کد خبر 813297
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
جواد قراب

عضو هیئت مدیره استقلال گفت که با نوع بازی استقلال، کی‌روش مانده که چه بازیکنانی را به تیم ملی دعوت کند.

به گزارش مشرق، جواد قراب درباره وضعیت استقلال، مشکل مجتبی جباری و دیگر مسائل صحبت‌هایی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید:

* چه دلایلی باعث تحول در استقلال شده است؟

دلیل اول مربی است. شفر از کشوری آمده (آلمان) که نظم و دیسیپلین حرف اول را می‌زند. خدای ناکرده نمی‌گویم علیرضا منصوریان بد بود، او هم خوب بود، اما شفر تجربه زیادی دارد. ایجاد نظم و برنامه‌ریزی دقیق برای حضور و غیاب بازیکنان، سر و کله زدن با مسائل مختلف و ... از دلایل موفقیت این مربی است. خودش هم دوست ندارد آبرویش به خطر بیفتد، همه در دنیا او را می‌شناسند و شخص شناخته شده‌ای در آلمان، آسیا و آفریقاست. زمان منصوریان همکاری‌های لازم را با او کردیم، برای شفر هم بستر مناسب بوجود آوردیم، از قبیل زمین تمرین و مرتب پرداخت کردن پول بازیکنان. شرکتی که با ما قرارداد بسته، پرداختی‌هایش به موقع بوده است. بنابراین، هر کاری کرده‌ایم که آرامش در باشگاه استقلال برقرار شود. حواشی تیم واقعا زیاد بود، اما الان مربی با بازیکنان تمرینی را انجام می‌دهد که همه با هم برای حضور در ترکیب رقابت کنند. خیلی مهم است که چه کسی بازی کند.

مربی طوری نشاط و شادابی را بوجود آورده که بازیکنان نمی‌دانند چه کسی در زمین بازی می‌کند، اتفاقی که زمان ما هم می‌افتاد. وقتی این مسائل باشد، تیم «حال» می‌آید. شادابی را چه کسی بوجود می‌آورد؟ سرمربی، مدیر باشگاه و اعضای هیئت مدیره. بله، شفر تمرینات خوبی می‌دهد، اما باید از طرف باشگاه حمایت شود. کسی نمی‌تواند بگوید باشگاه نمی‌رسد و مشکلات زیاد است. این آقا (شفر) آنقدر آدم محترمی است که با کمک‌هایش مشورت کرده و مشاوره می‌گیرد. بازیکنان ما طوری بازی می‌کنند که کارلوس کی‌روش مانده که چند نفر را به تیم ملی دعوت کند. همه می‌دانند کی‌روش بیشتر بازیکنانی که خارج از کشور حضور دارند، به تیم ملی دعوت می‌کند. ما هم شفر را از خارج از کشور آوردیم که یک کلاس بالاتر است. در استقلال انقلاب و دگرگونی بوجود آوردیم.

* مهاجم مدنظر شما چه زمانی به ایران می‌آید؟

این بازیکن اهل نیجریه است و زبان انگلیسی را هم بلد است. او مانند منشا نمی‌داند تماشاگران چه چیزی می‌گویند، به همین دلیل می‌تواند راحت فوتبالش را بازی کند. انشاء‌الله وقتی به ایران آمد، می‌توانید ببینید چه بازیکنی است.

* چک‌های گسترش فولاد تبریز برای دادن رضایت‌نامه داریوش شجاعیان را پاس کردید؟

بله، خودم چک‌ها را امضا کردم.

* چرا تکلیف مجتبی جباری را مشخص نمی‌کنید؟

خودم یکی از مدافعان جباری هستم و او را دوست دارم. فوتبال جباری خوب بوده و برای استقلال زحمت کشیده، اما الان دوره بدی شده و دوست نداریم از دست‌مان دلخور شود. اگر می‌خواهد خداحافظی کند، به باشگاه بگوید، اما اگر نمی‌خواهد خداحافظی کند، شفر باید در مورش تصمیم بگیرد. نمی‌توانیم بگوییم جباری باشد یا نه. باید سلامت او به تأیید پزشک برسد و موضوع را به شفر بگویند. همه دوست داریم جباری در استقلال بماند. سال‌ها در استقلال بوده و چرا باید الان ما برای او مشکل بوجود بیاوریم؟ او پستی بازی می‌کند که من در استقلال بازی می‌کردم.

* در جریان هک شدن پیچ مهدی قائدی و انتشار مکالمات خصوصی او در صفحات مجازی هستید؟ صحبتی با این بازیکن شده است؟

مدیران باشگاه و سرمربی با این بازیکن صحبت کرده‌اند. شعور و فرهنگ از همه چیز مهم‌تر است. قائدی نباید اصلا وارد این مسائل شود، چون خیلی‌ها منتظر هستند مسئله حاشیه‌ای بوجود بیاید. قائدی جوان پاکی است و از شهرستانی آمده که همه دلاور و انسان‌های پاکی هستند. روز گذشته قائدی بازی نکرد، اما نگویید به این خاطر بازی نکرد، بلکه تشخیص سرمربی بود که بازی نکند. این اتفاق افتاد تا همه نگویند قائدی، قائدی. هم به این بچه ضربه می‌خورد و هم اینکه کسی نمی‌گوید چه بازیکنی وارد زمین شود.

* دلیل برکناری محمد نوری از کمیته فنی به خاطر مصاحبه‌هایش بود؟

رفتن نوری به آکادمی هیچ دلیل خاصی نداشت. ما دیدیم او سال‌ها در برق تهران و سایر تیم‌ها کار کرده و کارنامه دارد و می‌تواند آنجا مفید باشد. کمیته فنی به مهمی آکادمی نیست.

* یعنی به خاطر مصاحبه‌اش علیه جباری نبود؟

نه، به خاطر مصاحبه‌هایش نبود. او بازیکن استقلال بوده و متعصب است. او کارهای پیشکسوتان را انجام می‌دهد و به تیم هم وفادار است.

* ... و صحبت پایانی؟

این پیروزی‌ها را باید به هواداران تبریک بگویم. واقعا هواداران بودند که باعث شدند تیم تا اینجا بیاید و نتیجه بگیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس