روزنامه

اصلاح‌طلبان مدعی شده‌اند که «روابط بین الملل با گذشته زندگی نمی‌کند»؛ این در حالی است که انگلیس در رابطه با ایران کارنامه سیاهی دارد و هیچگاه نیز در برخورد خود تغییری ایجاد نکرده است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

** انگلیس در کنار ماست، گذشته‌ها گذشته!

روزنامه جهان صنعت در مطلبی با عنوان «روابط بین الملل با گذشته زندگی نمی‌کند» نوشت:

«سفر وزیر خارجه بریتانیا به تهران مستقل از هر رابطه‌ای برای ایران و انگلیس یک گام جدیدی محسوب می‌شود بریتانیا برای ایران جایگاه مشخص و مهمی دارد هم به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت و هم اینکه یکی از اعضای گروه ۱+۵ است همچنین انگلیس یکی از قدرت‌هایی است که در خاورمیانه سابقه نقش و نفوذ دارد. همه کشورهای عربی به جز سوریه و لبنان بعد از جنگ جهانی اول و بعد از فروپاشی عثمانی برای سال‌ها تحت قیومیت انگلستان بودند... انگلستان به عنوان دومین بازار مالی جهان بعد از نیویورک است در جایی که ایران دسترسی به نیویورک ندارد لندن باید دربش به روی ایران باز باشد و ایران بتواند کلیه تحولات و روابط بانکی خود را در سطح دنیا را از طریق لندن انجام دهد وگرنه هرگونه صادرات، واردات و تحولات مالی ایران دچار مشکل می‌شود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:

«اگر همه این دلایل را کنار هم بگذاریم برای ایران قطعاً همکاری و نزدیکی با انگلستان منافع بسیاری دارد اما بر روابط ایران و انگلیس از سال‌ها قبل و از دوره استعماری انگلیس تاکنون سایه سنگینی افتاده و آن کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ است که مربوط به ملی شدن نفت در ایران بود. این سوابق ایران را آزار می‌دهد و ذهنیت تاریخی‌اش را خراب می‌کند اما روابط بین‌الملل هیچ وقت با گذشته زندگی نمی‌کند بلکه گذشته را به عنوان درسی برای هوشیاری در آینده قرار می‌دهد... اگر کودتایی شده، قراردادهای نابرابر تحمیل شده و یا کارهای استعماری دیگری صورت گرفته باید آنها را به عنوان ذهنیت تاریخی داشته باشیم اما نگاه به آینده داشته باشیم... اکنون که خاورمیانه در آشوب به سرمی‌برد ایران در کنار بریتانیا و بریتانیا در کنار ایران می‌توانند کمک شایانی کنند».

عناوین اخبار روزنامه جهان صنعت در روز شنبه ۱۸ آذر :

برخلاف هیاهوی برخی دولتمردان و رسانه‌های زنجیره‌ای، اظهارات مقامات اروپایی درخصوص ایران هیچ تفاوتی با اظهارات مقامات آمریکایی ندارد.

در هفته‌های گذشته «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس در اظهارنظری گستاخانه گفت: «انگلیس تلاش می‌کند تا توافق هسته‌ای را حفظ کند اما ایران هم باید به سهم خود عمل کرده و نقش منطقه‌ای اخلالگرانه خود را کاهش دهد». مهرماه سال جاری نیز «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان و «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس در گفت‌وگوی تلفنی در اظهارنظری گستاخانه اعلام کردند: «لازم است جامعه جهانی برای مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای بی‌ثبات‌کننده ایران و بررسی روش‌های رفع نگرانی‌ها درباره برنامه موشکی ایران همراه شود».

مقامات اروپایی بارها اعلام کرده‌اند که همه طرف‌ها- از جمله آمریکا- به تعهدات برجامی خود پایبند بوده‌اند و اعتراض ایران درخصوص عهدشکنی آمریکا در برجام را نپذیرفته‌اند.

نکته قابل تأمل اینجاست که انگلیس به تعهدات خود در برجام پایبند نبوده است. در ماه‌های گذشته، ظریف اعلام کرد که] علیرغم سپری شدن ۲۱ ماه از اجرای برجام[  هنوز نمی‌توانیم یک حساب در بانک‌های انگلیس باز کنیم.

روحانی در مرداد ماه ۱۳۸۴، در روزهای پایانی مأموریت خود در سمت دبیری شورای عالی امنیت ملی طی نامه‌ای تاریخی خطاب به محمد البرادعی دبیرکل سابق سازمان انرژی اتمی گزارشی از روند فراز و فرود پرونده هسته‌ای ایران ارائه کرد که خلاصه آن نشان می‌دهد روند دو سال مذاکرات هسته‌ای در دولت اصلاحات با تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) به طور کامل به «شکست» رسید و در حالی که جمهوری اسلامی ایران واو به واو تعهداتش را در این مدت اجرا کرد و بسیاری از تاسیسات هسته‌ای خود را به حالت تعطیلی و تعلیق درآورد، سه کشور اروپایی حتی یکی از تعهداتشان را نیز اجرایی نکردند و جالب آنکه این روند بار دیگر از سال ۹۲ تا کنون در حال تکرار است.
این در حالی است که امید بستن به اروپایی‌ها برای در امان ماندن از تهدید آمریکا، افتادن از چاله به چاه و به عبارتی در دام شغال افتادن از هراس چنگ و دندان نشان دادن گرگ است.

این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که «روابط بین الملل با گذشته زندگی نمی‌کند». این در حالی است که انگلیس در رابطه با ایران کارنامه سیاهی دارد و هیچگاه نیز در برخورد خود تغییری ایجاد نکرده است.

گفتنی است دکتر «فریدون عباسی» از متخصصان هسته‌ای که سابقاً مورد ترور ناموفق قرار گرفته بود، با اشاره به نقش سازمان اطلاعاتی برون مرزی انگلیس در ترور شهدای هسته‌ای تاکید کرد: «بین سال‌های ۸۲ تا ۸۴ گروه مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مشغول مذاکره با جک استراو وزیر خارجه انگلستان و وزرای خارجه آلمان و فرانسه بودند. حاصل آن تعطیلی فعالیت‌های هسته‌ای به دست مجریان داخلی، تشدید فشارها بر ایران و جمع آوری اطلاعات از میزان پیشرفت‌های کشور و کسب اطلاعات از تعداد و اسامی برخی متخصصان کشور بود. ترور متخصصان هسته‌ای در همین زمان در برنامه کشورهای مذاکره کننده با ایران به محوریت انگلیس قرار داشت».

** محمود صادقی: به انقلاب وابستگی زیادی دارم و موقعیت شناس هستم!

«محمود صادقی» عضو فراکسیون امید در مصاحبه با روزنامه اعتماد در پاسخ به این سؤال که «شما در مجلس متفاوت‌تر از سایر نمایندگان لیست امید ظاهر شدید؛ آیا می‌خواستید در مجلس، مطهری شماره دو باشید؟» گفت:

«آقای مطهری الگوی خوبی برای من بودند اما من به دلیل آنکه تربیت حقوقی شدم، می‌دانم مجلس کجاست، نماینده چه وظایفی دارد و... برمبنای آموزه‌های حقوقی خود عمل می‌کنم. از طرفی هم چون به انقلاب وابستگی زیادی دارم، بنابراین احساس تعهد برای حفظ ارزش‌ها، احیا و اجرای آن ارزش‌ها را نیز دارم. من روحیه انقلابی دارم و هیچ‌گونه ابایی از هزینه‌هایی که برای حفظ انقلاب باید بدهم در من وجود ندارد. من فکر نمی‌کنم کار ویژه‌ای انجام داده باشم؛ تنها به وظایف نمایندگی خود عمل کرده‌ام؛ بنابراین با این دیدگاه سعی کردم موقعیت‌شناس باشم و لحظه‌ها را از دست ندهم».

عناوین اخبار روزنامه اعتماد در روز شنبه ۱۸ آذر :

صادقی مدعی شده است که به انقلاب وابستگی زیادی دارد و موقعیت شناس است. این در حالی است که اظهارات جنجالی و فاقد سند وی بارها مورد توجه رسانه‌های ضدانقلاب قرار گرفته است. چندی پیش مجری شبکه ضدانقلاب صدای آمریکا گفت که‌ای کاش همه نمایندگان به مانند محمود صادقی می‌بودند.

صادقی در چندین مورد نسبت به برخی از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی کشور دروغ پراکنی کرده و سپس با آشکار شدن واقعیت مجبور به تکذیب سخنان خود شده است.

این تهمت‌پراکنی‌ها توسط این نماینده اصلاح طلب درحالی است که بدنه اصلاح طلب نیز نسبت به رفتار صادقی آشفته شده و مطرح می‌کنند که اینگونه اظهارات بی پایه و اساس آبروی این جریان سیاسی را به حراج می‌گذارد.

** افزایش وام مسکن منطقی نیست

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت:

«بانک مسکن برای از بین بردن رکود و تحرک بخشی به بازار مسکن تسهیلاتی در نظر گرفته است به این صورت که وام‌هایی با بهره‌های کمتر از مقداری که بانک‌ها برای متقاضیان در نظر گرفته‌اند اعطا می‌کند تا خانه‌های خالی را به فروش برسانند. این تقریباً یک نوع یارانه خرید مسکن است. باتوجه به شرایط موجود این مساله فشار بیشتری را به دولت وارد می‌کند، چرا که این وام‌ها برای دهک‌های بالا در نظر گرفته شده است. در واقع راه اصلی از بین بردن رکود در بخش مسکن کاهش قیمت است و افزایش وام منطقی نیست. اگر سازندگان خانه‌های خالی که در گذشته به فکر دستیابی به سود بالا بودند اکنون به سود کمتر قناعت کنند و این خانه‌ها را به فروش برسانند، مشکل برطرف خواهد شد. البته وام نیز برای کسانی که توان بازپرداخت آن را دارند راه حل مناسبی است، ولی در مجموع این وام‌ها برای دهک‌های بالا در نظر گرفته شده، در حالی که دهک‌های پایین مشکل اساسی دولت هستند و افزایش وام هیچ‌کمکی به آنها نمی‌کند».

عناوین اخبار روزنامه آرمان امروز در روز شنبه ۱۸ آذر :

کارشناسان معتقدند که اقساط وام مسکن دولت به قدری بالاست که بر اساس جدول درآمدی دهک‌های مختلف که مرکز آمار منتشر می‌کند، عملاً تنها ۳ دهک بالایی جامعه (دهک‌های درآمدی ۸، ۹ و ۱۰) توان بازپرداخت آن را دارند در حالی که این دهک‌ها برای خرید مسکن نیازی به چنین وام‌هایی ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 30
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    37 8
    احسنت به تحلیل های دقیقتون
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
      78 14
      مرگ بر انگل ستان
    • حسین PL ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
      7 3
      انگلیس در کنار ماست و در کنار ما بوده ولی با دشنه و خنجری در دست در پشت ما که بارها و بارها این خنجر را در تن ایران فرو کرده. اون بی وجدانی که چنین مطلبی نوشته باید شدیدا باهاش برخورد بشه . همین الان فرزندان ایران توسط اراذلی به شهادت میرسند که توسط انگلیس آموزش دیدن و به سوریه فرستاده شدند.
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    10 25
    کشور گل وبلبل
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    33 9
    بزک نمیر بهار میاد
  • نادر ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    38 51
    نظر مخالف را که منتشر نمی کنید. پس درود و سلام‌ بر شما ای آلبالوها ای بهترین ها حالا منتشر میکنید.
    • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
      12 0
      خخخخخ.بنظر منم بهتره مشرق چه مخالف چه موافق را منتشر کنه و هی سانسورچی نباشه.نظر من اینه که کسی و ملتی تاریخ رو فراموش کنه باید باز هم شکست بخوره.
  • علی IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    50 36
    اصلاح طلبها فرزند انگلیس هستند .
    • reza IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
      13 0
      آن کس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند شعری در وصف اکثریت ما ایرانیان!
  • بی نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    55 24
    انگلیس هیچگاه در کنار ما نبوده و نخواهد بود.
  • بی نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    44 21
    انگلیس هیچگاه در کنار ما نبوده و نخواهد بود.
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    17 51
    باید با گسترش روابط با انگلیس و کشورهای پیشرفته وضع مردم را بهتر کرد
    • IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
      13 36
      باشه.... اونام منتظرن اوضاع مردم خوب بشه......هنوز هم احمق زیاده...
  • M.sh IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    43 43
    خدا لعنت کنه افسادطلبان رو . همانها که لشگر پیاده نظام دشمن در داخل هستن. دیگه خسته شدیم ازین همه نفاق ودورویی ومکرو دشمنی این خبائث.
  • DE ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    41 4
    انگلیس کارنامه سیاهی داره
  • جد IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    39 20
    حزب الهی‌های واقعی به هوش باشید روبای حیله گر باز نقسه در سردارد می خواهد مرغ وتخم مرغ های باقیمانده از برجام را این بار او بدزدد
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    32 38
    اینها دقیقا مانند لیدرشان مرحوم حسینعلی منتظری ساده لوح هستند
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    20 20
    سلام مردم عزیز کشورم از یک سوراخ چقدر می بایست گزیده شویم این بار روباه پیر استعمار انگلیس با تدبیری بسیار ماهرانه و جدید می خواهد به میدان بیاید یاد داستان کودکانه آقا گرگه افتادم که پشت درب برای پنهان ماندن نیت پلیدش دستهایش را با دست کش نشان شنگول و منگول و حبه انگور می داد.
  • حجت اله IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    32 6
    چقدر احمقند کسانی که شیطان را دوست می پندارند !!!!!!!!!!!
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    20 2
    آیه یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَ عَدُوَّکمْ أَوْلِیاءَ تُلْقُونَ إِلَیهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَ قَدْ کفَرُوا بِما جاءَکمْ مِنَ الْحَقِّ (سوره ممتحنه آیه1) ترجمه ای کسانی که ایمان آورده اید! دشمن من(خدا) و دشمن خود را دوست نگیرید. شما با آنان طرح دوستی می افکنید، در حالی که آنان نسبت به حقّی که برای شما آمده است، کفر ورزیده اند.
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    19 2
    أَفَتَتَّخِذُونَهُ و وَ ذُرّیتَهُ و أَوْلِیآءَ مِن دُونِی وَ هُمْ لَکمْ عَدُوُّ. (سوره الکهف آیه50) ترجمه شیطان و فرزندانش را به جای من اولیای خود انتخاب می کنید، در حالی که آنها دشمن شما هستند؟[1]
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    14 24
    مرگ بردوستاران روباه پیر
  • خداکرمی IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    13 30
    لعنت خدا ورسول خدابراصلاح طلبان. کمی مانده اصلاح طلبان بگویند امام حسین. هم درمبارزه بایزید اشتباه کرده اگه ماآن زمان بودیم مسئله رابامذاکره حل میکردیم
  • تقی IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    25 7
    صادقی نفوذی است و باید جلوی او را گرفت و اطلاعات سپاه باید تمام ارتباطات او را رصد کند.
  • محمد IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    14 22
    مرگ بر انگلیس روباه همیشه پیر مکار
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    11 5
    خوب است گاه گاهی بعضی ها به کشور دعوت شده تا افراد سست بنیه وخوش خیال شناخته شوند مرحبا به این افراد که با یک لبخند شیطانی همه چیز یادشان می رود
  • محمود IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    9 8
    حرفهای صادقی خیلی مسخره بود. برای معروف شدن چه تهمت ها که نمیزنند. تو اگه انقلابی بودی که به مرجع تقلید تهمت نمیزدی
  • نوقابی IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    10 2
    سلام . امام راحل ( رض ) فرمودند امریکا از شوروی بدترست و شوروی از امریکا بدترست اما انگلیس از هر دو بدترست امیداست این فرموده امام مورد توجه دولت مردان ولایت مدار قرار گیرد .
  • حسن IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    9 1
    البته ممکن است مراحم انگلیسیها شامل حال شماهم شده باشد یا بعدا درصورتی که بد قولی نکنند شاملتان بشود؛ولی تاکنون این پیر کفتار وروباه صفت جزفتنه هیچ چیزی نداشته وهمه فتنه های امروزدنیا وبویژه منطقه ما حاصل خانه های فکر فرامسونرهای انگلیسی وصهیونیسم است.دلیلش هم اغفال شماست .
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    10 1
    وقتی یه کودک جلوی چشم نیست و صدایی هم ازش بلند نمیشه، بزرگترا میفهمن یه شلوغکاری در حال انجامه! انگلیس هم مدتی است که چراغ خاموش داره میره.. بنابراین زمینه‌سازان داخلی رفاقت با روباه پیر تحلیل الکی نکنن که ما حواسمون هست
  • دبیر IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    1 1
    با هوشیاری و دوری از تنش می توان با تمام جهان تعامل کرد.اما باید بدانیم و متوجه باشیم هر کشور راهبردش منافع ملی خود است؛ هوشیار باشیم..
  • ابوذر زائری امیرانی IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    1 0
    این فرقه بیگانه پرست 200 سال است خودشان را با کلمات عقلانی مانند، دموکراسی، اصلاح طلبی، مردم سالاری و دهها کلمه مشابه تزیین می کنند . اما تاریخ 200 ساله انها نشان می دهد کوچکترین گره ای از زندگی مردم ایران باز نکردند. در حالیکه شوی وطن وطن بازی می کند. این فرقه زاییده انکار همان میرزا ملکم ها ، فروغی و کسروی هستند. که انگلیس انها را تربیت کرده در برابر فرهنگ تمدن ایرانی اسلامی ما ایستادگی نمایند
  • بی طرف IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    9 7
    اگر شما اصلاح طلبان از تاریخ درس و عبرت می گرفتید هیچ وقت این گزافه ها را نمی گفتید. لطفا تاریخ را با دقت بخوانید
    • بیفکر IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
      4 2
      شما هم بد نیست نگاهی به تاریخ روابط ایران و روسیه بیاندازید همه اینها امریکا و روسیه و انگلیس و فرانسه و حتی پرتقال و اسپانیا در طول تاریخ از خود باختگی و بیفکری ما نهایت استفاده را بردند و خواهند برد
  • 74 IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    57 21
    #حسن_روحانی_یک_شخص_نیست_یک_تفکر_است_یک_تفکر_را_نمیتوان_حذف_کرد
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
      3 0
      چطور شخصی که اتنخابش حاصل چندین نوع رای هست میتونه یه تفکر مستقل باشه؟!!!
  • عباس IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    16 2
    وقتی دشمنی در جنگ رو در رو نتونه پیروز بشه از در دوستی وارد میشه و در فرصت مناسب چنان ضربه ی محکمی میزنه که نگو
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    14 2
    گذشته گذشته است یعنی چی ؟ مگر گرگ سر براه شده ؟؟؟؟ کفتار پیر انگلیس چه ؟
  • جبار IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    10 3
    لعنت خدا بر شیطان .لعنت خدا صد بار بر انگلیس
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    13 2
    مرگ بر انگل ستان
  • امیر IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    17 2
    لعنت بر احمق های نادانی که از تاریخ درس نمی گیرند
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    3 0
    در گذشته زندگي نمي كنند اما نبايد گذشته ها را جبران و عذر خواهي كرد آيا انگليس از گذشته اظهار پشيماني كرده و سعي براي تغيير رويه در آينده كرده است. يا به دشمني موزيانه خود ادامه داده است؟ چرا از تاريخ درس نميگيريم؟
  • احسان US ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    0 2
    با اتگلیس خوب نباشید همچنین امریکا و ستایر استعمار گران اما ارزه عرزه داشته باشید اقتصاد کشور رو رونق پیشرفت بدین شعار ندید لطفا
  • احسان US ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    0 2
    با اتگلیس خوب نباشید همچنین امریکا و ستایر استعمار گران اما ارزه عرزه داشته باشید اقتصاد کشور رو رونق پیشرفت بدین شعار ندید لطفا
  • اصلاح طلب دواتیشه IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    14 6
    ایران فقط یک کلام اصلاحات والسلام
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    4 6
    غلط زیادی کرده هرکسی که گفته گذشتها گذشته شتر در خواب بیتد پنبه دانه گهی لف لف خورد گه دانه داته مردم حزب الهی و شهید پرور وکسانی که خانواده ها و ابا اجدادشان از بابت خیانتهای این انگل دنیای بشری جاسوس جهانی را تا قیامت فراموش نمی کنند بخصوص مرگ چهار میلیون ایرانی در قحطی در یک صد سال پیش را شهادت رئیس علی دلواری و یارانش را جاسوسی وکشتار مردم بی گناه دلوار کمک مالی و اموزشی به منافقین صدام ووووووووووووووووووووووودیگر جنایتهای این جنایت کار جهانی
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    2 0
    خدا لعنت کند اشوبگر را
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    3 10
    اصلا ازنام هرچه اصلاح طلب پست وخیانتکارحالم بهم میخوره
  • علی IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    3 0
    اصلاح طلبان متخصص بزک کردن وگریم چهره دشمن مردم ایران هستند
  • امیر مهدی IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    2 0
    باز می خواهید شاهد یک کودتای 28 مرداد دیگری باشید نفت ایران را به غارت بردند و ثروت مند شدند و با سرمایه ملی ما پیشرفت کردند و حالا می خواهند بر ما آقای کنند آقایان کی بیدار می شوید باز می خواهید سرتان را در برف کنید و ندانید چه برسرتان آمده این همان نفوذ دیگر است.دراین بازی انگلستان می خواهد نقش پلیس خوب را بازی کند.
  • سید محمد مصطفوی IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    3 12
    مرگ بر انگلیس کثیف و حیله گر. مرگ بر دشمنان خارجی و داخلی.
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    2 0
    این همه وقت یه کشور با شما دشمن بوده وشما هم اظهار میکنین این کشو روباه پیر است با این اوصاف وزیر امورخارجه انگلیس تو پایتخت چکار می کند و دنبال تحقق چه اهداف شومی است
  • اذربایجانی IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    4 0
    اگر انگلیس کنار ایران نبود اکنون مرزهای ایران تا کشورهای هند و چین گسترده بود اگر انگلیس کنار ایران نبود کدام کشوری دهه ها نفت ایران رو به تاراج میبرد اگر انگلیس کنار ایران نبود در طی دو جنگ جهانی در ایران انهمه انسان از قحطی نمیمردند لعنت ابدی خداوند بر انگلستان و به امید تجزیه این کشور شیطانی
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    1 0
    بریدفیلم یتیمخانه ایران و ببینید و یه سری به کتاب های تاریخ بزنید و بفهمید اولین کشور حامی اسراییل و عامل این غده سرطانی انگلیس بود به امریکا میگن شیطان بزرگ ولی انگلیس روباه پیره
  • کاوه ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
    2 0
    مرگ بر انگلیس استعمارگر پیر و مزخرف و فرزند نامشروعش اسرائیل ! مرگ بر آمریکای جنایتکار و تمام مهره هایش!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس