آخرین تحولات میدانی یمن

درگیری ها در حومه شهر ساحلی « الخوخه» در جنوب غرب استان الحدیده همچنان در جریان است و نیروهای یمنی در تلاش هستند نیروهای ائتلاف سعودی را در این محور عقب برانند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از یمن حاکیست، درگیری میان نیروهای ارتش، انصارالله و قبایل با نیروهای ائتلاف سعودی ( شبه نظامیان وابسته به علی عبدالله صالح، شورشیان طرفدار منصور هادی و نیروهای مزدور چند ملیتی) در مناطق مختلف ادامه دارد.

درگیری ها در حومه شهر ساحلی « الخوخه» در جنوب غرب استان الحدیده همچنان در جریان است و نیروهای یمنی در تلاش هستند نیروهای ائتلاف سعودی را در این محور عقب برانند؛ شمار زیادی از نیروهای ائتلاف سعودی در جریان درگیری های 24 ساعت گذشته به هلاکت رسیدند.

پیشتر با خیانت نیروهای علی عبدالله صالح، شهر ساحلی الخوخه به تصرف نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی درآمد؛ نیروهای ائتلاف سعودی در این محور درصدد هستند خود را به بندر الحدیده برسانند؛ این بندر راهبردی شاهرگ حیاتی نیروهای انصارالله از شمال به جنوب یمن محسوب می شود.

از استان تعز هم خبر می رسد، نیروهای یمنی با وجود حملات سنگین جنگنده های سعودی، شب گذشته در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند منطقه « تبه الخزان» و مناطق حومه را در بخش « الهاملی موزع» باز پس بگیرند؛ در جریان پاکسازی این منطقه 45 تن از نیروهای ائتلاف سعودی به هلاکت رسیدند.

تلاش نیروهای ائتلاف سعودی برای اشغال مجدد منطقه مهم « تبه الخزان » ادامه دارد و در جدیدترین تحولات میدانی، صبح امروز دهها تن از نیروهای شورشی حملاتی را برای اشغال مجدد این منطقه انجام دادند.

نیروهای ارتش، انصارالله و قبایل منطقه در نهایت پس از درگیری های سنگین 5 ساعته موفق شدند حملات نیروهای ائتلاف سعودی را در این محور دفع کنند. در جریان درگیری ها امروز هم 40 تن از نیروهای متجاوز کشته و دهها تن دیگر از نیروهای ائتلاف از منطقه متواری شدند.

جنگنده های سعودی در ساعات گذشته دهها مرتبه مناطق مسکونی را در مناطق مختلف هدف قرار داده اند؛ محله « الثوره» در شهر صنعاء هم هدف حملات جنگنده های سعوی قرار گرفت و به ساختمان های برخی دفاتر خبری و شبکه های تلویزیونی خسارت هایی وارد شد؛ 25 تن از شهروندان یمنی در حملات امروز شهید و زخمی شدند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • GB ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    55 7
    تمام رسانه های انقلابی باید با تمام توان به کمک انقلابیون یمنی بشتابند و با جنگ روانی نیروهای سعودی و ائتلاف را عقب برانند
  • علی AE ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    49 6
    ظهور حوثیها به معجزه میماند.نهضتی که همسایه هم مذهب وهم تاریخ نبود یکباره سر برآورد با محبتی عمیق و اسرار کرد متحد ما باشد ودشمن را در استراتیژیک ترین نقطه دنیا مهار کند.ما بجای دست برادری هزار روز خاموش ومنفعل تماشا کردیم تا تکه پاره شوند واز ترس امریکا حتی حمایت مستشاری نکردیم
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    16 4
    بندگان خدا با دستان خالی در برابر فوج زرهی امارات اعم ز تانک و خودروهای غول پیکر زرهی و بمباران مدام جنگنده ها و توپ باران و حضور دائمی بالگردهای آپاچی عربستان و هزاران مزدور استخدامی چقدر کارشون سخته. خدایا خودت کمکشون کن.
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    6 11
    یمن تاکنون نتوانسته یک ضربه مهلک وحساب شده به سعودی وارد کند تا حساب کار دستش بیاید.درصورتیکه فرصتهایی زیادی برای شکارسعودیها واماراتیها درخشکی ودریا وجود داردولی یمنی ها متاسفانه هیچ برنامه ای برای اینکار ندارند
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    21 5
    تمامی محور مقاومت باید به کمک ملت یمن بروند. چه کمک مستشاری و چه کمک نظامی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس