کد خبر 810933
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
سریال چمران

برادر شهید مصطفی چمران گفت: در حال حاضر با اینکه مدتی جلیل سامان نگارش این سریال را آغاز کرده بود اما بنا به دلایلی تولید و ادامه نگارش آن متوقف شده است.

به گزارش مشرق، «مهدی چمران» رئیس شورای شهر تهران و برادر شهید مصطفی چمران درباره تولید سریال «چمران» گفت: مدتی قبل جلیل سامان مشغول نگارش این سریال بود، اما سازمان صداو سیما نتوانست بودجه لازم را برای تولید این سریال مهیا کند و سامان هم دست از نگارش کشید.

وی ادامه داد: ما تقریبا هفته‌ای یک الی دو بار با هم جلسه داشتیم و تا جایی که به نگارش درآمده بود من در جریان بودم و با هم درباره این سریال صحبت می‌کردیم. حتی برخی متن‌ها را در اختیارم قرار می‌داد و من نیز نظراتم را به صورت مکتوب می‌نوشتم.

چمران در ادامه با بیان توقف فعلی این سریال بیان داشت: فکر می‌کنم تولید سریال متوقف است،‌اما خوشحال می‌شوم که دوباره به جریان بیفتد.وی با اشاره به اینکه می‌دانید سریال «شهید چمران» به فرد دیگری سپرده شده است؟، نیز گفت: نمی‌دانم تلویزیون با فرد دیگری در این زمینه مذاکره کرده است یا نه.

رئیس شورای شهر تهران درباره کیفیت متن‌های این سریال به قلم جلیل سامان و قابل قبول بودن آن برای خانواده این شهید نیز افزود: به نظرم بد نبود. به هر حال سریال بلند و بالایی می‌شد و قرار بود 45 قسمت باشد. اما سامان دوست داشت که تعداد قسمت‌ها از این بالاتر رود،‌ اما سازمان صدا و سیما 45 قسمت بیشتر را قبول نمی‌کرد.

وی ادامه داد: جلیل سامان معتقد بود مسئله‌ای که در این سریال بیان می‌شود بسیار مهم است و نمی‌تواند به کمتر از این رضایت دهد و میگفت اگر بخواهم به کمتر راضی شوم، ظلم کردم. چراکه باید به همه ابعاد و زوایای زندگی شهید چمران به درستی بپردازم و نمی‌شود کم کاری کرد.

چمران نظر خود را درباره فیلم «چ» ابراهیم حاتمی کیا نیز عنوان داشت: به این دلیل که از ابتدای تولید همراه گروه بودم، نمی‌توانم بگویم دیدم و پسند کردم. آنطور که می‌خواستم ایده‌آل نشد اما فیلم بسیار خوب،‌جالب و ارزشمندی بود،‌اما در کل با چمران واقعی فاصله بسیاری داشت.

این سریال با عنوان «جانِ شیفته» قرار بود به قلم و کارگردانی جلیل سامان ساخته شود، اما در ابتدای راه تولید سامان از همکاری با مسعود ردایی به عنوان تهیه کننده انصراف داد و بعد از آن نیز منتظر اعلام تمایل مسئولین صدا و سیما بود که در این حین و حتی قبل‌تر به سمت نگارش سریال «نفس» رفت که در ماه رمضان جاری از شبکه سه سیما پخش شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس