کد خبر 813292
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
2671665.jpg

معاون منطقه یک عملیات آتش نشانی گفت: مصدومیت یک کارگر ۲۶ ساله ایرانی بر روی دستگاه جرثقیل تاورکرین در ارتفاع ۴۰ متری خبر داد.

به گزارش مشرق، با اعلام این حادثه به سامانه 125 از سوی کارگران یک کارگاه ساختمانی، بلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاه 55 به همراه گروه امداد و نجات 3 و بالابر هیدرولیکی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 11:48 ظهر امروز، به سمت محله پونک، بلوار همیلا حرکت کردند.

محمد دیبا معاون منطقه یک عملیات آتش نشانی که به همراه آتش نشانان خود را به محل حادثه رسانده بود، گفت: در یک پروژه ساختمانی، یک دستگاه جرثقیل برجی(تاور کرین) قرار داشت و یک نفر کارگر 26 ساله در ارتفاع 40 متری بر روی جرثقیل مشغول به کار بود که ناگهان یکی از قطعات این دستگاه جدا شده و بر روی کارگر جوان سقوط کرد.

وی در ادامه گفت: نیروهای عملیاتی به محض رسیدن به محل حادثه، پس از ایمن سازی کامل، به وسیله تجهیزات مخصوص خود را به کارگر جوان رساندند و پس از جابجایی قطعه جرثقیل از روی کارگر، وی که به شدت از ناحیه کمر و پاها دچار آسیب دیدگی شده بود و توان حرکت کردن نداشت را با بکارگیری برانکارد و بالابر هیدرولیکی به سطح زمین انتقال دادند.

معاون منطقه یک عملیات آتش نشانی، افزود: آتش نشانان کارگر جوان را برای انتقال به مراکز درمانی، تحویل کادر پزشکی اورژانس دادند و در پایان تذکرات ایمنی را به مسئولان کارگاه ساختمانی ارائه دادند.
گفتنی است؛ کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران همواره به شهروندان توصیه می کنند، برای کار در کارگاه های ساختمانی حتما از کارگران با تجربه استفاده کنند و کارگران نیز به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، حین کار در ارتفاع خود را به خوبی بر روی سطح مناسب مهار کنند و در هنگام بروز حوادث حتما با سامانه 125 تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس