کد خبر 812310
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
کارمزد

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی از نهایی شدن سیاست دریافت کارمزد تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: حداقل سیاست اجرا، در سال جاری جمع بندی می شود ولی زمان اجرا بستگی به سیاست های سال آینده دارد.

به گزارش مشرق، ناصر حکیمی در خصوص آخرین برنامه ریزی ها در بانک مرکزی برای دریافت کارمزد از تراکنش کارتخوان های فروشگاهی، اظهار داشت: سیاست کلی در مورد اینکه از ذینفع واقعی کارمزد را دریافت کنیم و در یک بازه زمانی مشخصی به قیمت تمام شده برسیم، باید با سیاست پیاده سازی معقولی همراه باشد.

وی افزود: اینکه از کدام نقطه شروع کرده و چه تراکنش هایی را هدف قرار دهیم، مخاطبمان چه کسانی باشند و ... موضوعات مهمی هستند که پیچیدگی های خاص خود را دارد.

حکیمی با تأکید براینکه بانک مرکزی به تنهایی نمی تواند این سیاست را اجرا کند، تصریح کرد: در جلسات متعدد از بانک ها، pspها، واحدهایی که در گیر هستند، دعوت کرده و هر کدام نظرات خود را در اینباره مطرح می کنند؛ البته برخی نظرات را مکتوب ارسال کرده و برخی نیز درحال ارسال هستند.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی ادامه داد: امیدواریم قبل از پایان سال با جمع بندی نظرات به سیاست مشخصی در حوزه کارمز دها برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که با این حساب امکان اجرای سیاست اخذ کارمزد از تراکنش های فروشگاهی در سال 96 وجود دارد؟ گفت: حداقل سیاست اجرا، در سال جاری جمع بندی می شود ولی زمان اجرا بستگی به سیاست های سال آینده دارد.

حکیمی در پاسخ به این سوال که آیا در این طرح هم از پذیرنده، هم از بانک ها و از مشتریانی که سرویس می گیرند، کارمزد دریافت خواهد شد؟ تصریح کرد: ذینفع بسته به نوع سرویسی که می گیرند، مشخص می شود که همین عوامل نیز ممکن است دخیل باشند ولی ممکن است در اندازه تراکنش ها یکی از عوامل کارمزد را پرداخت نکند.

وی با تأکید براینکه گزینه ها و ریزه کاری های مهمی در این مورد وجود دارد که در اطلاعات کمی و بازار سنجی بانک ها مشخص می شود، گفت: البته در زمان نهایی شدن سیاست دریافت از کارمزدها تمام این موارد اعلام می شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    42 0
    هردم از این باغ بری می رسد
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    24 0
    همه چیز مهیاست
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    31 0
    فقط جیب مردم رو خالی میکنن
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    43 0
    با این کار سیستم پرداخت و دریافت الکترونیک رو که درحال پیشرفته دچار سکته ناقص خواهند کرد. چون در صورت دریافت کارمزد از دارنده دستگاه و یا حساب دارنده کارت. در هر دو صورت مردم به سمت حمل و نقل پول نقد خواهند رفت به دلیل اینکه حجم مبالغ خرد جابه جا شده در این شبکه بالاست این کار باعث حجوم مردم به عابر بانک ها برای دریافت وجه نقد خواهد شد.ودر صورت دریافت این کارمزد ها از تراکنش های با مبالغ مثلاً بالای 200 ویا 500 هزار تومان هم مشکل درخواست فروشنده ویا خرید دار ها برای وجه نقد در شبکه بانکی وجود خواهد داشت چون باز هم در این مبالغ وحتی بیشتر تعداد ترکنش ها کم نیست و در یافت کامزد باعث خسارت به مردم خواهد بود.در کل بهتره کارمزد رو همون بانک ها پرداخت کنن که از رسوب مبالغ در حسابها و جابه جایی وجه نقد الکترونیکی بیشترین سود را اونها دارن میبرن.
  • علی IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    22 0
    مسخره ها یک زمانی یادمه میخواستن از وبلاگها پول بگیرن بامید داد و ستد خورده قند بیار لبو ببر بامید اینکه دیگه کسی تو بانک پول نگذاره
  • جواد IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    5 0
    با سلام بانك ملي از امروز براي پرداخت هر قبض از طريق سامانه بام مبلغ 25 تومان از حساب كم ميكند.
  • حسین IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    20 0
    این کار به ضرربانک هاست .چون مردم پول را از بانک بیرون کشیده و خرید نقدی انجام می دهند . ولی خرید کارتی پول در داخل بانکها می چرخد و تامدتی در بانک می ماند.
  • اصغر آقا IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    48 0
    آدم یاد داروغه ناتینگهام می افته.
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    8 0
    یادمه یه روزی فکس و دستگاه فکس در انحصار مخابرات بود و می گفتند بای ثبت نام کنید و خط مجزا بگیرید و ..... اگر نه جرم است !!! الان هم کلهم منسوخ شده !!! حالا نوبت دستگاه پوز یا کارتخوان مغازه ها شده ! داداش کارتخوان هم ور افتاد ، الان نوبت NFC شده ! یک کم به روز باشید !!!!
  • طاهری IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    16 0
    اقا قربونتون ما یه کارتخوان داریم اونم بیاین ببرین از همون اول میدونستم شر میشه
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    16 1
    ظالمین.
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    8 0
    اگه کارمزد بگیرن عمرا دیگه کسی از کارتخون استفاده کنه
  • احمدرضا IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    0 0
    سودش رو بانکها میکنن و کارمزدش رو مردم همیشه در صحنه.بانکها شلوغ میشه،پولها زود به زود فرسوده میشه،سرقت و جرم زیاد میشه،بیماری و بلا زیاد میشه،هزینه تولید اسکناس دست مردم زیاد میشه و پایه پولی بالا میره و قدرت وامدهی کم میشه و بانکها ورشکست میشن و حجم اسکناس دست مردم بالا میره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس