کد خبر 813015
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۱
نازنین زاغری

نازنین زاغری و کمال فروغی؛ دو عبارتی که طی هفته‌های اخیر به دو نام پربسامد در فضای سیاسی‌ رسانه‌های داخلی تبدیل شده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه صبح نو در سرمقاله خود آورده است:

نازنین زاغری و کمال فروغی؛ دو عبارتی که طی هفته‌های اخیر به دو نام پربسامد در فضای سیاسی‌ رسانه‌های داخلی تبدیل شده‌اند. افرادی که به دلیل بعضی موارد اتهامی مجرم شناخته شده و برای طی کردن فرایند قانونی اتهاماتی که متوجه آنهاست، تحویل قوه قضاییه شده‌اند. سفر اخیر هیات انگلیسی به ایران و اهمیت پیگیری پرونده دو متهم فوق برای دولت انگلیس، موجب شده بود که بعضی حرف و حدیث‌ها درباره این پرونده شکل بگیرد. صحبت‌های روز گذشته سخنگوی دستگاه قضا نشان داد که حداقل در این قوه، تساهل و تسامح و انعطاف خاصی درباره این پرونده صورت نگرفته و این پرونده هم در ‌عرض بسیاری از پرونده‌های دیگر قضایی است که مسیر قانونی خودشان را طی کرده و می‌کنند؛ بدون آنکه یکی بر دیگری ترجیح داده شود.

آقای سخنگو همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درباره سفر هیات انگلیسی و درخواست احتمالی آنها برای دیدار با مسوولان قضایی درباره این پرونده، تاکید کرد که تصمیم گیر اصلی، قوه قضاییه است. پاسخی که بیش از هر مساله‌ای نشان‌دهنده استقلال این قوه در برابر دیگر قوا و عدم تأثیرپذیری از جریانات داخلی و خارجی است. به تعبیر دیگر، دستگاه قضایی کشور در استقلال کامل از عوامل داخلی و خارجی کشور به موضوعات تحت مسوولیت خود ورود پیدا کرده و پس از بررسی، تصمیم می‌گیرد. اتفاق مبارکی که هرچند بعد از حدود چهار دهه از انقلاب اسلامی از فرط تکرار شدن، عادی شده ولی برای اهل دقت، طعم خوش استقلال را زیر زبان تداعی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس