کد خبر 812450
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
آلودگی شدید هوا در پایتخت

سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده از امروز تا دوشنبه با پایداری نسبی هوا، آلودگی هوا در کلانشهرها بالاتر رفته و میزان آلودگی هوای تهران به سطح ناسالم برای گروه‌های حساس افزایش یابد.

به گزارش مشرق، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: طی امروز تا اواسط روز دوشنبه شهر تهران با سکون نسبی جو و روند تدریجی افزایش آلاینده های شهری پیش بینی می شود.  

احد وظیفه افزود: انتظار می رود سطح میانگین آلاینده های جوی به محدوده ناسالم برای گروههای حساس افزایش یابد. از این رو توصیه می شود در این مدت شهروندان عزیز تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و افراد آسیب پذیر شامل کودکان، سالمندان و بیماران تنفسی از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس تحلیل نقشه های هواشناسی از امروز تا اواسط وقت یکشنبه دراستانهای ساحلی دریای خزر دمای هوا ۴تا ۸ درجه افزایش می یابد؛ همچنین در این مدت وزش باد شدید جنوبی در گیلان و اردبیل رخ می دهد.  

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روز یکشنبه وزش باد شدید در شمال غرب و غرب کشور پیش بینی می شود، همچنین در این روز وزش باد شدید در عراق شدت می‌گیرد که احتمالا موجب گردوخاک در نوار غربی کشور خواهد شد.

وظیفه اعلام کرد: سامانه بارشی از یکشنبه شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و روزهای دوشنبه و سه شنبه بارش باران و در ارتفاعات برف همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما در شمال غرب، غرب و دامنه های جنوبی البرز پیش بینی می شود.  همچنین از روز دوشنبه تا چهارشنبه با تقویت و نفوذ جریانهای شمالی و هوای سرد به سواحل شمالی کشور بارش باران و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف پیش بینی می شود.  

وی گفت: از دوشنبه تا چهارشنبه کاهش دما در نیمه غربی کشور بین  ۴تا ۷ درجه و در سواحل شمالی کشور بین ۸تا ۱۰ درجه رخ می دهد.

بر این اساس روز یکشنبه از شب بارش باران و وزش باد در غرب آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی و  در جاده های کوهستانی و مناطق سردسیر شمال غرب بارش برف پیش‌بینی شده است.

روز دوشنبه بارش باران و وزش باد در استانهای کردستان، کرمانشاه،  لرستان، زنجان، همدان، مرکزی، جنوب آذربایجان غربی و دامنه های جنوبی البرزدر استان قزوین و شمال استانهای البرز، تهران، سمنان و دامنه های شمالی البرز در استانهای گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و همچنین بارش مناطق مرتفع و جاده های کوهستانی به شکل برف پیش بینی می شود.

روز سه شنبه بارش باران و وزش باد در استانهای کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، لرستان، زنجان، همدان، مرکزی، دامنه های البرز در استانهای قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات سمنان و بارش مناطق مرتفع و جاده های کوهستانی به شکل برف پیش بینی می شود.

به گفته وظیفه، بارش برف در جاده های کوهستانی استان های یاد شده از دوشنبه تا چهارشنبه به شکل برف پیش بینی می شود و موجب لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای خواهد شد؛ بنابراین رعایت ایمنی و همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی برای تردد در جاده های کوهستانی شمال غرب، غرب و شمال کشور توصیه می شود.  

انتظار می رود این سامانه بارشی بتدریج تا پنج شنبه به طور ضعیف به شمال شرق کشور انتقال یافته و روز جمعه مجددا شرایط نسبی سکون هوا غالب شود. تغییرات احتمالی و نحوه فعالیت این سامانه بارشی در روزهای آتی متعاقبا اعلام می شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس