کد خبر 81031
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۰

فشار خون یکی از بیماری هایی است که این روزها عده زیادی به آن مبتلا هستند. فشار خون بالا زمانی است که قلب شما بر اثر دلایل مختلف خون را با فشار بیشتری وارد رگ ها می کند که این موضوع باعث ایجاد بیماری های گوناگون می شود.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، دلیل این امر ممکن است استرس زیاد، چاقی یا استفاده زیاد از نمک باشد. فشار خون بالا باعث بیماری های زیادی نیز می شود. این بیماری ها میتوانند موجب مشکلات قلبی از جمله سکته باشند و همچنین کلیه ها را نیز از بین می برد.

شما میتوانید فشار خون بالای خود را به کمک مواد غذایی مفید کاهش دهید. ما در اینجا به تعدادی از این مواد اشاره داریم:

اسفناج
 
اسفناج دارای منیزیم بالا و همچنین منبع غنی از آهن و ویتامین C است. این ماده برای بدن شما بسیار مفید است. پس حتی اگر از آن خوشتان هم نمی آید سعی کنید به هر نحوی که شده آن را در رژیم غذایی خود جای دهید.



موز
 
موز سرشار از پتاسیم است و به عنوان یکی از مهمترین ماده ها برای کاهش فشار خون بالا شناخته می شود. خوردن یک موز در روز باعث میشود تا بدن شما از نظر سلامتی بیمه شود.



کیوی
 
از گذشته ها تا به حال از این میوه به عنوان یکی از میوه های ضد فشار خون نام می بردند. منابع عظیم از ویتامین C و پتاسیم در این میوه باعث میشود تا سلامتی شما با خوردن آن تضمین شود. کیوی دارای یکی از آنتی اکسیدان های مهم به نام لوتئین نیز هست که بدن را در مقابل بیماری های متفاوت حفاظت میکند.


شیر کم چربی
 
در این مورد هرچقدر مقدار چربی شیر کمتر باشد بهتر است. شیر به راحتی در دسترس است و حتما باید در برنامه روزانه شما نیز باشد. دارای کلسیم و ویتامین D فراوان است که این دو ماده، در پایین آوردن مقدار فشار خون بسیار مفید هستند.



سیر
 
 سیر جزء سبزیجاتی است که برای بدن بسیار مفید هستند. یک تکه کوچک از سیر میتواند معجزه کند. سیر از لخته شدن خون در رگ ها و همچنین از ضخیم شدن آن ها جلوگیری میکند.



لوبیا
 
قرمز، چشم بلبلی، سیاه از انواع لوبیا هستند که بهتر است از آن ها بیشتر استفاده کنید. لوبیاها منابع خوبی از منیزیم و پتاسیم هستند که از عوامل اصلی کنترل فشار خون هستند.



بروکلی
 
بروکلی دارای مقدار زیادی پتاسیم است. همچنین بروکلی دارای ماده ای به نام کرومیم است که برای بیماری های قلبی و عروقی بسیار مفید است. به غیر از کنترل مقدار فشار خون این ماده مقدار قند خون را نیز کنترل میکند.



کرفس
 
 این سبزی دارای ماده ای به نام فتالید است که  به نوعی رگ های خونی را محکم می کند و هدفش کم کردن فشار خون است. البته به غیر از این موارد کرفس برای افرادی که استرس دارند نیز بسیار مفید است.

گوجه
 
اما مهترین ماده غذایی برای کاهش فشار خون گوجه است. گوجه با داشتن آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن و همچنین ویتامین های A,C,E و پتاسیم و کلسیم منبع عظیمی از موادی است که برای کاهش فشار خون مفید هستند.



اما به جز این 9 ماده که در بالا به آن ها اشاره کردیم غذاهای دیگری مانند: تخمه آفتابگردان، روغن زیتون، شکلات تلخ و غیره نیز هستند که در کاهش فشار خون مفید هستند. همچنین در نظر داشته باشید که باید از مقدار کمتری نمک به صورت روزانه استفاده کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس