کد خبر 807074
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
پرسپولیس و جم

نیم فصل اول لیگ هفدهم، دوشنبه به پایان می رسد.

به گزارش مشرق، در دور رفت تیم‌هایی مثل پرسپولیس، پارس جنوبی و پدیده روند باثباتی در خوب نتیجه گرفتن داشتند. سیاه جامگان، سپاهان و ... در بد نتیجه گرفتن نوسان داشتند.

تیم‌هایی موفق شدند در سیر صعودی حرکت کنند، تیم‌هایی هم با افت روبرو شدند. در این گزارش نگاهی به روند نتیجه گرفتن تیم‌ها و حرکت آنها در جدول داریم؛

پرسپولیس؛ همیشه مدعی

پرسپولیس و پارس جنوبی تیم‌هایی بودند که همیشه در اوج قرار داشتند. پرسپولیس از همان هفته اول در جمع بالانشینان بود و به غیر از یک هفته که سوم شد همواره در رتبه‌های اول و دوم قرار داشت. آن سومی پرسپولیس هم با یک بازی کمتر این تیم رقم خورد. شاگردان برانکو همیشه مدعی بودند و شش هفته صدرنشینی را تجربه کردند.قرمزها بعید است به این زودی‌ها از صدر جدول پایین بیایند.

پارس جنوبی؛ اول یا دوم

پارس جنوبی در اولین فصل حضورش در لیگ برتر هرگز حضور در رتبه‌ای پایین‌تر از دومی را تجربه نکرد. لیگ برتر را با صدرنشینی آغاز کرد و ۹ هفته طعم صدرنشینی را چشید. بیشترین زمانی که این تیم رنگ برد را ندید سه هفته بود و تیم بسیار کم نوسانی نشان داد.

فولاد؛ حرکت در سیر صعودی

فولاد از جمله تیم‌هایی بود که سیری صعود در نیم فصل اول داشت. این تیم، فصل را خوب شروع نکرد اما خیلی زود به نیمه بالای جدول رفت و دیگر پایان نیامد. فولاد هم هفته‌های متوالی بدون برد داشته اما اجازه نداد افتش در جدول به چشم بیاید. نتایج عالی این تیم در هفته های اخیر موجب شد تا این تیم با سومی به کار خود در دور رفت پایان دهد.

پیکان؛ سریعترین صفر تا صد

پیکان یکی از پرنوسان‌ترین تیم ها بود. فصل را بسیار ضعیف شروع کرد و در پایان هفته چهارم قعرنشین شد. پرواز پیکان از هفته پنجم شروع شد. هفت برد پیاپی این تیم، یک رکورد در لیگ هفدهم محسوب می شود. پیکان هفته ها تیم سوم جدول بود. افت این تیم البته در چند هفته آخر کار دست مجید جلالی داد و این تیم با چهارمی به کار خود پایان داد.

پدیده؛ بهترین فصل تاریخ

پدیده دیگر تیمی بود که دور رفت خوب کار کرد و چندان با سختی روبرو نشد. این تیم حتی حضور در رده دوم جدول را هم تجربه کرد. پس از چند هفته نبردن به رده چهارم و پنجم برگشت و در نهایت با همان پنجمی به کار خود پایان داد. با این وجود کسر شش امتیاز از پدیده، روند با ثبات این تیم در جدول را به هم خواهد ریخت.

سایپا؛ توقف در پله ششم

سایپا در نتیجه گرفتن تیم بسیار پرنوسانی بود و پس از شروع خوب، هفت هفته بدون برد را تجربه کرد. این تیم در این هفته‌های پایانی دوباره به ریل موفقیت برگشت. وضعیت سایپا اما در جدول خیلی عجیب بود، این تیم پس از حضور در رده سوم به پله ششم رفت و همانجا جاخوش کرد. سایپا ۹ هفته است ششم است. علی دایی چه باخت، چه برد و چه مساوی کرد ششم بود.

نفت آبادان؛ فاصله گرفتن از منطقه خطر

نفت آبادان هم بدون نوسان نبود، با این حال نتایج خوبش در هفته های اخیر باعث شد تا با حضور در رده هفتم به استقبال بازی آخر خود با پرسپولیس برود. نفت برخلاف فصول قبل خیلی به پایین جدول نزدیک نشد و از طرفی حتی سومی و پنجمی را هم تجربه کرد.

استقلال؛ پیشرفت با شفر

نتایج استقلال در این فصل عجیب بود. این تیم یکی از بدترین شروع های فصل خود را تجربه کرد. در هفته هفتم پس از تساوی با ذوب آهن به رده شانزدهم جدول سقوط کرد. نتیجه ای که باعث کنار رفتن علیرضا منصوریان شد. ثبات در نتیجه و سیر صعودی در جدول پس از اخراج منصوریان شروع شد. استقلال دو هفته‌ای است که به نیمه بالای جدول برگشته و با هشتمی به کار خود در دور رفت پایان داد. ادامه این روند می تواند آبی‌ها را به رده های چهارم و پنجم هم برساند.

گسترش فولاد؛ پرواز با فیروز

یکی از تیم‌های پرنوسان لیگ بود. این تیم در هشت هفته ابتدایی با لوکا بوناچیچ نتایج ضعیفی گرفت و در اکثر هفته ها قعرنشین بود. فیروز کریمی اما در این تیم فوق العاده نتیجه گرفت و ماموریتش را به خوبی انجام داد. نتایج خوب گسترش با کریمی باعث شد تا این تیم با نهمی به کار خود در دور رفت پایان دهد.

ذوب آهن: حرکت نزولی

ذوب آهن هرگز آن تیمی که انتظار می رفت نشد. لیگ را بد شروع نکرد اما در ادامه موفق نشد خود را به جمع مدعیان اضافه کند. هفته های بدون برد و باقی ماندن در نیمه پایین جدول نشان می دهد این تیم اصلا عملکرد خوبی نداشته است. ذوب آهن در جدول سیری نزولی داشت و به لطف برد در بازی آخر با دهمی به کار خود پایان داد. این تیم هفته به هفته در جدول پایان رفت تا در نهایت در رتبه دهم متوقف شد.

تراکتورسازی؛ توقف در روزهای سخت

نیم فصل سخت تراکتور سرانجام با یازدهمی به پایان رسید. تراکتور فصل را با سه باخت شروع کرد. تیم جوان گل محمدی به تدریج بهتر شد و حتی به رتبه هشتم هم رسید اما این تیم نتوانست به یک ثبات برسد و در نهایت یازدهم شد. تراکتورسازی امیدوار است با جذب بازیکنان جدید در این روزها در دور برگشت جبران کند.

سپاهان؛ ناامیدی محض

تیره‌روزی‌های سپاهان این فصل هم ادامه دارد. این تیم در این فصل هرگز جان نگرفت، دو برد پشت سرهم را تجربه نکرد و معمولا در پایین جدول دیده می شد. باخت سه-صفر در هفته پایانی دور رفت، تکمیل ناکامی های زلاتکو کرانچار بود. این تیم هم تقریبا بدون نوسان بود و همیشه در پایین جدول حضور داشت.

استقلال خوزستان؛ ۹ هفته ناکامی

پس از شروع قابل قبول به منطقه خطر رفت. استقلال خوزستان ۹ هفته پشت سر هم نبرد و به قعر جدول هم رفت. این تیم موفق شد خود را از رده شانزدهم بالا بکشد اما در نهایت نیم فصل را با سیزدهمی به پایان برد تا خطر سقوط را احساس کند. یک نیم فصل ضعیف برای عبداله ویسی.

نفت تهران؛ حرکت در سراشیبی

تیم پرحاشیه لیگ هفدهم، فصل را بد شروع نکرد، در ادامه اما به پایین جدول رفت. در مقطعی با آمدن علی کریمی بهتر شد اما در هفته های اخیر بسیار بد کار کرد. کسب یک امتیاز از پنج بازی اخیر باعث شد تا نفت به رده چهاردهم سقوط کند. به نظر می رسد کنار گذاشتن از آسیا روحیه این تیم را خراب کرد.

سپیدرود؛ شروع بد، پایان بدتر

در اولین حضورش در لیگ برتر پرنوسان ظاهر شد. شروع ضعیف، صعود در جدول و پایان بسیارضعیف، داستان رشتی ها در دور رفت بود. این تیم در مقطعی چهار هفته پشت سرهم گل نخورد و به رده هشتم جدول هم رسید اما دور رفت را با پنج باخت پیاپی به پایان برد و حالا خطر سقوط را حس می کند.

سیاه جامگان؛ گیر کرده در قعر

سیاه جامگان شروع قابل قبولی داشت اما خیلی زود افت کرد. نتایج ضعیف باعث اخراج اکبر میثاقیان و علیرضا مرزبان شد، اما اخراج این دو سرمربی هم وضعیت این تیم را بهتر نکرد. سیاه جامگان پنج هفته است در قعر جدول حضور دارد. ۱۳ هفته است نبرده و از ۹ بازی اخیر تنها یک امتیاز کسب کرده است.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس