زلزله مدیریت بحران

سازمان مدیریت بحران که مسئولیت‌های مهمی در بروز سوانح طبیعی و غیرطبیعی در کشور بر عهده دارد، در سال آینده بودجه‌ای کمتر از بودجه مرکز بررسی‌های راهبردی دریافت خواهد کرد.

 سرویس اقتصاد مشرق - در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷، اعتبارات جاری و عمرانی سازمان مدیریت بحران ۱۰ میلیارد و ۷۶۵ میلیون تومان تعیین شده است.

این در حالی است که دولت در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ برای مرکز بررسی‌های راهبردی ریاست جمهوری به ریاست حسام‌الدین آشنا ۱۲ میلیارد و ۴۳۸ میلیون تومان بودجه در نظر گرفته است.

به عبارت دیگر، بودجه مرکز بررسی‌های راهبردی ریاست جمهوری که صرفا   نشست‌ها و همایش‌هایی درباره اعتدال و سایر نظریات سیاسی و فرهنگی دولت حسن روحانی را برگزار می‌کند، از بودجه سازمان مدیریت بحران با آن همه وظایف و مسئولیت‌های اساسی، بیشتر است.

لازم به ذکر است که در جریان زلزله‌های اخیر، کمبود بودجه سازمان مدیریت بحران به شدت موجب نارسایی در کمک به حادثه‌دیدگان شد و اگر کمک سپاه و ارتش نبود، میزان تلفات و مشکلات مردم به شدت افزایش می‌یافت.

شاید گفته شود که دولت برای کمک به سازمان مدیریت بحران، بودجه کافی در اختیار ندارد اما وقتی مشاهده می‌شود بودجه مرکز بررسی‌های راهبردی در دوره حسام‌الدین آشنا نسبت به دولت قبل بیش از ۴ برابر بیشتر شده است، مشخص می‌شود دولت در زمینه بودجه و درآمد، مشکلی ندارد و مشکل اساسی در نحوه توزیع آن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    22 4
    مرکز بررسی‌های راهبردی ریاست جمهوری؟؟؟ چی هست حالا؟ دیگه نهادی که عرضه نداره مشکلات مملکت رو حل کنه نیاز به بررسی راهبردی نداره که!
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    13 4
    بودجه دفتر جهانگیری رو چرا نمیگید؟یا هزینه برگزاری هر جلسه هیئت دولت که =37میلیارد تومان در نظر گرفته شده است!
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    5 1
    احتمال میدم امشب تهران زلزله بیاد نگید نگفتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس