نوری همدانی

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: قدس متعلق به مسلمانان است و صهیونیست‌ها هیچ حقی را در این شهر ندارند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی عصر امروز در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدا با اشاره به جامعیت نهج‌البلاغه اظهار کرد: پس از قرآن کریم کتابی به جامعیت نهج‌البلاغه نداریم و در این کتاب خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌های امام علی (ع) آمده است.

وی ادامه داد: نخستین مرحله خودسازی برای انسان خودشناسی است، در خلقت آسمان‌ها و زمین، نشانه‌های خداشناسی برای انسان وجود دارد و او می‌تواند با توجه کردن به این نشانه‌ها به شناخت خدا برسد، دنیا عالم وسیعی است و هر کس بتواند این دنیا را بهتر بشناسد، می‌تواند گام‌های بیشتری را در مسیر خداشناسی بردارد.

این مرجع تقلید افزود: هر انسانی حداقل سه مسؤولیت دارد، نخستین مسؤولیت خودسازی است و انسان باید با توجه به عالم خلقت، خدا را بهتر بشناسد، رسول اکرم (ص) در طول شب در کنار استراحت به عبادت می‌پرداخت.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به نشانه‌های خدا در دنیا اظهار کرد: رفت و آمد روز و شب از نشانه‌های نظم در این جهان است و چنین نظام منظمی قطعاً خدایی دارد و باید به اصول معین‌شده توسط خداوند توجه کنیم.

وی ادامه داد: نخستین اصل بیان‌شده توسط خداوند ایمان است و ما باید به خدا، معاد و نبوت ایمان داشته باشیم، خداوند می‌خواهد که انسان‌ها ایمان عمیق داشته باشد تا زمانی که ایمان نباشد، معنویت به وجود نمی‌آید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: باید همیشه به یاد خداوند و آخرت باشیم و چنین کاری برای انسان معنویت به وجود می‌آورد، انسان باید ارزش‌ها را بشناسد و بر اساس این ارزش‌ها گام بردارد، هر انسانی باید به دنبال خودسازی باشد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به مسؤولیت‌های انسان اظهار کرد: انسان یک موجود اجتماعی است و او یک سری مسؤولیت‌های اجتماعی دارد، انسان نمی‌تواند بدون ارتباط با اجتماع، زندگی کند.

وی ادامه داد: در دوران طاغوت تبلیغ می‌شد که سرسپرده غرب باشیم و مسؤولان در آن دوران وابسته به کشورهای غربی بودند، باید قدردان شهدا باشیم، امام خمینی (ره) توانستند تحول عظیمی را در کشور به وجود آوردند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: تمام سخنان امام خمینی (ره) در 22 جلد کتاب صحیفه نور جمع‌آوری شده است، همچنین سخنان ایشان به صورت دسته‌بندی‌شده در دفاتر تبیان وجود دارد.

آیت‌الله نوری‌همدانی، خواندن وصیت‌نامه‌های شهدا را ضروری دانست، تصریح کرد: شهدا با بصیرت خودشان برای دفاع از دین و انقلاب اسلامی احساس مسؤولیت کردند، آنها اجازه از بین رفتن آرمان‌های انقلاب و امام خمینی (ره) را ندادند، شهدا خدمت زیادی به انقلاب اسلامی و مردم را بیدار کردند.

وی ادامه داد: شهر قدس متعلق به مسلمانان است و صهیونیست‌ها هیچ حقی را در این شهر ندارند، آنها نوکرانی برای آمریکایی هستند، وظیفه اجتماعی ما این است که در قبال قدس بی‌تفاوت نباشیم و واکنش به اقدام ترامپ در خصوص قدس یک مسؤولیت اجتماعی است.

این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت مهم‌ترین شغل و مسؤولیت است، ایجاد اشتغال، تأمین معیشت و فراهم کردن زمینه ازدواج برای جوانان جزء مسؤولیت‌های مدیران است، حفاظت از انقلاب اسلامی یکی از مسؤولیت‌های مهم ماست و این انقلاب زمینه ظهور امام زمان (عج) است، روزبه‌روز آمریکا و دشمنان دیگر سقوط می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس