دری اصفهانی

درحالی که قوه قضائیه با اسناد نهادهای اطلاعاتی حکم جاسوسی دری اصفهانی را تایید کرده است، به ادعای کریمی قدوسی ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی صلاحیت وی را تایید کرده است.

سرویس سیاست مشرق - جواد کریمی‌قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره جزییات حضور چندی قبل محمد جواد ظریف (به تاریخ ۹ آبان ماه)، در این کمیسیون برای پاسخگویی به نقش دری اصفهانی در مذاکرات هسته‌ای بیان داشت که ظریف قبول کرده‌ که دری اصفهانی در تیم هسته‌ای بوده است. این درحالی است که پیش از این بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه بیان کرده بود که دری اصفهانی در تیم هسته‌ای نبوده و عضویت وی را نفی کرده بود.

کریمی قدوسی درباره صحبت‌هایی که وزیر خارجه کشورمان درباره دری اصفهانی و چند فرد دیگری که در تیم مذاکره کننده بودند در کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز داشت، گفت:

 «ظریف با این نگاه که این افراد انسان‌های صالحی بودند و هیچ مشکلی نداشته و کاملا مورد تأئید ما بوده و هستند که البته بنده از پاسخ‌های وی قانع نشده و سوال را برای رسیدگی به صحن علنی ارائه کردم، لذا بحث دری اصفهانی و سه نفر دیگر در صحن مورد پرسش قرار داده تا ملت ایران توضیحات وزیر امور خارجه کشور را بشنوند.»

با این ادعا وزیر خارجه کشورمان دری اصفهانی را فردی صالح نامیده که هیچ مشلکی نداشته و کاملا مورد تایید دستگاه دیپلماسی بوده و هست.

با این شرایط چند سئوال اساسی از وزیر خارجه مطرح می‌شود:‌

۱-  کریمی قدوسی مطرح می‌کند که « بنده در گفتگویی با شخص ولی الله سیف، رئیس بانک مرکزی، وی از دری اصفهانی بسیار تعریف کرد و معتقد بود وی جاسوس نیست، اما زمانی که سیستم قضایی و اطلاعاتی اسناد جاسوسی دری اصفهانی و اعترافات وی را به سیف ارائه کرده بودند، جاسوسی این شخص را می‌پذیرد.» اما چرا وزیر خارجه کشورمان با این حال که می‌داند سیستم قضایی به استناد مدارک دستگاه اطلاعاتی، جاسوسی دری اصفهانی را تایید کرده است، نسبت به این موضوع عقیده دیگری دارد؟ ظریف یک قاضی است یا اینکه عضو نهادهای امنیتی است که اینگونه نسبت به تایید یک جاسوس هسته‌ای اقدام می‌کند؟

۲- جاسوس هسته‌ای با کمک نهادهای اطلاعاتی شناسایی و مدارک لازم به قوه قضائیه برای محکومیت وی ارائه شده است، با این اوصاف، بر اساس ادعای قدوسی وزیر خارجه چه ادله و اسنادی دارد که این موضوعات را نهی می‌کند و فرد جاسوسی که حکم جاسوسی آن تایید شده را فردی مورد تایید می خواند؟

۳- وزیر خارجه کشورمان در سال‌های گذشته نیز در خصوص مسائل نظامی ورود پیدا کرد و بیان داشت که « امریکا می‌تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی کشورمان را از کار بیندازد!» چرا محمد جواد ظریف با اینکه سررشته‌ای از مسائل نظامی و خصوصا امنیتی ندارد به این موارد ورود پیدا می‌کند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    8 48
    دستگاه اطلاعاتی که نظر بر عدم جاسوس بودن دری اصفهانی را داده بود!
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
      18 4
      دقیقا مثل دو تابعیتیها که علوی تکذیبشون کرد بعد قوه قضاییه اعلام کرد اسامیشونو
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    35 2
    موضوع جاسوسی موضوعی بسیار مهم ، حساس و تعیین کننده است سهل انگاری و حسن ظن در مسایلی چون هسته ای ضربات جبران ناپذیری را می تواند در پی داشته باشد
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    28 8
    اگر ایشان حتی در کارخودش هم سررشته دارد پس برجام به چه دلیل اتفاق افتاد؟حالا اینکه در مسائلحساس امنیتی و قضایی هم نظر می دهد بماند .
  • TM ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    41 3
    دیوانه چون دیوانه را بیند خوشش آید !! شما بینایی خودت را تست کن نمیخواهد از کوری دیگر دستگیری کنی .
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    72 7
    از دولت تسلیم انتظار بیشتری نمیره
  • IQ ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    34 10
    اگه قرار باشه، هر کس از راه برسه و بگه این خائنه و یا اون جاسوسه، که بار را ببندند برند یه جای دیگه. طبق قانون فقط یک نهاد اجازه صدور جاسوس بودن را داره. مثل شورای نگهبان که نظرش فصل الخطابه، حتی اگر با اکثریت جامعه هم در تضاد باشه. فقط یک نهاد اجازه داره نظر بده در این مورد. لطفا سازمان‌هایی که کار کسب خبر می کنند، به اداره مربوطه تمکین کنند.
  • مجید IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    0 0
    بر عکسشم مصداق دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس