سرتن چوک و برانکو

سرتن چوک معتقد است از الان نمی‌شود درباره موفقیت یا موفق نبودن برادر سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در این تیم صحبتی کرد و زمان نشان دهنده این قضیه خواهد بود.

به‌ گزارش مشرق، سرتن چوک، مربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در حاشیه تمرین این تیم در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت‌: من برای دستیار بودن به ایران آمده‌ام که این مانند خیابان دو طرفه بود تا جایی که در توانم بود توانستم کمک کنم. فکر می‌کنم توانستم نکاتی نیز از فوتبال ایران یاد بگیرم.

چوک در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل جدایی‌اش، تصریح کرد: در ایران همه باشگاه‌ها مشکل پرداخت دارند. دلیل قطعی رفتنم دعوت آقای شوکر، رییس فدراسیون  فوتبال کرواسی بود که می‌خواستند من به آن جا بروم و من چون اهمیت زیادی به کار در فدراسیون کرواسی می‌دهم، ترجیح دادم که به آن جا بروم و یکی از پست‌های بالای فدراسیون خودمان را بگیرم.

مربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس درباره کمک به افزایش روابط فوتبال ایران و کرواسی نیز، بیان‌ کرد: رسیدن به توافقات ملی و بازی بین دو تیم‌ ‌ملی این گونه نیست که ما دو نفر بخواهیم با هم توافق کنیم. ارگان‌ها، سازمان‌ها و دو فدراسیون هستند که باید در برقراری این تفاهم‌نامه شریک باشند. فکر می‌کنم در یک سال و نیمی که در این جا بودم، مردم ایران آن‌قدر فهمیده هستند که می‌دانند باید درهای فوتبال ما به روی جهان باز شود. من به طاهری پیشنهاد دادم که آکادمی پرسپولیس را افتتاح کنند که تیم‌های پایه برای بازی‌های دوستانه بین‌المللی عازم شوند. ما یک ضرب المثل داریم  که هر سرمایه‌گذاری در جوانی یک سرمایه‌گذاری برای دوران کهنسالی است.

او ‌اضافه کرد: ایران نسل خوبی از تیم ۱۷ ساله‌ها دارد که متاسفانه پرسپولیس در آن‌ها بازیکنی ندارد. آن‌ها باید آینده فوتبال ایران باشند و فدراسیون فوتبال ایران باید از امروز روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کند تا آینده فوتبال ایران را تشکیل دهند. در همین مسیر حضور من و به خصوص آقای برانکو قدمی رو به جلو برای تحقق این موضوع بوده است. به طوری که تیم ما از مجموعه‌ای از بازیکنان با تجربه و جوان تشکیل شد.

چوک درباره جایگزین شدن زلاتکو ایوانکوویچ به جای او، تصریح کرد: من ۲۵ سال است که با برانکو آشنا و رفیق هستم و برادر او را هم می‌شناسم. نمی‌دانم انتظار دارید که من چه جوابی به شما بدهم که آیا مثلا زلاتکو می‌تواند موفق شود یا خیر؟

وی ادامه‌ داد: تفاوت تاثیرگذاری من و زلاتکو را زمان نشان خواهد داد. مربیان بزرگ باید کمک‌ مربیان چاق داشته باشند!  و نصحیت من به زلاتکو این است که تا به ایران آمد شش کیلوگرم خود را چاق کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس