کد خبر 809762
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
امیر هاشمی مقدم

سرمربی تیم دوم NEC نایمخن معتقد است که تیم ایران می‌تواند از گروهش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کند.

به گزارش مشرق، امیر هاشمی‌مقدم در خصوص درخشش علیرضا جهانبخش در این فصل از رقابت‌های اردویژه هلند اظهار داشت: عملکرد علیرضا در این فصل فوق‌العاده بوده است و حتی گزارشگرهای بازی‌ها حسابی به او علاقه‌مند شده‌اند. جهانبخش چه به لحاظ فنی و چه اخلاقی به بازیکنی فوق‌العاده تبدیل شده است و در هلند همه به نوعی از او حمایت می‌کنند.

توپ را به صورت جهانبخش کوبیدند، او ذره‌ای عصبی نشد
وی افزود: در بازی قبلی مقابل زوله، کنار زمین جایگاهی برای میهمانان ویژه وجود دارد که هنگام اوت علیرضا به دنبال توپ بود. یکی از این نفرات که در جایگاه نشسته بود ابتدا توپ را به جهانبخش نداد و بعد از اینکه او به سمت توپ رفت، توپ را به صورت علیرضا کوبید. شاید هر بازیکنی بود عصبی می‌شد و از خودش خشونت نشان می‌داد، اما علیرضا لبخند ملیحی زد و به بازی برگشت. گزارشگر بازی در این صحنه می‌گفت من مانده‌ام که چرا داور این افراد را به سکوهای بالا هدایت نمی‌کند و وقتی اخلاق این بازیکن‌ها را می‌بینیم باید خجالت بکشیم. این گزارشگر تا این حد عصبی شده بود، اما ذره‌ای عصبانیت از علیرضا سر نزد.

جهانبخش بازیکنی است که راهش را درست می‌رود
سرمربی تیم دوم NEC نایمخن و مدیر برنامه‌های علیرضا جهانبخش با اشاره به رفتار جهانبخش در بازی با زوله گفت: این رفتارها بازیکن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند و آنها را از یک انسان خوب و با اخلاق با یک انسان معمولی تمیز می‌دهد. من بعد از بازی‌ها اصلاً با علیرضا درباره مسائل فنی صحبت نمی‌کنم و بعد از این بازی هم به او بابت رفتارش تبریک گفتم. یک بازیکن خوب باید یک پکیج (بسته) کامل باشد که علاوه بر مسائل فنی اخلاق، منش، رفتارش با مردم و... هم زبانزد باشد. همه چیز فقط فوتبال نیست که فقط بازی‌های علیرضا را دوست داشته باشند، بلکه همه چیز مهم است و خوشبختانه علیرضا به خوبی راهش را پیش می‌رود. به قول معروف جهانبخش بازیکنی است که راهش را درست می‌رود.

علیرضا هدف و انگیزه‌اش این است از دیروز بهتر باشد
«عملکرد فنی جهانبخش و آمار ثبت شده از او، این بازیکن را تا به اینجا تبدیل به بهترین بازیکن سال 2017 هلند کرده است». او درباره اینکه آیا جهانبخش می‌تواند مانند دو سال پیش که به‌عنوان بازیکن NEC نایمخن بهترین بازیکن فصل هلند در ژوپیلر لیگ شد، بهترین بازیکن فصل اردویژه شود، تصریح کرد: علیرضا صددرصد می‌تواند این کار را انجام دهد. آنها بازی با آژاکس را پیش‌رو دارند و بعد از آن هم یک بازی جام حذفی را باید انجام بدهند. علیرضا کاملاً زیر نظر است و اگر در این بازی هم کار خود را به خوبی انجام بدهد، به شکل وحشتناکی مانیتور روی او می‌آید و من شانس این را که جزو منتخبان سال باشد، بسیار زیاد می‌دانم. او می‌تواند بهترین بازیکن فصل هم بشود. با این حال خوبی کار اینجاست که علیرضا خودش را با این مسائل مشغول نکرده است. هم من به او می‌گویم و هم خودش همیشه می‌گوید که بهترین روش کار این است که بهتر از دیروز باشی. علیرضا هدف و انگیزه‌اش این است که از دیروز بهتر باشد و این تفکر او را به جلو می‌برد. اینکه در هلند باشد یا جای دیگر هم چندان تفاوتی برای او ندارد.

ما احمق نیستیم که ورزش کنیم تا روز بازی شکست بخوریم
هاشمی‌مقدم ادامه داد: اگر شما بخواهید فکر کنید، حساب و کتاب کنید که مثلاً چه زمانی گل صدم را بزنید، هدف از قلب شما بیرون می‌آید و به مغزتان می‌رود، چون یک بازیکن حسابگر می‌شوید. هدفی به ثمر می‌رسد که درون قلب باشد و اگر هدف از قلب بیرون بیاید و به مغر برود، آتش آن کمتر می‌شود. این مسائلی است که همیشه یک فوتبالیست باید به آن توجه کند. من همیشه به بازیکنانم می‌گویم که اگر یک نفر از شما به خاطر رتبه جدول بازی می‌کنید، قبل از بازی بگویید که از ترکیب خارج‌تان کنم. به آنها همیشه می‌گویم که شما در زمین فوتبال بازی می‌کنید و چون برای لباسی که می‌پوشید، تمرینی که در طول هفته انجام می‌دهید ارزش قائل هستید باید برنده باشید، نه برای جایگاه در جدول. درست است جایگاه در جدول مهم است، اما هدف درون قلب باید پیروزی باشد، نه حسابگری، چون ما احمق نیستیم که ورزش کنیم تا روز بازی شکست بخوریم. این را همیشه به بازیکنانم می‌گویم که جدول بازی‌ها مهم نیست و این موضوع ارتباطی به ما ندارد، چون ما می‌خواهیم از فوتبال لذت ببریم، برنده باشیم و برای این کار باید با قلب‌مان فوتبال بازی کنیم.

هیچ وقت راضی نیستم و هر روز باید بهتر شویم
سرمربی تیم دوم NEC نایمخن در پاسخ به این سؤال که آیا از عملکرد تیمش در طول این فصل راضی است یا نه، گفت: من هیچ وقت راضی نیستم و به نظرم هر روز باید بهتر شویم. در این فصل هم چیزی که می‌خواستم نبودیم، اما با دو بازی کمتر نسبت به حریفان در رده پنجم جدول هستیم که اگر این بازی‌ها را انجام بدهیم و پیروز شویم، به رتبه دوم می‌رسیم. این دو بازی ما هم به دلیل بارش برف به تعویق افتاد و اگر این دو بازی را ببریم شرایط‌مان بهتر می‌شود. هدف ما در این فصل قرار گرفتن در رتبه‌های بالای جدول است، چون می‌خواهیم جزو سه چهار تیم بالای جدول باشیم که یا با قهرمانی یا از طریق پلی‌آف به لیگ بالاتر صعود کنیم. تیم ما، تیم جوانی است که بازیکنان 17 ساله هم در آن به صورت ثابت بازی می‌کند. چند بازیکن 18، 19 و 20 ساله داریم که از نظر رده و میانگین سنی نسبت به سایر تیم‌ها جوان‌تر هستیم، اما بچه‌ها خوب تمرین می‌کنند و زحمت می‌کشند.

مصدومیت آریا داور را هم شوکه کرد
وی درباره وضعیت آریا هاشمی‌مقدم که دروازه‌بان تیم دوم NEC نایمخن و امیدهای این باشگاه است خاطرنشان کرد: آریا در بازی دو هفته پیش برخورد شدیدی با بازیکن حریف داشت که با سر و گردن روی زمین آمد، همه را نگران کرده بود، آمبولانس آمد و او را به بیمارستان برد. مسئله‌ای که باعث شد حتی داور مسابقه شوکه شود و به همین دلیل بازی از دقیقه 30 نیمه کاره ماند و باید 60 دقیقه آن در یک بازی دیگر تکرار شود. با این حال وضعیت او اکنون بهتر شده و از 10 روز پیش با امیدهای باشگاه تمرینات فیزیوتراپی خود را شروع کرده که هشت روز تمرین در فضای بسته بوده و فقط دو تمرین بیرونی داشته است. با وضعیت فعلی‌اش او از نیم‌فصل دوم می‌تواند دوباره بازی کند. آریا هم با شرایطی که داشته آینده خوبی خواهد داشت، چون قدم‌های خوبی بر می‌دارد.

ایران در سخت‌ترین گروه جام جهانی است
هاشمی‌مقدم درباره گروه تیم ملی در جام جهانی نیز گفت: به نظرم گروه ما سخت‌ترین گروه جام جهانی است، این را نه از روی احساس و ایرانی بودن بگویم، بلکه از روی منطق می‌گویم. چون اگر سایر گروه‌ها را نگاه کنید، به این سختی نیست. بهترین تیم‌های اروپا، آفریقا و آسیا در یک گروه قرار گرفته‌اند که به نظرم در این گروه شانس اسپانیا برای صعود بالاتر است، اما من شانس پرتغال، مراکش و ایران را برای صعود به یک اندازه می‌بینم. به نظرم گروه‌ها نیز به طریقی شده که اگر قرار باشد شگفتی رخ بدهد، این شگفتی از سوی ایران خواهد بود.

شانس ایران با پرتغال و مراکش برابر است
بازیکن پیشین تیم ملی و تیم فوتبال استقلال درباره شانس صعود ایران نیز اظهار داشت: ما اگر بتوانیم مراکش را در بازی اول شکست بدهیم، صعودمان تا حدود زیادی قطعی می‌شود، به این دلیل که یک فوتبالیست به اعتمادبه‌نفس نیاز دارد. این درست که اسپانیا تیم قدرتمندی است، اما اگر با اعتمادبه‌نفس مقابل آنها بازی کنیم، امکان برد هم وجود دارد. حتی اگر این اتفاق هم رخ ندهد، به نظرم پرتغال تیمی است که اگر در بازی اول مقابل اسپانیا شکست بخورد، در بازی‌های بعدی شکننده‌تر خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس