کد خبر 805857
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
امید ابراهیمی

استقلال که عنوان ضعیفترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص داده تنها تیم لیگ است که از روی شروع مجدد به گل نرسیده است.

به گزارش مشرق، با رسیدن به اواسط لیگ هفدهم ، استقلال از وضعیت کابوس وار ابتدای فصل فاصله گرفته و توانسته از انتهای جدول تا رده های میانی صعود کند.با ابن حال همچنان یک آمار در کارنامه این تیم به چشم میخورد که با توجه به سابقه استقلال   ، اصلا برازنده آبی پوشان نیست که آن هم عنوان ضعیفترین خط حمله لیگ است.

استقلال پس از گذشت ۱۴ هفته با ۸ گل زده کمتر از ۱۵ تیم دیگر گل زده است.ولی در پس این آمار، آمار نگران کننده تری وجود دارد که زیر سایه این عنوان عجیب به آن توجه می شود.

استقلال تنها تیمی است که هنوز موفق نشده از روی شروع مجدد به گل برسد و هر ۸ گل استقلال در جریان بازی به ثمر رسیده و این تیم از فرصتهایی نظیر ضربات کرنر ، کاشته و پرتاب اوت و ... نتوانسته استفاده کند.عملکرد استقلال در جریان بازی هم چندان فوق العاده نیست و در حد متوسط است و از نظر تعداد گل در جریان بازی در رده هشتم قرار دارد ولی به هر حال خلا گل نزدن روی ضربات شروع مجدد خلایی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد. اهمیت این موضوع زمانی آشکار می شود که ۳۷% درصد گلهای این فصل روی شروع مجدد بوده و اگر استقلال به اندازه میانگین سایر تیمها توانسته بود از ضربات کاشته استفاده کند.اکنون ۵ گل بیشتر زده بود و طبیعتا این گلها امتیاز بیشتر و رتبه بهتر را برایشان همراه داشت.

استقلال در شرایطی چنین آماری را خلق کرده که بازیکنانی در ترکیب این تیم وجود دارد که در زدن ضربات ایستگاهی متبحرند.با داشتن بازیکنانی نظیر خسرو حیدری ، امید ابراهیمی ، سرور جباروف ، داریوش شجاعیان استفاده از ضربات ایستگاهی باید نقطه قوت تیم باشد نه پاشنه آشیل.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس