کد خبر 810869
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۰
کنکور

عضو هیئت‌ رئیسه مجلس گفت: کنکور تبدیل به دکان کسب و کار برای افراد خاص شده است.

به گزارش مشرق، اسدالله عباسی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان  با دیواری که بین آموزش و پرورش و آموزش عالی به نام کنکور ایجاد شده، موافق نیستند، گفت: کنکور تبدیل به  دکان کسب و کار  برای افراد خاص شده است.

وی ادامه داد: برخی افراد خاص با ایجاد آموزشگاه‌های کنکور هزینه‌های سنگینی به خانواده‌ها تحمیل می‌کنند و شاید یک دانش‌آموز چند برابر هزینه‌ تحصیلی که در یک دوره ۱۲ ساله  پرداخته است در کلاس‌های کنکور پرداخت می‌کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه مجلس در پایان دهه ۸۰ قانونی را مصوب کرد که کنکور به تدریج باید حذف شود، افزود: طبق قانون مصوب باید پایه تحصیلی جایگزین کنکور شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید براینکه نباید سرنوشت دانش‌آموزان را در یک زمانه چهار ساعته در کنکور تعیین کرد، اضافه کرد: این روش بسیار نامناسب است و باید پایه تحصیلی را جایگزین این مورد کرد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با اعلام اینکه در راه حذف کنکور، وزارت آموزش و پرورش نیز کوتاهی‌های داشته‌ است، اظهار داشت: استانداردسازی از سوی آموزش و پرورش در راه برگزاری آزمون‌ها انجام نشده است.

عباسی با بیان اینکه در بحث حذف تدریجی کنکور نیز اتفاق خاصی رخ نداده است، ادامه داد: طبق مصوبه مجلس کنکور به جز در چند رشته پر متقاضی باید حذف شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: باید در این کمیسیون نشست‌های با مسئولان داشته باشیم تا راه‌کارهای جدی برای حذف کنکور تا سال ۹۸ بیابیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس