اخبارویژه

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس می‌گوید تیم نوبخت دنبال اقتصاد مقاومتی نیستند و افزایش قیمت‌ها، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

سرویس سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

کیهان



روایت نماینده حامی دولت از گاف‌های لایحه بودجه 97
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس می‌گوید تیم نوبخت دنبال اقتصاد مقاومتی نیستند و افزایش قیمت‌ها، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.
بهروز نعمتی که از طیف نمایندگان حامی دولت در مجلس به شمار می‌رود و در مثبت‌نمایی برجام نقش‌آفرین بود، ضمن سخنانی در دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد تهران گفت: ما در پیشنهادی که تیم آقای نوبخت برای بودجه سال 97 ارائه کرده، بودجه عملیاتی نمی‌بینیم و ارکان مختلف بودجه ایراداتی دارد که باید در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق چکش‌کاری شود.
به گزارش ایسنا، وی در سمینار نظام بودجه‌ریزی گفته است: بودجه 97 در خیلی از موضوعات نتوانسته نیازهای کشور را درنظر بگیرد. بودجه 300 هزار میلیارد تومانی کشور از دو بخش اصلی تشکیل شده؛ یکی حقوق، دستمزد و هزینه‌های دولت که 195 هزار میلیارد تومان درآمد خالص برای این کار گذاشته شده که هم شامل درآمدهای نفتی و هم درآمدهای مالیاتی است که 128 هزار میلیارد تومان است اما مابقی کارهایی که باید انجام شود به اتفاقات و حوادث آینده موکول شده است.
وی با بیان اینکه «اعتبار 65 هزار میلیارد تومانی اشتغال در بودجه 97 موکول به سایر درآمدها و صندوق توسعه ملی شده است»، تصریح کرد: من چشم‌انداز خوبی برای بودجه سال 97 نمی‌بینم، ضمن این‌که این بودجه گاف‌های شدیدی هم دارد.
نعمتی گفت: رئیس‌جمهور می‌گوید بنزین دوهزار تومان می‌شود و وزیر می‌گوید سرجمع قیمت سوخت دوهزار تومان خواهد شد. یعنی نهایتا بنزین 50 درصد گران می‌شود البته عده‌ای می‌گویند فوب خلیج‌فارس چهارهزار تومان است ولی مگر درآمدهای ما ارزی است.
وی با بیان این‌که «نگاه بودجه، نگاه اقتصاد مقاومتی نیست»، گفت: در دوره قبل مجلس کمیسیون ویژه‌ای به همین منظور تشکیل شد و کارهای خوبی درمورد اقتصاد مقاومتی انجام شد اما دولت هنوز آیین‌نامه‌ها را صادر نکرده یعنی مجموع تیم آقای نوبخت دنبال اقتصاد مقاومتی نیستند.
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه تحولات در حوزه بودجه‌ریزی باید به سمت انتفاع مردم باشد، خاطرنشان کرد: مجموعه‌هایی که در اختیار دولت است مثل شستا یک خط هم درباره آنها نیامده که باید برایشان چه کار کنیم فقط به صورت لفظی می‌گویند که باید واگذار شوند ولی در عمل کاری نمی‌شود، اگر این اتفاق می‌افتد خصولتی‌ها وارد عمل می‌شوند.
نعمتی درباره موضوع هدفمندی نیز گفت: کسی که باید از بودجه دفاع کند می‌گوید بانک اطلاعاتی برای حذف یارانه ندارم ولی مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی مشخص هستند، یادمان باشد خیلی افراد جامعه افراد آبرومندی هستند که حتی به این دو نهاد برای دریافت کمک مراجعه نمی‌کنند.

تورم تک‌رقمی به علاوه 30 تا 40 درصد!
در حالی که بانک مرکزی می‌گوید تورم تک‌رقمی است، گزارش وزارت صنعت حاکی از این است که در 47 قلم کالای اساسی گرانی 2 تا 67 درصدی دیده می‌شود.
بانک مرکزی آمار تورم را در آذر ماه 8 درصد اعلام کرده است. اما بر اساس آمار وزارت صنعت در مهر ماه امسال از مجموع 56 گروه کالایی قیمت 46 کالا رشد قابل توجهی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تجربه کرده است.
بر اساس آمار وزارت صنعت از تغییرات قیمت انواع کالاهای اساسی و مهم در مهر ماه امسال از مجموع 56 گروه کالایی قیمت 46 کالا رشد قابل توجهی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تجربه کرده است. مطابق این آمار در مهر ماه امسال قیمت سیب‌زمینی 38/9 درصد، گوجه فرنگی 24/2 درصد، لوبیا چیتی 27/5 درصد، پیاز 67/2 درصد، تیرآهن 66/7 درصد، جو 26/1 درصد، میلگرد 42/2 درصد، کره 21/9 درصد، گوشت گوساله 19/5 درصد و نبشی 28/6 درصد رشد داشته است.

3/5 برابر شدن بدهی دولت ابر چالشی که دستیار روحانی نمی‌بیند
دستیار ارشد روحانی در حالی از ابرچالش‌های اقتصادی می‌گوید که بدهی‌های کلان دولت عقلا را نمی‌بیند.
روزنامه رسالت در یادداشتی به قلم محمدکاظم انبارلویی نوشت: روحانی دولت را از احمدی‌نژاد با 200 هزار میلیارد بدهی تحویل گرفت. امروز گفته می‌شود این بدهی تا پایان دی ماه 95 بیش از 700 هزار میلیارد تومان است.
پیمانکاران بخش خصوصی می‌گویند 55 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارند؛ وزارتخانه‌های نیرو، راه و شهرسازی و نفت جزء بدهکارترین وزارتخانه‌ها به پیمانکاران هستند. سپاه هم 23 هزار میلیارد تومان از بابت اجرای 2500 پروژه عمرانی اعم از نفت و گاز و آب و نیروگاه و بنادر و سازه‌های ساحلی و فراساحلی از دولت طلب دارد.
وزیر نیرو اسفند سال گذشته گفته بود فقط ما به پیمانکاران در بخش برق 24 هزار میلیارد تومان بدهی داریم. مدیرعامل شرکت ملی نفت اردیبهشت همین سال رقم بدهی شرکت ملی نفت را 162 هزار میلیارد تومان ذکر کرد! شهرداری تهران مدعی است دولت به آنها 10 هزار میلیارد تومان بدهی دارد.
بانک مرکزی هم مدعی است آخرین بدهی دولت به سیستم بانکی 220 هزار میلیارد تومان است. وزارت بهداشت هم معتقد است دولت از بابت اجرای طرح تحول سلامت 20 هزار میلیارد تومان بدهکار است.
مسئولان سازمان تأمین اجتماعی هر از چندی از بدهی دولت به این سازمان سخن می‌گویند و آخرین رقم بدهی دولت به سازمان را 150 هزار میلیارد تومان ذکر کرده‌اند. دولت با این بدهی‌ها چه می‌خواهد بکند؟ در حالی که بودجه عمومی دولت در سال 97 کمی بیش از 400 هزار میلیارد تومان است. با بدهی 700 هزار میلیارد تومانی چطور می‌خواهد چرخ اقتصاد کشور را بچرخاند؟ آیا با این بدهی می‌توان امیدوار بود اصلاً چرخی خواهد چرخید؟
دولت در اولین گام باید تکلیف رقم دقیق این بدهی‌ها را مشخص کند. چون هر نهادی یک رقمی را می‌گوید که با ارقام دیگر تفاوت زیادی دارد. سازمان حسابرسی باید دقیقاً مشخص کند رقم دقیق بدهی دولت چقدر است و تقویم درست آن براساس اسناد مثبته چیست؟
در مجلس، دیوان محاسبات باید به کمک دولت بیاید، رقم دقیق بدهی‌ها را به عنوان بازرس مستقل تعیین و تقویم نماید. برخی از این ادعاها درست به نظر نمی‌رسد بویژه آنکه جریمه دیرکرد هم جزء ادعاهای آنان است.
دومین کنفرانس اقتصاد ایران به همت آقای دکتر مسعود نیلی، مشاور اعظم و ویژه رئیس جمهور برگزار شد. مسئولان و اقتصاددانان بزرگ کشور در مورد ابرچالش‌های بزرگ اقتصادی کشور سخن گفتند اما کسی نگفت در مورد این بدهی‌های کمرشکن چه باید کرد و راه برون رفت از بحران بدهی‌های دولت چیست؟ نیلی همواره از ابرچالش‌های اقتصاد ایران سخن می‌گوید اما بدهی‌های دولت در فهرست ابرچالش‌های ایشان دیده نمی‌شود! واقعاً موضوع بدهی‌های دولت یک چالش جدی اقتصاد نیست؟

دیروز ماشین رای بودند اما حالا که پشیمان شده‌اند دسیسه‌گرند؟
خاتمی چگونه ورزشکاران و هنرمندان را که تا دیروز نخبه‌خوانده می‌شدند، به خاطر ابراز پیشمانی از رای به روحانی «دسیسه‌گر» می‌خواند.
جهان‌نیوز ضمن طرح این پرسش نوشت: «دسیسه است»، «سلبریتی‌ها از سیاست چیزی نمی‌فهمند»،«سلبریتی‌ها حق اظهار نظر ندارند» «پشیمان‌ها جوگیر هستند»، «پشیمان‌ها و سلبریتی‌ها کم‌اطلاعی و درک نادرست خود از سیاست را اثبات و اعلام کرده‌اند» و... فهرستی از واکنش‌های خاتمی و دیگر یاران اصلاح‌طلبش در مواجهه با «موج پشیمان هستیم» است که برخی از چهره‌های مشهور فوتبالیست و هنرمند آغازگر آن در شبکه‌های اجتماعی بودند.
 در همین حال، همزمان با موج پشیمانی از رای به روحانی و انتقاد فراگیر مردمی به عملکرد دولت روحانی، سیدمحمد خاتمی رئیس‌دولت اصلاحات حمایت خود از حسن روحانی را اعلام کرد و گفت این موج تخریبی به وجود آمده را هدفمند و دسیسه‌ای برنامه‌ریزی شده می‌دانیم.
در همین حال، محمدعلی ابطحی رئیس‌دفتر خاتمی نیز در یادداشتی که روزنامه شرق آن را منتشر ساخت با اذعان به اینکه مشکلات اقتصادی از جمله رکود سرجای خود باقی است با اشاره به اینکه مشکل جدیدی به مشکلات سابق اضافه نشده است پشیمانی برخی حامیان دیروز روحانی را جوگیری دانست!
پیش از این، عباس عبدی هم پشیمان‌ها را ناآگاه نسبت به سیاست معرفی کرد و در همین راستا نوشت: کسانی که می‌گویند از رأی خود پشیمان شده‌اند، بیش از آنکه بدذاتی یا ناتوانی رای‌گیرنده را اثبات کنند، کم‌اطلاعی و درک نادرست خود از سیاست را اثبات و اعلام کرده‌اند.
از سوی دیگر روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیز با حمله به سلبریتی‌ها نوشت: کسی که کارش سیاست نیست و چم وخم این کار را نمی فهمد به چه دلیل باید حرف سیاسی بزند؟ اگر کسی هنرپیشه خوبی است یا در زمین فوتبال می‌درخشد به چه دلیل باید درباره سیاست هم نظر بدهد؟
اما سؤال اساسی اینجاست که چرا خاتمی «موج پشیمان هستم» را که اتفاقا به صورت ناگهانی و با انتقاد چهره‌هایی همچون علی کریمی و مهدی فخیم‌زاده و دیگر سلبریتی‌ها آغاز شد را دسیسه می‌خواند؟ آیا از دید او این چهره‌ها دسیسه‌گر هستند یا ابزار دسیسه‌گری؟ چگونه کسانی که تا دیروز هنرمند و ورزشکار قهرمان و نخبه از طرف خاتمی و دیگر اصلاح‌طلبان خوانده می‌شدند اینک دسیسه‌گر هستند؟ آیا مگر غیر از این است که این چهره‌ها تنها جرمشان امروز همسو نبودن سیاسی در این مقطع زمانی با خاتمی هست؟ به تعبیر دقیق‌تر این سلبریتی‌ها اگر موافق سیاسی نباشند حتما دسیسه‌گر یا ابزار دسیسه هستند. البته باز هم تعبیر دقیق‌تر آن است که خلاف حرکت اصلاح‌طلبان دسیسه‌گری است و هر نوع نقد کردن هم خلاف سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نزدیک به خاتمی نیز توطئه‌گری و یا حداقل ابزار دسیسه شدن خواهد بود.
گفتنی است، هشتگ «پشیمان هستیم» پس از آنکه چهره‌های هنری و ورزشی همانند مهدی فخیم زاده، نوید محمدزاده، مهدی پاکدل و علی کریمی که طی روزهای گذشته از رأی خود به روحانی در انتخابات 29 اردیبهشت اعلام پشیمانی کردند، به صورت گسترده در فضای مجازی مورد استقبال قرار گرفت.

ابراهیم نکو: روحانی چند مدیر اقتصادی دولت را اخراج کند
یک نماینده سابق مجلس که از حامیان دولت است می‌گوید اگر جای رئیس جمهور بودم تعدادی از مدیران اقتصادی را اخراج می‌کردم.
ابراهیم نکو می‌گوید: محدودیت‌هایی که در منابع درآمدی دولت وجود دارد و معضلاتی که در بخش تولید وجود داشته و دارد، می‌تواند به افزایش فشار بر طبقات ضعیف‌تر جامعه منجر شود. به عبارت دیگر افزایش مالیات‌ها در شرایط رکود فعلی می‌تواند منجر به افزایش فشار بر واحدهای تولیدی و صنعتی و در نتیجه افزایش بی‌کاری شود که به معنی آسیب به طبقات ضعیف‌تر جامعه خواهد بود. بحث اینجاست که بودجه به تنهایی نمی‌تواند باعث این فشارها شود، اما اگر این فرآیند ظریف و دقیق به هر علتی دچار نقصان شود، یعنی به درستی مدیریت نشود یا مجلس تصمیم بگیرد در حذف قسمتی از یارانه‌بگیران یا قیمت حامل‌های انرژی تغییراتی در بودجه ایجاد کند، یقینا شاهد نابسامانی‌هایی خواهیم بود. هدف قانون هدفمندی یارانه ها بهبود وضعیت مردم بوده است، اما در سال‌های گذشته از این قانون فاصله گرفته‌ایم که نتیجه‌اش بدترشدن وضع مالی دولت و در نتیجه بدترشدن وضعیت اقتصادی طبقات تحت حمایت دولت است.
صریحاً بگویم اگر من به جای رئیس‌جمهور بودم حتما چند نفر از مدیران اقتصادی دولت را از دولت اخراج می‌کردم زیرا در برنامه‌ریزی اقتصادی ضعیف عمل می‌کنند. هیچ کشوری نمی‌تواند بدون بهبود وضعیت اقتصادی مردم به توسعه و پیشرفت فکر کند اما می بینیم که با رویه‌های غلط چند سال گذشته فشارها بر حوزه تولید و صنعت و همچنین کسانی که نقدا مالیات پرداخت می‌کنند، یعنی کارمندان و کارگران، افزایش یافته است که به ضعیف‌ترشدن آنان منجر شده است. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد یا باید بودجه به کلی دستخوش تغییر شود یا آنکه به شکل کنونی اجرا شود زیرا هر تغییر جزئی در آن می‌تواند به نتایج بسیار بدتری منجر شود. 

خراسان

ذره بین نظارتی روی صورت جلسه های  تعهدآور برخی دستگاه ها
بر اساس ابلاغیه یکی از نهادهای نظارتی به تعدادی از موسسات و ادارات دولتی، از مدیران مربوط خواسته شده است با توجه به ضرورت بررسی دقیق تر، به ارسال فهرست "تفاهم نامه و صورتجلسات تعهدآور" آن مجموعه که از سال 1390 تاکنون منعقد شده اند، به انضمام اسناد و مدارک موجود از طرفین قرارداد اعم از حقیقی و حقوقی، به تفکیک موافقت نامه های داخلی و خارجی آن نهاد، تا پایان دی اقدام کنند.


تصویب سامان دهی کارگران فصلی پس از 2 سال معطلی در دولت
طبق ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به علی ربیعی با اشاره به درخواست دی ماه سال 1394 وزارت کشور، اعلام شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با همکاری نیروی انتظامی و چند سازمان دولتی، به تدوین و ارائه آیین نامه "نحوه به کارگیری و استفاده از خدمات کارگران ساختمانی و فصلی" به هیئت دولت تا پایان سال 1396 اقدام کند. طبق ابلاغیه مذکور، کمیسیون خاص امور کلان شهرها، موظف به نظارت بر اجرای این دستور دولت خواهد بود.

ایران

انگلیس: برجام برای مردم ایران باید همراه با منافع اقتصادی باشد
وزیر امور خارجه انگلیس  گفت: درست است که رئیس ‌جمهوری ترامپ  توافق هسته‌ای را تأیید نکرد اما توافق هسته‌ای هنوز زنده است. این توافق به حمایت و کار نیاز دارد و کشورهای عضو توافق که به آن اهمیت می‌دهند باید برای آن با یکدیگر همکاری کنند. به گزارش ایسنا، بوریس جانسون در گفت‌وگو با کانال یک روسیه با طرح ادعاهایی علیه کشورمان گفت: کل منطقه خاورمیانه دوره بسیار پرتنش و سختی را می‌گذراند. نقش ایران در این منطقه می‌تواند تحریک‌کننده و مخرب باشد. بنابراین لازم است که با متحدان برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت منطقه تلاش کنیم تا بتوانیم پیشرفتی داشته باشیم. به گفته وی، مردم و سیاستمداران ایران به شکل معقولی تصمیم گرفتند که آینده‌ای دیگر داشته باشند اما این آینده باید همراه با منافع اقتصادی باشد.از سویی دیگر 24 عضو جمهوریخواه کنگره امریکا در نامه‌ای به مقامات ارشد این کشور، مدعی شدند که ایران دست‌کم در هشت مورد برجام را نقض کرده است.

سفر تعیین‌کننده مکرون به ایران
سناتور فرانسوی و رئیس اسبق گروه دوستی فرانسه کشورهای خلیج فارس در مقاله‌ای در هافینگتون پست نوشت: رئیس جمهوری مکرون بار دیگر فرصتی برای مبازره‌طلبی پیدا کرده است، آن هم سفر به ایران است. این سفر تعیین‌کننده است. به گزارش تابناک، وی افزود: رئیس جمهوری باید خود واقعیت این کشور را که مخاطبان اخیرش تمام بدی‌ها را به او نسبت می‌دهند، دریابد. او خود باید بدون ساده‌نگری درخصوص واقعیت کشوری که تنها دولت-ملت در منطقه است، قضاوت کند. او خود باید درباره اراده ایرانیان به رعایت یا عدم رعایت توافقنامه هسته‌ای که اروپا حامی آن است، داوری کند. این سناتور فرانسوی نوشت: در این زمان که محور مسکو- تهران- آنکارا که هرگز به قدرت امروز نبود، فرانسه نباید این قرار را از دست بدهد. اگر امروز ما می‌توانیم نیروهای خود را از سوریه بیرون ببریم، نباید فراموش کنیم که این پیروزی را مدیون چه کسانی هستیم. البته بمباران‌های هوایی نیروهای ائتلاف تعیین‌کننده بود، لیکن سهم نیروهای زمینی کرد و ایرانی ضروری می‌نمود.

 تکذیب نامه محمدرضا رحیمی به رهبر انقلاب
وکیل محمدرضا رحیمی نامه‌ای که این روزها در برخی رسانه‌های معاند تحت عنوان نامه رئیس کل وقت دیوان به مقام معظم رهبری منتشر شده را تکذیب کرد و گفت چنین نامه‌ای اساساً وجود خارجی ندارد.
به گزارش «تابناک»، کوروش روشن دراین باره گفت: در تماسی که با موکل خود داشتم، معلوم شد نامه‌ای که این روزها در برخی رسانه‌های خارج از کشور تحت عنوان نامه رئیس کل وقت دیوان به مقام معظم رهبری منتشر شده و در آن از برخی اسامی نام برده شده است، اساساً وجود خارجی نداشته است. روشن همچنین خبر بازداشت خود در رابطه با این نامه را نیز کذب دانست.

سؤال نماینده تبریز از دادستان
شهاب‎الدین بیمقدار، نماینده تبریز در نطق میان دستور خود با اشاره به این نقل قول دادستان کل کشور «برخی مقامات یا خودشان به نحوی در قاچاق کالا سهم دارند یا فرزندان و وابستگانشان»، گفت: پس دادستان کل در این کشور چه کاره است؟ وقتی روزنامه‌نگاران را می‎توانید بازجویی کنید، چرا مقامات و مسئولان و وابستگانشان را که با قاچاق در ارتباطند، بازجویی و دستگیر نمی‌کنید؟ به گزارش ایسنا، وی افزود: مردم می‌پرسند بر سر کشور چه آمده که احمدی‌نژاد که عامل مشکلات کشور است، آزادانه هر کاری بخواهد انجام می‌دهد اما رئیس دولت اصلاحات در محدودیت است و استفاده از نظرات او جرم است؟

آرمان

نامه تخم‌مرغی نمایندگان به رئیس‌جمهور

نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی نسبت به گران شدن قیمت تخم‌مرغ اعتراض کردند. علی‌محمد شاعری نماینده بهشهر و سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس اظهارداشت: با توجه به گران شدن بی‌سابقه قیمت تخم‌مرغ و افزایش نگرانی مردم در این رابطه، نامه‌ای در کمیسیون کشاورزی تهیه کرده‌ایم که در آن مراتب اعتراض نمایندگان را به نمایندگی از ملت به رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی اعلام کنیم. وی افزود: بر این اساس قرار است سایر نمایندگان هم این نامه را امضا کرده و پس از اتمام آن به رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی امضا شود.

اعتراض امام‌جمعه‌رودبار به یک انتصاب

امام جمعه رودبار نسبت به انتصاب یک بخشدار اهل سنت واکنش نشان داد. وی با انتقاد از اینکه بخشدار منصوب شده از جوانان اهل تسنن رضوانشهر است، گفت: برای من جای سوال است که آقای استاندار مشاوران عاقل دارد یا ندارد؟ آقای استاندار انتصاب بخشدار مرکزی در رودبار محقق نخواهد شد. بگذارید رودبار آرامش خود را حفظ کند. مردم شهیدپرور و ۴۱۸ خانواده شهید والامقام شهرستان رودبار اجازه چنین انتصابی را نخواهد داد. پیش از این، سالاری استاندار گیلان، محمد احمدی را که از نیروهای اصولگرای وفادار به محمود احمدی‌نژاد بود به عنوان فرماندار رشت منصوب کرده بود و مورد انتقاد اصلاح‌طلبان بود، اما در انتصاب‌های جدید او نام چند چهره اصلاح‌طلب گیلان در سطح بخشداری‌ها دیده می‌شود.

شرط اصلاح بودجه به روایت مطهری

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده شاهین‌شهر، گفت: اگر مجلس کلیات لایحه بودجه 97 را رد کند، امکان اصلاح این بودجه به وجود می‌آید. حسینعلی حاجی دلیگانی در اخطاری، افزود: عشایر و روستاییانی که 10 سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند و 70 سال سن دارند باید بتوانند طبق قانون بازنشسته شوند. نماینده شاهین‌شهر در مجلس ادامه داد: احکام بازنشستگی برخی از این بازنشستگان صادر شده اما احکام تعداد بیشتری از آنان باقی مانده اما اجرای قانون متوقف شده است. حاجی دلیگانی با اشاره به لایحه بودجه 97، گفت: با وجودی که دولت در آمارش اعلام می‌کند تورم را کاهش داده است اما لایحه بودجه سال آینده با این وضعیت که تنظیم شده گرانی‌ها را از هم‌اکنون به وجود آورده است. وی در پیشنهادی خواستار پس گرفتن لایحه بودجه 97 از سوی دولت و اعمال اصلاحات و حذف تبعیض‌ها از این لایحه شد. مطهری در پاسخ به تذکر اول حاجی دلیگانی، اظهارکرد: وزیر تعاون باید علت توقف اجرای قانون بازنشستگی را اعلام کند. نماینده تهران در مجلس همچنین یادآور شد: اگر مجلس کلیات لایحه بودجه 97 را رد کند، امکان اصلاح این لایحه برای دولت به وجود می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    6 0
    وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با همکاری نیروی انتظامی و چند سازمان دولتی، به تدوین و ارائه آیین نامه "نحوه به کارگیری و استفاده از خدمات کارگران ساختمانی و فصلی" به هیئت دولت تا پایان سال 1396 اقدام کند
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    32 0
    اگر جای رئیس جمهور بودم تعدادی از مدیران اقتصادی را اخراج می‌کردم
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    30 0
    عشایر و روستاییانی که 10 سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند و 70 سال سن دارند باید بتوانند طبق قانون بازنشسته شوند
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    44 0
    خدایا این تورم هشت درصد ی رو دیگه کجای دلم بزارم.
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    4 0
    این دولت در بسیاری از مسائل اشراف خوبی ندارد
  • نمک نشناس IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه نرخ‌های دولت برای بنزین، نصف قیمت جهانی هم نیست، اظهار داشت: بهتر است زمانی درباره قیمت جهانی بنزین صحبت کنیم که حقوق مردم را نیز بر همین اساس بسنجیم. آیا دولت امروز درآمد مردم را با درآمد جهانی مقایسه می‌کند که صحبت از قیمت بنزین در داخل و مقایسه آن با قیمت جهانی دارد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس