نازنین زاغری

رئیس‌دادگاه انقلاب تهران: از آنجا که این افراد بسیار گستاخ هستند، این احتمال وجود دارد که در آینده تخلفی از آنها سر بزند یا اینکه جرم جدید از آنها کشف بشود که نیاز به تشکیل دادگاه باشد.

به گزارش مشرق، درشرایطی که وزیر خارجه انگلیس و رسانه‌های این کشور با تبلیغات دامنه‌دار و سنگین علیه کشورمان بدنبال تغییر جای مدعی و متهم در پرونده جاسوس دو تابعیتی و تقلیل خیانت‌های وی به موضوعات حقوق بشری هستند، سخنگوی وزارت خارجه از پیگیری پرونده وی از منظر انسان دوستانه خبر داد.


بهرام قاسمی روز گذشته در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، درباره سفر وزیر امور خارجه انگلیس به تهران و رایزنی‌های او درباره نازنین زاغری جاسوس دو تابعیتی گفت: سفر وزیر امور خارجه انگلیس به دعوت آقای ظریف صورت گرفت و مجموعه وسیعی از مسائل در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.


وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که از سوی جانسون مطرح شد مسئله خانم زاغری بود، گفت: وی فردی دوتابعیتی است که البته ما قبول نداریم. خانم زاغری از سوی قوه قضاییه محکوم شده‌اند و باید مدت محکومیت خود را سپری کنند. با این حال، مسئولان وزارت امور خارجه گفتند به خاطر مسائل انسان‌دوستانه این مسئله را مطرح می‌کنند ولی با توجه به آنکه این پرونده قضایی است و در ایران نیز تفکیک قوا وجود دارد، قوه قضاییه باید درباره آن تصمیم‌گیری کند.


نازنین زاغری، جاسوسی با ماموریت ویژه


نازنین زاغری متولد تهران، که اوایل دهه هشتاد در برخی از روزنامه‌ها فعالیت داشته است ، پس از مهاجرت از ایران در دانشگاه متروپلیتن لندن کارشناسی ارشد خود را در رشته ارتباطات می‌گیرد.


وی که سه سال فعالیتش در بی‌بی‌سی با پروژه‌های ضدایرانی همچون زیکزاک تمام شده بود با ورود به موسسه تامسون رویترز همزمان فعالیت جدید ضدایرانی به نام ترینینگ استیشن کلید می‌زند، این بار نازنین زاغری در موسسه‌ای دیده می‌شود که همکار سابق وی در بی‌بی‌سی یعنی کوین بردین آن را تاسیس کرده است.

این فرد که از مدیران باسابقه بی‌بی‌سی بوده با تشکیل یک تیم از همکاران سابق خود و با دریافت بودجه‌های کلان انگلیسی، آمریکایی پروژه‌هایی در جهت سیاست‌های انگلیسی و خلاف منافع ملت ایران پیاده می‌کند. در بخش ایران این موسسه مهم‌ترین پروژه مقابله با انقلاب اسلامی طراحی می‌شود که با توجه به تجربه‌های زاغری در برنامه‌های ضدایرانی مدیریت این بخش به عهده وی گذاشته می‌شود، رقم بالای فیش حقوق نازنین زاغری در این موسسه در قیاس با حقوق وی در بی‌بی‌سی حکایت از اهمیت بالای پروژه دارد که دولت انگلیس این گونه برای آن هزینه می‌کند.

او به عنوان مدیر اجرای پروژه‌ها طبق یک سند موسسه ترینینگ استیشن باید این وظایف را انجام دهد؛- مدیریت برگزاری دوره‌های ایران- جذب و بکارگیری نیروی انسانی ایرانی برای اجرای پروژه‌ها- ارتباط و سازماندهی مربیان و کارآموزان و ارتباط‌گیری مستقیم با شرکت‌کنندگان- مدیریت صفحات وب، انجمن‌ها و وب سایت‌های موسسه.


همه آموزش برای جمع‌آوری اطلاعاتی بوده است با استفاده از آن سناریوسازی و خبرسازی با کمک افرادی چون احمد شهید و عاصمه جهانگیر گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل صورت بگیرد تا قطعنامه‌ها علیه ایران بیشتر تصویب شوند و مردم ایران نیز بیشتر تحت فشار تحریم‌ها قرار گیرند.


وسوسه زنان نیز پروژه بعدی و مهم‌ترین هدف موسسه ترینینگ استیشن می‌شود که توسط یکی از نهادهای امنیتی شناسایی و متوقف شده است. پروژه‌ای ویژه با سربرگ وزارت خارجه انگلیس که در طرح آن نوشته شده است باید ضمن شناسایی زنان و دختران ایرانی و تشکیل بانک اطلاعاتی از آنان در پوشش طرح‌های استارت آپی به شبکه‌سازی افراد همسو با خود بپردازند البته با القای ناکارآمدی نظام و با ایجاد حس مطالبه‌گری منفی زنان ابزاری علیه حکومت شوند که زاغری از محرمانه و مجرمانه بودن این پروژه اطلاع داشته‌ است.


جوسازی رسانه‌های بیگانه درباره دادگاه نازنین زاغری


از سوی دیگر رسانه‌های غربی به ویژه رسانه‌های خود بریتانیا و بازوی فارسی دولت ملکه، بی‌بی‌سی فارسی که از زمان دستگیری زاغری تا به امروز، تبلیغات دامنه‌دار و سنگینی را برای تحت فشار قراردادن جمهوری اسلامی برای آزادی این‌جاسوس انجام دادند ، روز گذشته نیز به فضا سازی درباره برگزاری جلسه دادگاه وی پرداختند.


موضوعی که با واکنش رئیس‌دادگاه انقلاب تهران همراه بود. حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی، در گفت‌وگو با فارس گفت : برخلاف آنچه رسانه‌های بیگانه اعلام کرده‌اند هیچ دادگاهی برای نازنین زاغری تشکیل نشده است و رسانه‌های غربی مطالب خلاف واقع و کذبی را منتشر می‌کنند.
رئیس‌دادگاه انقلاب تهران افزود: از آنجا که این افراد بسیار گستاخ هستند، این احتمال وجود دارد که در آینده تخلفی از آنها سر بزند یا اینکه جرم جدید از آنها کشف بشود که نیاز به تشکیل دادگاه باشد اما امروز چنین اتفاقی نیفتاده است.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • M.sh IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    4 0
    بعد کوفتشون میگیره همین نگاه انسان دوستانه رو نسبت به قشر کارگر و مستضعف جامعه داشته باشن. نوکرا
  • M.sh IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    3 0
    بعد کوفتشون میگیره همین نگاه انسان دوستانه رو نسبت به قشر کارگر و مستضعف جامعه داشته باشن.
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    0 2
    سلام سانسور چی مشرق
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      0 0
      سلام شیطان
  • هاتف IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    4 0
    ار منظر انسان دوستانه، فکری هم به حال عزت مردم ایران بفرمایید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس