حماسه حضور در آسایشگاه جانبازان اصفهان

مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی گفت: نخستین جشنواره ورزشی جانبازان نخاعی سراسر کشور در پنج رشته بسکتبال با ویلچر، شطرنج، فوتبال روی میز، دارت و شنا برگزار می‌شود که ویژه جانبازان ۷۰ درصد نخاعی است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مهدی اسدزاده، مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی گفت: نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی جانبازان نخاعی سراسر کشور در پنج رشته بسکتبال با ویلچر، شطرنج، فوتبال روی میز، دارت و شنا برگزار می‌شود که ویژه جانبازان 70 درصد نخاعی است.

وی افزود: طبق هماهنگی که با اداره تربیت بدنی بنیاد شهید انجام شد این مسابقات از 20 آذرماه در هتل رامسر برگزار می‌شود و با توجه به اعلام آمادگی که از سوی استان‌ها عنوان شده، پیش بینی می‌شود بیش از 200 جانباز نخاعی در این دوره مسابقات حضور پیدا کنند. تعدادی از عزیزان شرکت کننده نیز از جانبازان نخاعی گردنی هستند. پیش بینی شده 40 جانباز گردنی در دو رشته ایردارت و شطرنج شرکت کنند.

اسدزاده با اشاره به زمان اختتامیه گفت: این مسابقات از 20 آذر شروع می‌شود و 24 آذرماه مراسم اختتامیه جشنواره با حضور مقامات لشکری و کشوری از جمله حجت الاسلام شهیدی محلاتی، رئیس بنیاد شهید، استاندار مازندران،  شهردار و فرماندار رامسر برگزار می‌شود.

مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی این مسابقات را ویژه آقایان معرفی کرد و در مورد مشارکت بانوان جانباز در مسابقات ورزشی گفت: در سراسر کشور 34 بانوی جانباز نخاعی داریم که معمولا در مسابقات پینگ پونگ و دارت شرکت می‌کنند. سال گذشته مسابقات کشوری آن برگزار شد.

وی با اشاره به خصوصیت این جشنواره که برای نخستین بار برگزار می‌شود، گفت: در دوره‌های قبل مسابقات ورزشی برای جانبازان برگزار می‌شد اما همه جانبازان نابینا، قطع عضو و نخاعی و ... حضور داشتند. ضمنا گاهی که مسابقاتی خاص جانبازان نخاعی برگزار شده فقط در سطح استان تهران بوده است. اما این بار جشنواره‌ای ورزشی ویژه جانبازان نخاعی از سراسر کشور است. و فقط جانبازان 70 درصد نخاعی می‌توانند در آن شرکت کنند.

نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی جانبازان نخاعی سراسر کشور برنامه‌های فرهنگی متنوعی نیز به همراه دارد. اسدزاده در این باره گفت: برنامه‌های فرهنگی نظیر روایتگری جانبازان، مسابقات کتابخوانی و مراسم‌های عقیدتی در این دوره جشنواره برپا خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس