طاهری

صحبت‌های بامدادی علی‌اکبر طاهری در یک برنامه تلویزیونی یک بار دیگر باعث شد تا لزوم رسیدگی به دوران مدیریت او در پرسپولیس توسط نهادهای نظارتی بیش از پیش احساس شود.

به گزارش مشرق، پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان و مربیان، بدقولی‌های مکرر مالی، شکست عهد و پیمان با مربیان خارجی برای پرداخت پاداش، حضور بازیکنان بی‌کیفیت اما گران قیمت در تیم، اجبار به مربیان برای انتخاب بازیکنان سفارشی، ابهامات مالی مکرر در زمینه‌های مختلف و مواردی از این دست باعث شده تا دوران مدیریت علی‌اکبر طاهری در باشگاه پرسپولیس به یکی از غبار آلودترین دوران این باشگاه در سال‌های اخیر تبدیل شود. این موارد باعث شده تا مدیری که در ۳۰ ماه فعالیت در پرسپولیس، صاحب کارنامه درخشانی همچون حضور در جمع ۴ تیم برتر آسیا، یک نائب قهرمانی و یک قهرمانی در لیگ برتر شده جایگاه مستحکمی در بین اهالی رسانه و حتی بازیکنان و مربیان پرسپولیس نداشته باشد. حالا هم که به عینه شاهد مصاحبه‌های اعتراضی بازیکنان پرسپولیس در خصوص بسیاری از موارد هستیم. به نظر هم می‌رسد که تا روشن نشدن این ابهامات و اصل ماجرا، کماکان حرف و حدیث‌ها در خصوص ۳۰ ماه مدیریت طاهری ادامه دار باشد؛ هر چند که حامیان او که بیشتر هم در فضای مجازی فعالیت می‌کنند نظراتی جز این‌ موارد را دارند. 

* فرافکنی به شیوه طاهری

طاهری که تا قبل از حضور در باشگاه پرسپولیس، مدیریت در دخانیات و ساپکو را تجربه کرده بود خیلی زود و به خوبی شیوه کار در فوتبال را یاد گرفت. او حالا آن قدر خبره شده که حتی عادل فردوسی‌پور مجری برنامه ۹۰ را به مناظره دعوت می‌کند! البته مناظره‌ای غیر زنده! او بامداد امروز روی خط برنامه ۹۰ آمد اما حاضر نبود با حسین هدایتی که حالا تبدیل به منتقد درجه یک او شده، مناظره کند و برای تلطیف فضا از مجری برنامه می‌خواهد قضاوت نکند چرا که او در مقام قضا نیست اما صحبت‌ها و تحکم اوامری طاهری در زمانی که روی خط برنامه ۹۰ آمده بود نشان‌دهنده این بود که او حالا خود را در مقام قضاوت می‌بیند تا با این فرار رو به جلوی فوق‌العاده باز هم به سیاست همیشگی‌اش پناه ببرد؛ او به خوبی می‌داند با چه روشی از تهدید برای خود فرصت بسازد و این موضوع را به عینه بارها انجام داده است. طاهری که باید پاسخگوی عملکرد نزدیک به ۳۰ ماه‌اش در پرسپولیس باشد به طرز ماهرانه‌ای از پاسخگویی به ابهامات فرار کرده و هر بار توپ را به زمین دیگری می‌اندازد.

* دست نیاز طاهری به رسانه‌ها در روزهای سخت

طاهری در زمان مدیریتش در پرسپولیس هر چقدر با رسانه‌ای اصلی و تاثیرگذار کشور مشکل و زاویه داشت اما فضا را برای بال و پر دادن به کانال‌های تلگرامی که چشم بسته از او حمایت می‌کردند باز کرد. او می‌دانست در مواجهه با رسانه ها عملکرد و ضعف‌هایش به چالش کشیده خواهد شد اما در فضای هواداری که عده‌ای کمپینی به نام ارتش سرخ مجازی برای او به راه انداخته بودند این دردسرها را نداشت. کمتر خبرنگار حوزه پرسپولیس جمله طلایی طاهری پس از دیدن اصحاب رسانه‌ها را فراموش کرده است؛ آنجا که با دیدن خبرنگاران آنها را عده‌ای «علاف و بیکار» خطاب کرد تا اوج نگاه مدیریت حاکم بر پرسپولیس و تفکرات ضد رسانه ای حاکم بر این باشگاه مشخص شود. او اما حالا که به مخمصه افتاده دست به دامان رسانه‌ها شده و آنها را قاضی قرار می‌دهد. 

* چه زمانی پای نهادهای نظارتی به موضوع مدیریت پرسپولیس باز خواهد شد؟

طاهری بامداد امروز و در صحبت با مجری برنامه ۹۰ چندین بار اعلام کرد که اگر دوران مدیریت او در پرسپولیس با ابهاماتی روبرو است حتما نهادهای نظارتی به این موضوع ورود خواهند کرد. این گفته‌های طاهری بدون شک خواسته و مطالبه به حقی است که حتی رسانه ها هم آن را پیگیر هستند. از ابهامات مالی فراوان نظیر ۶۱ میلیارد تومانی که این روزها درباره آن صحبت می‌شود تا جذب بازیکنان بی‌کیفیت اوکراینی و کروات که هزینه‌های مالی فراوان روی دست باشگاه پرسپولیس گذاشتند و همچنین موارد دیگر قطعا ورود نهادهای نظارتی را می‌طلبد و در این مورد ما هم با طاهری همراه هستیم. به هر حال یا مشخص می‌شود که حق با طاهری هست یا نه. اگر حق با او بود حقی بر گردن منتقدان خواهد بود تا از او حلالیت بطلبند و اگر هم غیر از این ثابت شد آن وقت این طاهری است که باید همراه با زیر مجموعه‌اش پاسخگوی این مسائل باشد.

* در پرونده گولچ؛ پرسپولیس بازنده‌ای تمام عیار 

نه تنها پرسپولیس بلکه کمتر باشگاه ایرانی توانسته در دادگاه CAS و در پرونده‌های بین المللی پیروز شود که این موضوع بدون شک به بی‌دانشی و کم اطلاع بودن مدیران تحمیلی در فوتبال ارتباط مستقیم دارد. نحوه قرارداد بستن با خارجی‌ها که دستکمی از قراردادهای ترکمنچای ندارد باعث شده تا در پرونده‌های بین المللی همواره بازنده مطلق باشیم. پرسپولیس هم در این موضوع ید طولایی دارد و حالا در جدیدترین مورد موضوع آنتونی گولچ به وجود آمده است. طاهری در حالی اصرار عجیب به اینکه پرسپولیس در پرونده گولچ بازنده نیست دارد که کاملا مشخص است او هم همان راهی را می‌رود که مدیران پیش از خودش رفته‌اند. این شیوه مدیریت به این گونه است که با واریز پول‌های بیت المال به حساب دادگاه‌های ورزشی تنها زمان می‌خرند تا تبعات قراردادهای تحمیلی گردن خودشان را نگیرد و توپ به زمین مدیر بعدی بیفتد. با این شرایط شاید باید منتظر روزهای دیگری باشیم که بازیکنان بی‌کیفیت اوکراینی هم از پرسپولیس شکایت کنند که در صورت رخ دادن این موضوع، مدیرانی که پای این بازیکنان تحمیلی را به فوتبال ایران باز کردند باید مکافات این کارشان را به دوش بکشند.

* اصرار بر یک تخلف؛ فاجعه دیگری در راه است؟

مدیرعامل مستعفی پرسپولیس بامداد امروز صحبت‌های جالبی هم در خصوص مهدی طارمی انجام داد. طاهری در خصوص جذب این بازیکن یکی از بزرگ‌ترین خسارت‌های سال‌های اخیر را با محرومیت از ۲ پنجره نقل و انتقالات به پرسپولیس وارد کرد حالا مدعی شده که ۲۴ فروردین سال ۹۵ از طارمی امضا دارد و با او قرارداد بسته است! اتفاقا این ادعا همان موردی است که فیفا روی آن دست گذاشته و آن را حمل بر بی صداقتی مسئولان باشگاه پرسپولیس اعلام کرده و با استناد به این ادعا پرسپولیس را محروم و محکوم کرده است. اینکه آیا احتمالا سندسازی در این خصوص انجام شده یا نه موضوع مورد بحث نیست اما اگر واقعا طارمی با پرسپولیس قراردادی امضا کرده بوده چرا وقتی خبر از عقد قرارداد این بازیکن با باشگاه ریزه اسپور منتشر شد باشگاه پرسپولیس به دلیل غُر زدن بازیکنش توسط این باشگاه ترکیه‌ای از آنها شکایت نکرد؟ چرا همان زمان که عکس طارمی با لباس ریزه اسپور منتشر شد طاهری و دوستانش در باشگاه پرسپولیس سندی دال بر اینکه طارمی با پرسپولیس قرارداد امضا کرده منتشر نکردند؟ چرا حتی کسی از مسئولان وقت باشگاه مصاحبه نکرد و نگفت که ریزه اسپور تخلف کرده و طارمی با پرسپولیس قرارداد دارد؟ شاید بهتر باشد طاهری برای فرار از پاسخگویی و شانه خالی کردن از ضررهایی که به پرسپولیس بابت پرونده‌های این چنینی زده راه‌های بهتری را امتحان کند چون در هزاره سوم دیگر کمتر کسی با این ادعاها فریب می‌خورد. او بهتر است به جای این فرافکنی‌ها اشتباهات خود را بپذیرد.

هر چه که هست شاید بهتر باشد طبق خواسته به حق رسانه‌ها و ادعای طاهری، هر چه زودتر نهادهای نظارتی به پرونده دوران مدیریتی طاهری در پرسپولیس ورود کنند تا مشخص شود که طاهری به واقع مدیری پاکدست است و حرف‌هایی که درباره مدیریت او مطرح می‌شود صحت ندارد یا اینکه او و همکارانش در این باشگاه باید پاسخگوی عملکرد ۳۰ ماهه خود باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس