خبر ویژه

برخلاف برخی دعاوی، یک روزنامه ایتالیایی در گزارشی تاکید کرد مشکلات بانکی در پسابرجام همچنان مانع همکاری اقتصادی با ایران می‌شود.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه ایل‌سوله با اشاره به تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران و موانع بانکی موجود نوشت: مشکلات بانکی مانع صادرات به ایران می‌شود و این کشور کماکان در منگنه بانکی قرار دارد.


در یک کفه ترازو توافق‌هایی به ارزش ۳۰میلیارد یورو که بین ایران و ایتالیا در سال ۲۰۱۶ به امضا رسیده و در کفه دیگر تنش‌هایی مانند تصمیم دولت ترامپ برای تحریم‌های جدید قرار دارد.


در چنین شرایطی رم میزبان دومین دوره از اجلاس اقتصادی ایتالیا - ایران بود که از سوی خانه اروپایی - امبروزتی و با حضور کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و همچنین مقامات سیاسی و اقتصادی دو کشور برگزار شد. برای ایتالیا، ایران فرصت خوبی برای تجارت است، اما ایران در منگنه بانکی قرار دارد.


برای صنایع ایتالیایی فعال در تمامی زمینه‌ها، از سازه‌های زیربنایی گرفته تا ارتباطات «دیجیتال اکونومی» و ساخت خودرو در بازار ایران امکان کسب و کار وجود دارد.


ایل سوله نوشت: «پائولو بورزاتا» عضو ارشد خانه اروپایی - امبروزتی، در این رابطه اظهار داشت که از دولت و از سیستم مالی کشور می‌خواهیم که به صنایع ایتالیا در حفظ جایگاه برتری خود که پس از توافق ۲۰۱۵ به دست آوردند و در قالب امضای ۳۰ میلیارد یورو تفاهم‌نامه متبلور شد، کمک کنند.


ایتالیا باید با شجاعت حرکت کند و نگذارد که آلمان، فرانسه یا آمریکا از ایتالیا پیشی بگیرند.


این روزنامه افزود: در سال‌های تحریم، کالاهای ساخت چین جایگزین کالاهای غربی در ایران شده و در سال ۲۰۱۶ حجم مبادلات تهران و پکن برابر با ۳۰ میلیارد یورو و حجم مبادلات تهران با کل اتحادیه اروپایی برابر با ۱۰ میلیارد یورو بود.


«لیچا ماتیولی» معاون کنوانسیون صنایع ایتالیا در بین‌المللی‌سازی معتقد است که ایران برای سیستم صنعتی ایتالیا بازار بسیار قابل توجهی است و مصرانه از ایتالیا می‌خواهیم که راه‌حلی برای فاینانس طرح‌های متعددی که در دو سال گذشته بین شرکت‌های دو کشور امضا شده، پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس