پرچم عربستان و اسرائیل

دولت عربستان با اعطای کمک 100 میلیون دلاری به تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش می کند مقامات فلسطینی را متقاعد کند تا با طرح رئیس جمهوری آمریکا برای قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، موافقت کنند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز روز شنبه از رام الله گزارش داد که دولت عربستان با اعطای یک کمک 100 میلیون دلاری به تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش می کند مقامات فلسطینی را متقاعد کند تا با طرح رئیس جمهوری آمریکا برای قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، موافقت کنند.

این گزارش به نقل از دفتر محمود عباس، رئیس تشکیلات فلسطین اعلام کرد عربستان اعلام کرده است این کمک مالی را با هدف رفع بحران روبه وخامت بودجه فلسطینیان به آنها اعطا می کند.

این درحالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه 15 آذرماه 96 تصمیم خود برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور به این شهر را اعلام کرد.

براساس این گزارش، از آنجایی که عربستان از قبل از تصمیم ماه نوامبر (آبان) تشکیلات خودگردان برای دریافت کمک کشورهای عربی برای رفع تحریم های رژیم صهیونیستی مطلع بود، در این برهه از زمان تصمیم گرفت به تنهایی پرداخت این کمک را عهده دار شود.

این گزارش حاکی است که محمود عباس درحالی از این اقدام دولت عربستان تشکر کرد که صبح امروز در واکنش به اقدام اخیر آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، گفته بود که به هیچ وجه با 'مایک پنس' معاون رئیس جمهوری آمریکا که قرار است 28 آذر ماه وارد منطقه شود، دیدار نخواهد کرد.

درهمین حال خبرگزاری رویترز امروز در گزارش دیگری به نقل از یکی از چهار مقام عالی تشکیلات فلسطینی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرده بود که ولیعهد عربستان در دیدارش با محمود عباس در نوامبر گذشته از وی خواسته از آنچه که تلاش های صلح و سازش از سوی آمریکا خوانده حمایت کند.

یک مقام فلسطینی دیگرهم گفت که شاهزاده سعودی از رئیس تشکیلات خودگردان خواسته که صبور باشد چرا که در آینده نزدیک اخبار خوبی درباره روند صلح خواهد شنید.

رسانه های غربی پیش تر یادآوری کرده بودند که هدف از فراخواندن ناگهانی عباس به ریاض در نوامبر گذشته برای تحت فشار قراردادن وی به قبول طرح واشنگتن بوده است که مقامات آمریکایی می گویند این طرح با حمایت مالی عربستان و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و در چارچوب رویکرد عادی سازی روابط با تل آویو و تحت عنوان مبارزه با نفوذ ایران در منطقه اجرا خواهد شد.

روزنامه انگلیسی تایمز در نیمه ماه گذشته نوشت که محمود عباس رئیس تشکیلات فلسطین زمانی که در همان ماه به دعوت عربستان راهی ریاض شد، به او اطلاع داده شد که یا باید با طرح آمریکا موافقت و یا استعفا کند و گزارش ها حاکی است که عباس با پیشنهاد مبنی بر انتخاب شهرک ابودیس واقع در اطراف قدس به عنوان پایتخت کشور فلسطین به جای بیت المقدس مخالفت کرده است.

*کانال مطالعات عربستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    2 0
    ازاین گذشته محمد سلمان تمام اراضی که برای پایتختی فلسطین پیشنهاد داده توسط مشاورش خریداری کرده
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    6 1
    این لامصبا مگه چه قدر پول دارن که هر چی میدن میره بازم دارن
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    1 0
    خوب عباس ار عاقبت عبدالله صالح درس بگیرد اعتبار داشتن پیش ملتی بیش از پول ارزش دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس