کد خبر 806437
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حمید مشهدی آقایی در کانال تلگرامی کرانه ها درباره تصمیم ترامپ برای انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به قدس شریف نوشت:

بستر تصمیم ترامپ چیست؟


طی یکسال گذشته تعداد زیادی از کشورهای اروپایی ، طرح تشکیل کشور و دولت فلسطینی را در سرزمین های 1967 در پارلمان های خود به تصویب رسانده اند.


در این بین ترامپ با هدف تغییر میدان بحث که تشکیل دو دولت در یک سرزمین را پیگیری می کند، از به رسمیت شناختن مرکزیت قدس برای اسراییل و انتقال سفارت خود "سخن" می گوید تا فشار را از روی رژیم صهیونیستی بردارد.


آمریکا و رژیم صهیونیستی به درستی از "قدس" به عنوان نماد آرمان فلسطین یاد می کنند و به هر قیمتی می خواهند این آرمان را با تبدیل آن به عنوان پایتخت اسرائیل نابود کنند.

 پیش بینی آینده

علاوه بر پیش بینی موج جدیدی از خیزش ها در میان ملت های مسلمان و همچنین ابراز مخالفت های شدید دولت های اسلامی و اروپایی، از آنجا که تصمیم ترامپ مغایر با قطعنامه های 338 و 242 شورای امنیت سازمان ملل است، ترامپ قطعا از تصمیم خود عقب نشینی خواهد کرد و برای شش ماه این تصمیم را تعلیق خواهد کرد.

دستاوردهای تصمیم ترامپ برای محور مقاومت

 تصمیم ترامپ بار دیگر قدس را به نقطه وحدت مسلمانان تبدیل خواهد کرد.

این تصمیم می تواند چهره حامیان اصلی و مجازی قدس را به نمایش بگذارد. عربستان در مخمصه ای سنگین گرفتار شده است.

تصمیم ترامپ به جمهوری اسلامی و محور مقاومت قدرت مانور بیشتری خواهد بخشید. 

ترامپ ناخواسته به تشدید فشار ملت های مسلمان و گروه های فلسطینی و جریان مقاومت علیه رییم کودک کش صهیونیستی کمک خواهد کرد.

 ترامپ در حال ارتکاب مهلک ترین اشتباه دوران ریاست جمهوری خویش است. انتقال سفارت امریکا به قدس اشغالی جهان اسلام را شعله ور خواهد کرد و مسئله فلسطین را - که مدتها تلاش شده بود تا از دستور کار خارج شود- دوباره به صدر مسائل بازخواهد گشت. خداوند را شاکریم که دشمنان ما را از احمقها آفریده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    10 1
    اسراییل یک کشور مصنوعی میباشد که مشروعیت و رسمیت آن صدها برابر کمتر از بورکینا فاسو میباشد.البته منظور توحین به بورکینافاسو نیست.
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
      1 0
      اسراییل اصلا کشور نیست. بلکه یک پادگان در منطقه قلب جهان اسلام برای مصادره غرب آسیا است.
  • US ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    6 6
    آقای حمید مشهدی! ترامپ احمق است بلکه یک سیاستمدار بسیار باهوش و تیزبین است 6 سال ایران را در جنگ سوریه درگیر کردند در جنگ یمن درگیر کردند تحریمها و فشارهای مالی زیادی بر ایران تحمیل کردند کل سپاه را در تحریمها قرار دادند از طرفی کاری کردن حزب الله توسط سعد حریری در منگنه قرار گیرد تا نتواند عملیات یا مانوری ضد اسرائیل انجام دهد همه این ها مقدمات این قدام بود از همه این ها مهم تر اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل با هماهنگی و چراغ سبز عربستان و مصر انجام شده است ترامپ در زمانی دست به این اقدام زد که دیگر پولی برای انتفاضه نمانده است.
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
      5 2
      مگه ترامپ چند سال هست که رئیس جمهور شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس