لیگ برتر

نیم فصل دوم هفدهمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر در شرایطی آغاز می شود که شاگردان برانکو در نیم فصل اول اکثر رکوردها را به خود اختصاص دادند و صدرنشین شدند.

خبرگزاری مشرق، شاگردان برانکو نه تنها رکوردهای زیادی را در لیگ هفدهم به نام خود جابجا کردند، بلکه توانستند مقتدرانه ترین قهرمانی نیم فصل مسابقات را نیز به نام خود ثبت کرده و تقریبا دورخیز خیلی خوبی برای قهرمانی در پایان فصل داشته باشند.

پرسپولیس در حالی مقتدرانه به مقام قهرمانی نیم فصل رسید که اوج اقتدار این تیم به بازی های خارج از خانه باز می گشت و بهترین نتایج را خارج از خانه گرفت. تنها شکست این تیم در نیم فصل نخست در یک دیدار خانگی مقابل پیکان ثبت شد.

* پارس جنوبی قهرمان بازی های خانگی
شاگردان مهدی تارتار بهترین عملکرد را در دیدارهای خانگی داشتند و اگر جدولی فرضی برای دیدارهای خانگی ترسیم شود این تیم پارس جنوبی جم است که در صدر آن قرار می گیرد. جمی ها در نیم فصل نخست کلا ۷ بار در خانه به میدان رفتند و ۵ بار در این بازی ها پیروز شدند. یک شکست و یک مساوی دیگر نتایج این تیم در جم بود.

تنها شکست خانگی تیم پارس جنوبی برابر پرسپولیس بود. آن هم در دیداری عجیب که ابتدا تیم میزبان یک پنالتی را توسط فروزان از دست داد و سپس سرخ پوشان در دقیقه ۹۶ به گل برتری رسیدند.

* بهترین پیروزی در نیم فصل
بهترین پیروزی در نیم فصل اول را تیم فوتبال ذوب آهن به دست آورد. شاگردان امیر قلعه نویی گرچه در کل نیم فصل نخست نتایج شان کمتر از انتظار بود، اما آنها بهترین پیروزی نیم فصل اول را به دست آوردند.

تیم ذوب آهن اصفهان در هفته ششم موفق شد تیم استقلال خوزستان را در اصفهان با نتیجه ۶ بر صفر مغلوب کرده تا این نتیجه بهترین پیروزی یک تیم در نیم فصل اول باشد. طبیعتا ضعیف ترین نتیجه نیز شکست استقلال خوزستان در همان بازی است.

* پدیده هجومی ترین تیم در خانه
لقب تهاجمی ترین تیم در خانه را می توان به تیم پدیده داد. شاگردان رضا مهاجری در نیم فصل نخست رقابت ها ۷ بار در خانه به میدان رفتند و ۱۶ بار موفق به گلزنی شدند. این تیم با معدل ۲/۲۸ گل برای هر بازی بهترین عملکرد را در گلزنی بازی های خانگی دارد. پدیده در ۸ بازی خارج از خانه تنها ۹ گل زده است و جایگاه مناسبی در این جدول ندارد. گرچه این تیم در جدول کلی بازی های خارج از خانه بعد از پرسپولیس و پارس جنوبی در جایگاه سوم قرار دارد.

سیاه جامگان و نفت تهران هر یک با ۴ گل ضعیف ترین خط حمله را در دیدارهای خانگی دارند. سیاه جامگان با ۸ بازی خانگی و نفت با ۷ بازی خانگی ۴ گل به ثمر رسانده اند.

* پرسپولیس بهترین خط دفاع در خانه
شاگردان برانکو که در تمام بازی‌های شان تنها ۶ گل خورده‌اند تا بهترین خط دفاعی در نیم فصل اول را داشته باشند، در بازی های خانگی شان تنها دو بار دروازه شان باز شده تا در بازی های رفت با این عملکرد فوق العاده در صدر همه تیم ها قرار داشته باشند.

بعد از پرسپولیس، استقلال تهران با ۳ گل خورده بهترین خط دفاعی در بازی های خانگی را دارد. سیاه جامگان و گسترش فولاد هر یک با دریافت ۱۱ گل در بازی های خانگی ضعیف ترین عملکرد را داشته اند.

* اقتدار پرسپولیس در بازی های خارج از خانه
سرخ پوشان تهران در بازی‌های خارج از خانه عملکردی قابل تقدیر داشتند. پرسپولیس در بازی های خارج از خانه تنها ۲ امتیاز از ۲۴ امتیاز ممکن را از دست داده و با ۲۲ امتیاز در صدر جدول بازی های خارج از خانه قرار دارد. تنها بازی خارج از خانه پرسپولیس که با پیروزی همراه نشد به هفته هفتم و دیدار این تیم با سپاهان باز می گردد که در نهایت به مساوی ۲-۲ انجامید.

سرخ پوشان در بازی های خارج از خانه ۱۷ بار گلزنی کردند تا از این حیث هم از همه رقبا پیش باشند. ضمن این که با دریافت ۴ گل بهترین خط دفاع خارج از خانه را هم به خود اختصاص داده اند.

پارس جنوبی بعد از پرسپولیس و با اختلافی زیاد در رده دوم قرار دارد. شاگردان تارتار با ۱۳ امتیاز و ۹ امتیاز فاصله از تیم پرسپولیس در رده دوم قرار گرفته اند. همین تیم با ۱۱ گل زده دومین خط حمله قوی بعد از پرسپولیس را در این مسابقات به خود اختصاص داده است.

ضعیف ترین تیم در بازی های خارج از خانه نفت تهران است. نفت از بازی های خارج از خانه تنها ۲ امتیاز گرفته است و در انتهای جدول قرار دارد.

استقلال تهران با تنها ۲ گل زده در بازی های خارج از خانه ضعیف ترین خط حمله را در اختیار دارند. ضعیف ترین خط حمله در بازی های خارج از خانه هم با ۱۵ گل خورده در اختیار تیم نفت تهران است.

نکته عجیب در این جدول این است که دومین خط حمله ضعیف در بازی های خارج از خانه با ۱۳ گل خورده  به صورت مشترک به تیم های استقلال خوزستان و سپاهان تعلق می گیرد.

سپاهان در جدول کلی بازی های خارج از خانه نیم فصل دوم با تنها ۴ امتیاز در مکان چهاردهم قرار دارد و تنها دو تیم سپیدرود و سیاه جامگان پایین تر از سپاهان هستند.

* بیشترین تعداد پیروزی پی در پی
تیم فوتبال پیکان بعد از نتایج نه چندان خوبی که در ۴ هفته ابتدایی فصل گرفت، حدفاصل هفته های پنجم تا یازدهم را با پیروزی پشت سر گذاشت تا با ۷ پیروزی پی در پی از این حیث بهترین عملکرد را داشته باشد.

* پیکان بدون شکست خانگی
شاگردان مجید جلالی تنها تیمی هستند که در نیم فصل نخست هیچ شکستی را در خانه تحمل نکردند و از این حیث بهترین عملکرد را داشتند. پیکانی ها کلا ۴ بار شکست خوردند که هر چهار شکست خارج از خانه بود.

همین تیم پیکان تنها تیمی هم حساب می شود که خارج از خانه با هیچ تیمی مساوی نکرده و همه بازی های خارج از خانه این تیم برنده و بازنده داشته است.

* سه تیم بدون پیروزی خارج از خانه
در مقابل پرسپولیس که با ۷ پیروزی در بازی های خارج از خانه بهترین عملکرد را دارد، سه تیم استقلال خوزستان، سپیدرود و نفت تهران هرگز در بازی های خارج از خانه پیروز نشده اند.

* سیاه جامگان بدون پیروزی در خانه
تیم سیاه جامگان مشهد تنها تیمی است که در نیم فصل اول هرگز در خانه خود پیروز نشد. تراکتورسازی با دو پیروزی خانگی بعد از سیاه جامگان ضعیف ترین عملکرد را از این حیث دارد. بیشترین تعداد شکست در خانه هم با ۵ شکست به تیم سیاه جامگان تعلق دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس