درباره آن کشتار تهیه می کردم، با نوشتن این جمله که عاملان این جنایت هیچ تفاوتی با قربانیان آن ندارند و همچون قربانیان جنایت قربانی خواهند شد.

اما آنچه در ابو غریب رخ داد، فراتر از تمام آن جنایات بود. چراکه به گفته سیمور هرش ، آشکار گردید، زنانی که از سوی این پسران مورد تجاوز قرار گرفتند، مادران آنها بودند.

به گفته وی در طول زندگی ممکن است، با اتفاقات و رخ دادهای ناخوشایندی مواجه شوید، اما شک ندارم، تاکنون در طول زندگی خود صحنه ای دردناک تر از این نمی توانید، مشاهده کنید که فرزندان یک مادر زندانی در برابر دوربین به وی تجاوز کنند.

این در حالی است که روزنامه انگلیسی گاردین تاکنون گزارش هایی منتشر کرده بود که در آنها شاهدان اذعان می کردند، شاهد تجاوز خشونت آمیز و تعرض وحشیانه نظامیان و افسران آمریکایی به نوجوان و جوانان عراقی بوده که در زندان ابو غریب در بازداشت بسر می بردند.

حدودا  10 سال قبل از برملا شدن رسوایی ابو غریب در رسانه های ارتباط جمعی، روزنامه گاردین گواهی یک شاهد عینی که در آن مقطع زمانی در زندان ابو غریب در بازداشت به سر می برد را منتشر کرد که برای خبرنگار گاردین نقل کرده بود که شاهد یکی از این تعرض های وحشیانه و حیوانی بوده است.

این فرد که خود را «قاسم حلاس» معرفی کرده، در گواهی خویش برای گاردین روایت کرده که فلان نظامی را دیده که در حال تجاوز و تعرض به نوجوانی 15 تا 18 ساله بوده و این کودک به شدت درد می کشیده و برای اینکه صدای ناله ها و درد کشیدن وی به بیرون درز پیدا نکند، اقدام به پوشاندن پشت تمام درب ها و پنجره ها با پتو کرده بودند. اما صدای ضجه ها و درد کشیدن آن کودک آن قدر بلند بود که حتی بستن درب ها و پنجره نیز نتوانسته بود، از رسیدن آن ضجه ها و ناله ها ممانعت کند.

حلاس می افزاید: وقتی آن صداها به من رسید، از درب زندان خود را بالا کشیده و به پنجره رساندم، آن نظامی آمریکایی را دیدم که در حال تعرض به آن کودک بود .. نتوانستم صورت آن بچه را بینم چون صورتش رو به در بودی بود که یک نظامی زن آمریکایی انجا در حال گرفتن عکس از آن وضعیت بود.

و حالا پس از گذشت چندین سال از آن رسوایی به گمان اینکه تمام آن فاجعه به همانچه که دیدیم و شنیدیم محدود می شده و چه بسا سعی هم می کردیم، خود را تسلی دهیم و حتی فراموش کنیم، امروز ابعاد بسیار وحشتناک تر و فاجعه امیزتر از آنچه تصور می کردیم، در حال افشا و برملا شدن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 112
  • در انتظار بررسی: 23
  • غیر قابل انتشار: 50
  • ارزو IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    وای وای وای پناه بر خدا
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
      با برجام به این وضعیت نزدیک شدیم
    • حسین PL ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
      171 9
      هنوز که هنوزه عمق معنای جملات امام (ره) در مورد آمریکا را نفهمیدیم. فکر میکنید شیطان بزرگ چه ویژگی باید داشته باشه ؟ شیطان وقتی متهم میشه توسط برخی انسانهای گناهکار معترض میشه که این گناهان و جنایاتی که شما انجام دادید از حد و اندازه و عقل من هم فراتر هست و خودتون را ملامت کنید. جنایات آمریکا یک نمونه از این گناهان عجیب و غریب هست. شاید یکی از هزاران دلیل که سیاستمدار و عارف و مجاهد بی نظیر عصر ما امام خمینی (رحمه الله علیه) شیطان بزرگ را به آمریکا لقب دادند همین باشد. وای بر اونهایی که بعد از گذشت این همه سال و آشکار شدن چهره مخوف و شیطانی حکام آمریکا حتی برای مردم خود این کشور شروع کردن از آمریکا حمایت کردن و بزک کردن چهره به شدت کریه اون. گمراهی و بدبختی از این بالاتر!؟
    • هوار IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
      این بلاهاهمان انتقام الهی بود که از بعثیها گرفته شد به خاطر تجاوزاتشان به کورد ها و شیعیان . اشغل الظالمین بالظالمین
    • فاطمه IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
      اگر غرب گرایی مسئولان دولتی ادامه پیدا کند کار ایران هم به اینجا میکشد
    • نيكتا IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
      18 47
      تصوير را سريع حذف كنيد.
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
      40 10
      چی شده حالا. ین هیچ چیزی نیست اوضاع جهان خیلی بدتر از این است
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    160 8
    اگر هم این جنایتها شده که واقعا برای انسانیت متاسفم
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
      82 0
      اگر!یعنی شک داری؟!?
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
      برای انسانیت متاسف نباش، برای اونایی متاسف باش که انسانیت را در کدخدا جستجو می کنن.....
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
      90 1
      از این بدتر هم اتفاق افتاده ولی بیشتر برای دوستان احمق و به اصطلاح روشنفکر عاشق آمریکا باید متاسف بود
    • حسین PL ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
      78 11
      برای اونهایی که به ظاهر مسلمانند و از این شیاطین پلید حمایت و تعریف و تمجید میکنند باید متاسف بود.
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
      80 12
      برای اصلاح طلب های عاشق آمریکا متاسف باش
  • مهماندار هواپیما DE ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    مرگ بر امریکا و مرگ بر وابستگی به استکبار
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    54 0
    مطمئن باشید بی شمار از این فجایع وجود داره که هیچ تصویر و فیلمی هم ازش نیست و حتی هیچ اثری حالا از قربانی مد نظر هم نیست و سر به نیست شده. هالیوود هر از چند گاهی با برخی فیلم ها سعی میکنه مثلا نشون بده حواسشون هست به این تخلفات!!!! ولی واقیعات را در واقع مخفی میکنه و ما مخاطبان همه چیز باور هالیوود را در ناخود آگاه ذهن خنثی میکنه نسبت به خبرهای این فجایع. کسانی که به روانشناسی آشنا هستند میدونند بی حسی و اصطلاحا نامبنس شدن به یک موضوع با تکرار مداوم اون موضوع یعنی چی. آمریکا قبله ی امال و آرزوهای برخی خودآگاه یا ناخودآگاه و در باطن ترویج دهنده ی کثافاتی از این قبیل در کل جهان توسط تربیت شدگانش هست در حالیکه با یک ترفند و تکنیک قدیمی و با وقاحت تمام همچنان هر روز محبوب تر میشه: تکنیکی که با مدافع نشون دادن خود ضد تمام این روش ها و آزارها و اصولا مدافع آزادی بودن طوری جلوه میده که گویا دیگران تنها در مضان اتهامند و اگر چنین چیزی در امریکا وجود داره تنها حاصل اشتباه هست ولی در باقی کشورها حاصل سیستم حکومتی.
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    171 4
    لعنت خدا بر این اراذل
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    147 9
    مرگ بر شیطان بزرگ!قایل توجه آمریکا پرستان
  • m IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    این همان آمریکای جنایتکار هست که بعضیا بهش میگن کدخدا!!!!!!
    • DE ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
      35 28
      آره ،رئیس جمهور محبوب تو هم برای رئیس جمهورشان نامه می نوشت و رئیس جمهور آنها هم به نامه رئیس جمهور محبوب تو محل نمی گذاشتند .
    • امیر IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
      15 8
      خطاب به 20:12: طوری می گی بهش محل نذاشت، انگار به ابراز محبت و علاقه و ارادت شما محل گذاشتند، در ضمن نامه نوشتن ، خیلی بهتر از تلفنی صحبت کردن و دل بستن و امید داشتن به کدخداست ( باید فقط به خدا امید داشته باشیم و بس) و گرنه ما در طول تاریخ انقلاب و تاریخ اسلام موارد متعددی داریم که به سران کفر و جور نامه نوشته شده، نکنه شما آن نامه نگاری ها را هم مورد سرزنش قرار می دهید؟!!!!!!!!!
  • طاهری IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    اونوقت میان میگن موشک نسازین باید بودجه نظامی ده برایر بشه واین امریکائی ها هیچ جای دنیا امنیت نداشته باشن
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
      75 0
      به تعداد «در»های آمریکا باید موشک ساخت
    • US ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
      49 0
      باید علاوه بر قدرت نظامی قدرت اقتصادی را هم خیلی بالا برد
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    132 2
    کثافت های بی شرف، رذل تر و شیطان صفت تر از این ها خوشان هستند. این انسان امریکایی چقدر پست و بی مقدارِ. انسان بی ریشه و بی هویت.
  • رضا از اهواز IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    121 4
    لعنت ابدی خدا بر امریکا و طرفداران کثیفش. هرکس از امریکا حمایت کنه در تمام جنایتش شریکه. مرگ بر امریکا , مرگ بر امریکا و تا ابد مرگ بر امریکا...
  • جواد IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    فقط باید برای ظهور دعا کرد چون دیگه کاری از دست ماها بر نمیاد
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
      48 0
      بنی اسراییل به موسی گفتند: تو و خدایت بروید بجنگید!
    • بنده خدا IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
      16 0
      درسته روی کاغذ زورمون به آمریکا نمیرسه اما همه معادلات جهان مادی نیست. باید با تقویت ایمان و روحیه شهادت طلبی و افزایش قدرت نظامی تو دلشون رعب ایجاد کنیم. که البته تا الان خدا رو شکر همینطور بوده و واسه همین هم با این همه تجهیزات به ایران حمله نکردن.
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    60 13
    لعنت بر طرفداران آمریکا
  • محمد IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    51 0
    شيطان بزرگ يا بزرگ شياطين احتمالا كساني كه عامل اين جنايات بوده اند خود محصول چنين روابطي بوده اند وگرنه امكان انجام چنين جنايتهايي را پيدا نميكردند. الهم عجل لوليك الفرج
  • امیین FR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    10 88
    طبق گزارش پنتاگن هیچ زندانی زیر 18 سالی در ابوغریب زندانی نبوده
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
      61 14
      خفه مزدور
    • IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
      53 6
      متاسفم از این شیفتگی شما به شیاطین که اصلا در مخیله تان هم نمی‌گنجد که اینگونه جنایتکار باشند.
  • محمد IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    59 6
    بعضی ها نمیخوان باور کنن که مدعیان تمدن وحقوق بشر و دموکراسی، بخصوص از نوع امریکایی ان جنایتکارترین موجوداتی هستند که تاریخ هرگز به خودش ندیده، از اشغالگران بی فرهنگ و وحشی نمیتوان انتظار داشت برایت ازادی ودموکراسی و امنیت به ارمغان بیاورند.
  • محمد IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    43 3
    ارزش های امریکایی که ترامپ مرتب تبلیغ میکنه که بایددر جهان فراگیر بشه، همین جنایتهایی هست که در زندانهای ابوغریب به نمایش گذاشته شد، دیگه چرا جلوی پخش فیلمها را می گیرن بذار تمام دنیا ارزشهای تبلیغی شما را ببیند وقضاوت کنند.
  • SE ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    52 4
    تف به روح جد و اباد هر چی امریکایی بی سر و پا و گاوچرونه. لعنت ابدی نصیبشان. اخه حرومزاده ها اینقدر پلیدی هم مگه میشه؟
  • زهرا عطایی IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    31 11
    با عرض تاسف همچنین موردی در تاریخ بشر بین مغولان و تاتاری ها هم ندیدم خواستم بگم فکر می کردم چنگیز و آلیوشا تیمور و آتیلا بی رحم بودند ولی خوشحالم آمریکایی ها از آنها پیشی گرفتند شهسواری می شناسم به نام آلیوشا خاقان تاتار در زندان کثیف صلیبی ها محبوبه اش را با وضع فجیع دید ولی عاشقش ماند کمکش کرد تا قدرتمند شد جالب است این مرد تاتاری دلی بزرگ داشت اما برای کشور متمدن آمریکا متاسفم .
    • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
      0 1
      افرین اما الان همچین چیزی ندیدیم؟
    • IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
      21 1
      اولش درست بود ,بعدش قرصاتو نخوردی ,رمان عشقی شد.
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    50 3
    لعنت و مرگ و میلیاردها نفرین بر آمریکا
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    21 31
    این چه عکسیه که گذاشتی در تیترخبر؟ قباحت داره.
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    35 1
    بار اولشون که نیست
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    46 3
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    50 3
    لطفا این گزارش رو به دست عشاق سند 2030 برسانید.اینه سرنوشت کسانیکه طبق این سند بزرگ شدند وحیوانات پیششون شرف دارند.
  • سید IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    61 3
    قابل توجه اونایی که تو کشور خودمون سنگ این اشغالهارو به سینه میزنن.واقعا باید مدیون رهبری باشیم
  • حمید IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    30 4
    امریکا به خاطر به خاطر ارزش به علم امریکا شد.تنها راه به خاک مالیدن صورت امریکای ها توجه و افزایش بودجه علمیه پژوهشیه در همه زمینه ها است .کاری که سیاست مدار های ما اون را ولخرجی میدونن .وصفرش کردن.یعنی مغز های سنگی
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    40 1
    آمریکا یعنی این.
  • وطن IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    32 2
    قابل توجه دوستان اصلاح طلبان و کسانی که راه سعادت ایران را ارتباط با امریکا میدانند...درود بر ایسادگی درود بر فرهنگ شهادت و عاشورایی .مرگ بر ذلت مرگ بر فرومایگی برای این دنیای بی مقدار .درود بر شهدای حرم درود بر همه مجاهدانی که شرف اتسانیت هستن مرگ بر ال سعود اسرایل و امریکا و ایادیه بی اجرو مزد
  • US ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    8 38
    خاک توی اون سرت. این چه عکسیه تیتر کردی بی غیرت؟
    • هادی IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
      18 0
      دست آمریکا و رژیم اشغالگر قدس به خون مسلمان عراق ، سوریه ، افغانستان ،میانمار ،یمن ،پاکستان ، بحرین، فلسطینیان ، لبنانی ها و . . . .حتی غیر مسلمانان آزادی خواه آلوده است فتنه ها و خون ریزی ها در منطقه به صورت مستقیم و غیر مستقیم به شیطان بزرگ بر می گردد نقشه های آنها جز مصیبیت و رنج و بی بندوباری و مشکل آفرینی و جنگ چیز دیگری نبوده است.
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    35 0
    خدایا‌ظهور‌آقامون‌رو‌برسون
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    34 0
    خدایا‌ظهور‌آقامون‌رو‌برسون
  • سید حبیب IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    36 0
    لعنت خدا بر آمریکایی هایی که اینچنین خوی حیواتی و حتی پست از حیوان دارن و خاک عالم بر سر غربزده های که قبله آمالشان شده آمریکا
  • علی IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    28 0
    همین فیلم حقانیت حرف انقلاب اسلامی مبنی بر این که سیستم سرمایه داری باید نابود شود و باطل بودن همه طرفداران و اذناب آمریکا را نشان می دهد.
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    21 0
    شیطان بزرگ امریکاست فرزند خلف شیطان تف بر ذات حرامزداشان اینها را باید به عالم معرفی کنم وظیفه تمام مسلمین جهان است نه هولوکاست .
  • ناشناس IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    19 1
    فاغثنا یا غیاث المستغیثین
  • علیرضا IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    24 0
    مرگ برامریکا اسراییل پیروز باد ایران واسلام
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    26 1
    دیدید زن ومردشون هم پست تر از حیوانند...!؛عراقیه دلش سوخت ولی زنکه نظامی داشته, از صحنه عکس میگرفته.....!!!
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    23 1
    این کفتارها واقعا از داعشی های بیشرفت؛هزاردرجه بیشرفتر وحیوانترند...
  • حسین IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    15 0
    بسم رب الزهرا متاسفم برای شیعیان و مسلمونایی که در اعتقاداتشون نسبت به دشمن بودن این آمریکایی‌های لعنتی سست هستن ! خدا کنه فقط زود تر امام زمان بیاد ان شاءالله همه باهم بسیج بشیم و انتقام شیعیان مظلوم حضرت صدیقه طاهره و مولا امیرالمونین رو بگیریم با خوندن این خبر همه روح و روانم بهم ریخت یا زهرا...
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    17 0
    کاخ سیاه ظلم امریکا در مقابل دیدگان جهان فروپاشی خواهد کرد و مردمش و همه انسانعای ازاده جهان شاهد مرگ امپراطوری استکبار مستکبر خواهند بود وبساط انها از روی زمین جمع میشود ....
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    17 0
    اصلاح طلبا برای اینکه ذات خودشونو بهتر بشناسن یک نگاهی به این عکسها که آمریکای قبله آمالشونه بندازن ، وگرنه ملت خیلی وقته که هم ذات شیطانی آمریکا رو َشناخته هم ذات خائن و خبیث اصلاح طلبا که پیرو این شیاطینن
  • DE ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    17 13
    امروز در سايت گوگل مطلبي نوشته شده بود كه يك بيشرم امريكايي مطلبي نوشته كه براي جلوگيري از پيشرفت و نفوذ ايران ايران را بايد تجزيه كرد و از ترك ها و كردها و اقوام براي اينكار استفاده كرد و ايران را خطر قرن معرفي كرده بود لطفا به اين توطعه اين جنايتكاران توجه بيشري مسؤولان بايد بكنند ،
    • US ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
      1 0
      سایت گوگل چیه داداش
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    4 27
    لعنت خداوند بر سایت مشرق
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
      12 4
      به حرف گربه سیاه مزدور بارون نمیاد !
  • نيكتا IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    18 13
    هشدار! تصوير آن دختر را برداريد. خيلى نارحت كننده است.
  • احمد IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    25 2
    حالم از این دنیای وحشی و پست تر از حیوان بهم می خوره ای کاش حضرت زودتر ظهور می کردند و داد مظلومان را از ظالمان می ستاندند
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    19 0
    یک بار نه بلکه هزاران بار,با هزاران مشت گره کرده,صدایی رسا و عزمی جزم "مرگ بر آمریکا"
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    14 0
    یک بار نه بلکه هزاران بار,با هزاران مشت گره کرده,صدایی رسا و عزمی جزم "مرگ بر آمریکا"
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    20 0
    اینا رو به زیبا کلام بگید قطعا ازتون ناراحت میشه ..
  • Ali IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    20 11
    وقتی آمریکا به عراق حمله کرد، اصلاح طلبان می گفتند بهار آزادی به عراق رسید...
  • م IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    22 1
    لعنت خدا واولین تا اخرین بر امریکا ودوستان اروپاییشان ودوستان داخلی واساتید دانشگاهی که سر کلاسهای درس وقتی اسم امریکا می اید اب به دهنشان میافتد لابد خودشان هم از این طیف هستند که از این جنایات بی سابقه در کل تاریخ بشر دفاع میکنند جوانان خام رافریب زیباییهای دروغین حقوق بشری امریکا میکنند
  • الهام IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    16 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    9 0
    متاسفانه این نشان دهنده یک بحران بزرگ در خانواده های امریکایی بخصوص سربازان وشکنجه گران امریکایی بوده است که روابط پدر ومادر با فرزندان وبرعکس نه تنها به انحراف که به یک حریم شکنی کامل رسیده است که خلاف ان چیزی است که در اغلب کشورهای دیگر در جریان است و گستره ان انقدر زیاد است که قانون نیز نتوانسته از انها حمایت کندبه همین دلیل این سربازان شکنجه هایی که پدر ومادرشان در بچگی به انان اعمال کرده اند ویا تشویق به ان شده اند حال در کشور دیگر به دیگران اعمال کرده اند. حال این سوال مطرح است که حقیقتا چند درصد امریکاییها با این بحران درگیرند
  • نيكتا IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    10 3
    برادر! عكس را بردار. زودتر
  • وطن پرست IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    17 10
    مردم آمریکا با دولتشون هیچ فرقی ندارن مرگ بر همشون
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    18 0
    مرگ بر خائنینی که آگاهانه دست به سوی این شیاطین دراز کرده اند.
  • ناشناس IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    18 0
    اینارو باید به آقای .....بگی که میرفت با وزیر امور خارجه اش در کنار دریاچه قدم میزد. غیرت اسلامیش مرده بود
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    28 0
    فیلمش هم که پخش بشه باز هم یه سری هستن که با ژست متفکرانه و روشن فکری ازش عبور میکنن. انگار نه انگار که چیزی شده.
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    13 0
    وقتی جهان سومی ها با هم میجنگند تاوانش را مظلومانی میدهند که انگار برای قربانی و سرگرمی آفریده شده اند و مملکتی که یک رئیس جمهور شجاع داردو جلوی مستکبرین میایستند ولی بقیه با همکاری انگلیس و امریکا ساز مخالف میزنند و تحرم میکنند تا خودیها بیایند راس کار!! وضعیت خطرناکی داریم اگر زود به عوامل خارجی و انحصار طلبان درگوشی نزنیم
  • CA ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    8 10
    لطفا منابع خبر را اعلام کنید.
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    10 6
    برای اینجور خبرها نیازی به عکس نیست خود خبر به اندازه کافی شرم آور و ناراحت کننده هست.
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    15 0
    آزادی سربازان آمریکایی در کنار جنایت علیه بشریت به بهانه آزادی مردم عراق
  • خسرو IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    8 0
    کسانی که مخفیانه دارند برای موشکی مذاکره میکنند آرزوی همان روزهای ابو غریب را برای مردم ایران داردند .این آرزو را آقای عراقچی به گور خواهد برد برای اینکه ما رهبری دانا داریم
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    11 0
    کثافتا مرده شور پیشرفتتونا ببرن
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    8 1
    مردم عراق باید با هر وسیله ای که دارن به پایگاههای امریکا تو کشورشون حمله کنن مرگ بهتر از این زندگی نکبت باره انشالله کره شمالی یه بمب اتم بندازه روش تا دنیا از شرشون راحت بشن خاک بر سر مردم امریکا که ارتششون اینه
  • ناشناس AE ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    7 0
    خدایا این همه جنایت داعش و اسراییل و خونخواران آمریکایی و دیگر جلادان ضدبشر و مظلومیت زنان و کودکان و بی سرپناهان را تا کی باید با خون دل خوردن تحمل کرد خدایا کاری از انسان ها آزاده در مقابل این همه قتل ، تجاوز و بی رحمی و ..... ساخته نیست خدایا این صبر و سکوت خداییت تا به کی ،تماشای ظلم بی رحم ترین و فاسدترین انسان نماهای پست تر از هرحیوان درنده تا به کی ، شاید این جنایات بشر در برابر عظمت جلالت ناچیز است ولی کاسه صبر بشر لبریز و وجدانها پایمال شد و دیگر تاب دیدن این همه جنایت نیست خدای من مگر خودت کاری بکنی که دیگر فاسدهایی چون ترامپ بر کره خاکی تو حکم نرانند و زورگویی کنند و .........
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    12 0
    وقتی هیلاری کلینتون تصریح کرد که داعش را ما ساختیم به عنوان ورژن هفتم القاعده، داشت به این مسائل اشاره میکرد. زندانهایی مثل ابوغریب، بگرام، گوانتانامو و زندانهای سری سیا در اروپا، در واقع لابراتوارهای روانشناختی بودند برای تربیت وحشی‌ترین موجودات قابل تصور.
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    7 0
    عکساش مشاهده شد وقسمتی از این جنایات وتعرضهای حیوانی ؛ رو زنان نگهبان وحشی شون انجام دادند....!!!که اعلام کردند برای زندانهای غیر نظامیشون نگران کننده هست وباید بررسی بشه....
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    13 0
    فکر کردید برای چی سربازان آمریکایی ,وقتی به اسارت ا۵تادند,داشتند گریه میکردند.....!از ترس شکنجه ووحشیگری مثل خودشون...
  • IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    10 1
    سلام. من پشنهادی دارم به این طرفداران امریکا و برجامها، این نکات و اخبار را بدهید اینها مطالعه کنند. اگر هنوز اصرار به برجام ها و رفع سایه جنگ دارند پیشنهاد بدهید ابتدا بستگان خود را برای ارتش امریکا ارسال کنند. مگر نه اینکه یک سوزن به خودت یک جوال دور به دیگران.
  • GB ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    21 3
    غرب وحشی هیچ وقت رام نمیشه...مررررررررگ بر امریکا و امریکا پرستان
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    10 0
    انسان سرافکنده امروز که هرفاجعه ای که می آفریند مارابه وحشت می افکند . دراین دنیای مدرن چنین کابوسهایی از سرچشمه آزادی ودموکراسی جامعه لیبرال دموکرات آمریکا رقم زده میشود وعرش خدارا ازشدت غضب الهی ونوای آههای دردمندانه انسانهایی مظلوم آری عرش خدابه لرزه درمیاید . مرگ برآمریکاویاران آمریکا
  • پویا IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    13 0
    به نظرم باید صابون این آمریکاییها و اینجور کارهاشون به بدن دوستداران و عاشقان وطنی این یانکی ها بخوره ...
  • d IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    12 0
    لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم
  • خسرو ملازاده IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    21 0
    از اينكه بعد از خواندن اين خبر هنوز زنده هستم شرمنده ام…
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    13 0
    مرگ بر شما مزدوران و مستکبرین عالم
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    15 6
    انشاالله روزی مسلمانان واقعی در صفی واحد و با دلهایی محکم و قدمهایی راسخ و اراده هایی پولادین شر این دشمنان بشریت را از روی کره خاکی کم خواهند کرد و این وعده حق الهی است و تخلف ناپذیر است
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    5 1
    در عراق بیشترین بازداشتها از اهل سنت بودن که این جنایتکارها به زندان ابوغریب می بردند؛ مرگ بر آمریکا و استکبار
  • محمد IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    18 7
    تجاوز پسران به مادرانشان ، در فرهنگ امریکایی کاری عادی محسوب میشود، سربازان امریکایی هم در راستای تبلیغ واشاعه فرهنگ و ارزشهای امریکایی وفراگیر نمودن ان درخاورمیانه، این اقدامات را انجام داده اند. اونا معتقدند که دموکراسی ما را باید با سایر ملزوماتش که فرهنگ وارزش امریکایی محسوب میشه، بپذیرید وگرنه شما تروریست محسوب شده ومحکوم به مرگ هستید.
  • ج م IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    13 1
    ما وقتی با فحش اعلام انزجار از دولت روحانی و افساد طلب ها و نوکران امریکایی می کنیم مشرق منتشر نمی کنی شما نیز در این خیانت ها شریک هستید
  • حسام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    15 7
    انقد تمدن غرب در مقابل اسلام تحقیر شده که هر وقت بما دسرسی پیدا کنه عقده هاشو خالی میکنه / این نشان از عمق حقارت در وجودشون داره
  • احمد IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    23 10
    انشاالله به زودی آمریکایی ها جزای این همه ظلم وستم خودرا خواهند دید الیس الصبح بقریب؟
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    12 11
    مرگ بر آمریکا و انگلیس
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    13 9
    مرگ بر آمريكا
  • ناشناس IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    14 9
    مرگ برامریکا وواسراییل وطرفداران آن.
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    5 10
    لعنت خدا بر آمريكا و صهيونيسم و کسانی که همواره پایبند اندیشه ها و افکار آلوده و شوم غربی ها هستند
  • سرباز سردار دلها IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    2 1
    سرادر شهید سپهبد سلیمانی تو فدا شدی که این اتفاقات برای ما نیفته جونم فدای آرمان ها وارزش های سردارم ❤
  • محمد مقدس IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    9 1
    مرگ بر آمریکای جنایت کار لعنت خدا بر این بی شرافتها. وتف به شرف عراقیهایی که با خیانت به ملت عراق راه ورود این حرامزاده ها را به سرزمین مسلمین باز کردند
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    11 1
    حالا معنی شیطان بزرگ را فهمیدید
  • قاسمی FR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 0
    خدایا به دادمان برس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس