سند تاریخی عبدالحمید در مورد حقانیت فلسطین

سند مربوطه، در اختیار مقامات فلسطینی قرار گرفته و اسراییلی‌ها هم علیرغم آگاهی از وجود چنین سندی، هیچ‌گاه خواستار آن از ترکیه‌ای‌ها نشده‌اند چرا که با این عمل، رسما تایید می‌کردند که اشغالگر هستند.

سرویس جهان مشرق- پایگاه تحلیلی «گلوبال ریسرچ» در گزارش کوتاه اخیر خود تاکید کرد که طبق سندی که اخیرا توسط ترکیه‌ای‌ها از آرشیو امپراتور عثمانی خارج و منتشر شده، فلسطین متعلق به فلسطینیان است و صهیونیست‌ها طی این سال‌ها به این دلیل پیگیر سند مربوطه نشده بودند که با تقاضای اعاده آن، عملا اشغال‌گری خود را قبول و اثبات می‌کردند.

پایگاه تحلیلی گلوبال ریسرچ نوشت: تعداد 171 هزار و 306 سند قانونی در 46 دفتر ثبت مربوط به اورشلیم در آرشیو امپراتوری عثمانی وجود دارد. از میان این‌ها، 113 هزار و 365 سند مربوط به مایملک شخصی و 37 هزار و 671 سند متعلق به بنیادها و موسسات است. علاوه بر این، آرشیوهای ترکیه دارای سوابق بین سال‌های 950 هجری تا 1917 میلادی است. در میان سوابق ثبت‌شده مربوط به دارایی‌های شخصی، 139 سند متعلق به سلطان «عبدالحمید دوم» است که 137 مورد آن در گذشته به خزانه‌داری انتقال یافته و 2 موردی که باقی مانده در منطقه «اریحا»یِ اورشلیم نگهداری می‌شود.

عبدالحمید دوم

این پایگاه در ادامه افزود: سوابق گویای این است که یک قطعه زمین با مساحت 3 هزار متر مربع در آنجا به نام سلطان عبدالحمید دوم بوده است. سندی که متن‌اش نشان می‌دهد که اورشلیم و فلسطین متعلق به فلسطینیان است، در اختیار مقامات فلسطینی قرار گرفته و اسراییلی‌ها هم علیرغم آگاهی از وجود چنین سندی، هیچ‌گاه خواستار آن از ترکیه‌ای‌ها نشده‌اند چرا که با این عمل، رسما تایید می‌کردند که اشغالگر هستند. 

سند مربوطه

گلوبال ریسرچ در پایان آورد: قراردادی بین فلسطینیان و اردن وجود دارد که طبق آن، اردن وظیفه ابقا و تعمیر زیر ساخت‌های اورشلیم را بر عهده گرفته است. در سال 2016، طبق درخواست اردن، ترکیه اقدام به انتشار رونوشت‌هایی از اسناد مربوط به آن کرد.

سلطان عبدالحمید دوم در سال 1876 بر تحت سلطنت نشست و پیوسته بر مدار حمایت از مسلمانان حرکت نمود. وی هیچکدام از پیشنهادهای تطمیع‌کننده «تئودور هرتزل» -بنیانگذار صهیونیسم- و یاران‌اش در قبال همراهی با تشکیل دولت یهود را نپذیرفت و سرانجام در پی قدرت گرفتن بیشتر، با تحریک اروپایی‌ها و صهیونیست‌ها، در سال 1909 رسما از خلافت کنار گذاشته شد.


منبع:

https://www.globalresearch.ca/records-of-jerusalem-deeds-found-in-ottoman-archives-the-deeds-prove-that-palestine-belongs-to-palestinians/5622453

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
    31 32
    ترکها آنقدر که به فلسطین و قدس غیرت نشان دادن در طول تاریخ عربستان و امارات و ....یک ذره هم غیرت ندارند
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
      32 10
      در بی غیرتی ترکیه همین بس که با رژیم صهیونستی رابطه دیپلماتیک دارد!
    • Atila IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      0 0
      هرکسی تا حدی درک و فهم داره،انتظاری بیشتر از این نداریم ازکسی که درمحدودیت فرهنگی زیست میکند.
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
    11 0
    سلطان عبدالحمید ثانی خلیفه وقت عثمانی به شدت سعی داشت که با اروپائیان مقابله کند. احداث راه آهن استانبول به بصره و مدینه استخراج معادن سازماندهی ارتش و... همگی نشان از هدف وی برای بازسازی اسلام بود. ولی سرانجام از اروپائیان شکست خورد.
  • RO ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
    18 15
    اگر به سند و مدرک باشه که کل منطقه از هندوستان تا ترکیه یه روزی متعلق به ایران بوده و اسنادش هم هست پس حمله کنیم همشون رو پس بگیریم؟
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
    17 4
    با اضمحلال امبراطوری عثمانی دوران اسارت فلسطینیان اغاز شد
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    9 13
    اروپا پس از فروپاشی حکومت عثمانی اسرائیل را بوجود آوردند تا هرگز کشورهای اسلامی نتوانند قدرت گذشته خود را بازیابی کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس