کد خبر 808447
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کمیته ملی المپیک

واکنش‌ها به نتایج یکی از مهمترین نشست‌های اخیر کمیته ملی المپیک نشان می‌دهد که برای اتخاذ تصمیمات با خود افراد هماهنگی نشده بود یا مسائل دیگری در میان بود!

به گزارش مشرق، بدون شک هفتاد و پنجمین نشست اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک که روز دوشنبه برگزار شد، یکی از مهمترین نشست های آنها طی چهار سال گذشته بود. در این نشست علاوه بر بررسی آئین نامه انتخاباتی و تعیین زمان ثبت نام از کاندیداهای انتخابات (۲ تا ۱۵ دی ماه) در مورد معرفی خبرگان ورزشی و همچنین تعیین سرپرست کاروان بازی های آسیایی هم جمع بندی انجام شد اگرچه به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت برخی از تصمیم گیری ها در این زمینه با «انصراف» مواجه شد. 

بعد از اصغر رحیمی که بلافاصله پس از اطلاع از نتیجه هیات اجرایی و در واکنش به اینکه جزو پنج خبره ورزشی نیست، از پذیرش مسئولیت سرپرست کاروان اندونزی انصراف داد، امروز نیز عاطفه اسلامیان کناره گیری خود را از جمع خبرگان ورزشی اعلام کرد تا مشخص شود برای اتخاذ تصمیمات نشست دیروز مسیر درست و لازم طی نشده است. 

البته تعیین کارشناسان خبره برای مجمع کمیته ملی المپیک با خیلی از مهره چینی هایی که پیش از این برای صندلی های این کمیته انجام شده بود، دقیقا همخوانی دارد اما اینکه چرا تصمیمات اتخاذ شده در فاصله ای خیلی کوتاه با چنین واکنشی مواجه شده، جای سوال ایجاد کرده است!

رحیمی و اسلامیان که هر دو انصراف خود را نسبت به تصمیمات هیات اجرایی اعلام کرده اند، خارج از کشور هستند و همین مسئله ابهامات را در مورد تصمیمات اتخاذ شده بیشتر می کند. درست در روزی که رحیمی برای حضور در جلسه سرپرستان بازی های آسیایی به اندونزی سفر کرد، به عنوان سرپرست معرفی شد در حالیکه اعزام وی به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک انجام شد! و اتفاقا همین مسئله یکی از موارد مورد انتقاد شخصِ وی هم بود.

انتقادی که در نهایت بعد از اطلاع از حضور نداشتن در جمع خبرگان منجر به اعلام انصراف شد چر اکه رحیمی چهارسال پیش جزو کارشناسان خبره بود اما برای این دوره همزمان با انتصاب به عنوان سرپرست، از این ترکیب کنار گذاشته شد تا نتواند طبق آنچه در برنامه داشت و مدیران کمیته هم از آن مطلع بودند، برای دبیرکلی یا ریاست کاندیدا شود.

عاطفه اسلامیان هم وقتی به عنوان کارشناس خبره معرفی شد که در اندونزی حضور داشت و ظاهرا از این برنامه و اینکه قرار است عضو دارای حق رای مجمع شود، بی اطلاع بوده است به همین دلیل با تاکید به دلایل شخصی و اینکه اصلا قصد کاندیداتوری ندارد، انصراف خود را اعلام کرد. 

اینکه خروجی مهمترین نشست اخیر هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با دو انصراف آنهم در فاصله زمانی کوتاه مواجه بوده، نشان می دهد که برای اتخاذ تصمیمات اساسی در این نشست هماهنگی لازم صورت نگرفته است و همین بی اطلاعی افراد از برنامه ها منجر به چنین واکنشی از سوی آنها شده است. 

به گزارش مشرق، به فاصله چندساعت بعد از انصراف اسلامیان و از سوی کمیته ملی المپیک میترا نوری به عنوان جایگزین وی معرفی شد. نوری نایب رئیس فدراسیون هندبال است و کمتر تجربه المپیکی در کارنامه دارد. همین انتخاب هم تائید می کند که تصمیمات هیات اجرایی برای انتخاب خبرگان ورزشی بر خلاف اساسنامه و بدون پایه و اساس انجام شده است. 

اساسنامه کمیته ملی المپیک تاکید دارد به اینکه پنج کارشناس معرفی شده خبره در  امور بازی های المپیک باشند و به خاطر اهمیت بازی های المپیک نوجوانان، حداقل یکی از آنها از حوزه ورزش دانش آموزی باشد. 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس