بهداد سلیمی

وزنه‌بردار گرجستانی با شکستن رکورد دنیا به مدال طلا سنگین وزن رسید.

به گزارش مشرق، در روز پایانی مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان در آناهیم آمریکا و در مسابقات سنگین وزن ۲ وزنه‌بردار کشورمان در حرکت یکضرب با عنوان دومی و سومی به کار خود پایان دادند.

بهداد سلیمی و سعید علی حسینی در دسته ۱۰۵+ کیلوگرم به همراه حریف نامدار خود یعنی تالاخادزه گرجستانی از ابتدا نیز برای کسب ۳ مدال این دسته با هم رقابت داشتند و در نهایت این تالاخادزه بود که طلا یکضرب را بدست آورد.

در حرکت یکضرب بهداد سلیمی ابتدا وزنه ۲۰۵ کیلویی را بالای سر برد. وی در دومین حرکت وزنه ۲۱۱ کیلویی را مهار کرد. سلیمی در سومین حرکتش موفق نشد وزنه ۲۱۶ کیلویی را بالای دستانش فیکس کند و با مدال نقره به کارش پایان داد.

سعید علی حسینی نیز با وزنه ۲۰۳ کیلویی کارش را آغاز کرد. وی در اولین حرکت موفق به مهار این وزنه نشد. حسینی در دومین حرکتش نیز در کمال ناباوری وزنه ۲۰۳ کیلویی را نتوانست مهار کند. وی در سومین حرکتش سرانجام وزنه ۲۰۳ را بالای سر برد تا پس از ۸ سال بازگشت خوبی به میادین داشته باشد و به مدال برنز دست یابد.

در این وزن لاشا تالاخادزه گرجستانی با ۲۲۰ کیلو ضمن شکستن رکورد دنیا به میزان ۳ کیلو که در اختیار خودش بود، طلا حرکت یکضرب را بدست آورد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس