انور عشقی

ژنرال بازنشسته سعودی می گوید که «احمد» فرزند علی عبدالله صالح که هم اکنون در امارات اقامت دارد، جانشین پدرش خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از عرب پست، ژنرال بازنشسته سعودی می گوید که «احمد» پسر «علی عبدالله صالح» که هم اکنون در امارات به سر می برد جانشین پدرش خواهد شد چرا که ائتلاف عربی به وی بیشتر از پدرش اعتماد دارد و همچون پدرش اهل فریب و تغییر مواضع نیست.

«انور عشقی» در گفتگوی اختصاصی با عرب پست گفت: «ترور علی عبدالله صالح اقدامی قابل پیش بینی بود و بدون شک ترور وی اوضاع یمن را تغییر خواهد داد و وضعیت جدیدی را رقم خواهد زد که به سود حوثی ها نخواهد بود».

وی همچنین افزود که عبدالله صالح برادرزاده خود «طارق» را برای فرماندهی نظامی برگزیده است اما کسی که برای این امر صلاحیت دارد احمد است که هم اکنون مقیم ابوظبی است چرا که از احترام و محبوبیت زیادی بین ارتش و علی الخصوص گارد ریاست جمهوری بیشتر از پدرش برخوردار است و از محبوبیت زیادی بین یمنی ها بهره می برد.

این ژنرال بازنشسته سعودی در ادامه گفت: احمد این اواخر توانسته است رابطه خوبی با قبایل یمنی که اخیرا به ابوظبی سفر کرده بودند، ایجاد کند که این موضوع می تواند وی را در جانشینی پدرش یاری کند.

عشقی با بیان اینکه ائتلاف عربی رابطه با احمد را از سر خواهد گرفت چرا که به وی اطمینان دارد، افزود: ما به علی عبدالله صالح قبل از کشته شدنش گفتیم که اگر پیروزی را می خواهد باید به عربستان بیاید و صلح را امضا کند و نبرد را از خارج مدیریت نماید اما وی قبل از تحقق این موضوع کشته شد و احمد راه پدرش را ادامه خواهد داد.

ژنرال بازنشسته سعودی همچنین مدعی شد که گروه انصارالله هر کاری هم که انجام دهد در پیروزی در جنگ موفق نخواهند شد و الان همین بس که نیمی از جامعه یمن بعد از پیوستن قبایل حاشد و سنحان به کنگره مردمی، از انصارالله روی برگرداندند و به گفته او، به زودی تاوان هرآنچه در یمن مرتکب شدند را خواهند پرداخت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمود IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    8 1
    به همین خیال باش مردک اگه صالح طرفداری داشت که دوسه روزه شکست نمیخورد و کشته بشه
  • IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    7 1
    علی عبدالله صالح از حمله جنگنده های عربستانی شانسی زنده در رفت و با انصارالله پیمان بست و مجدد تغییر موضع داد سخت بود که اعلام بشه منافقه و عملا صنعا 2حکومته اداره می شد حالا احمد پسرش دشمنه روبروئه و نه منافق درون ، آنطرف هر یمنی ، عضوی از خانواده اش یا حتی کل خانواده اش خانه اش سرمایه اش را زیر بمباران عربستان از دست داده خانواده های باقیمانده هم درگیر گرسنگی و بیماری و شرایط سخت زندگین قطعا هر حاکم سیاسی یا لشگری یمنی که با عربستان همکاری کند از نظر این ملت فاقد مشروعیته ، صالح هم فکر می کرد که مردم ، ارتش و پلیس به حمایتش برخیزند اما با چند نفر داخل تویوتا در حال فرار به هلاکت رسید .
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
      4 0
      بابا تحلیلگر، بابا استاد،...
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    6 1
    اجهل مشقی
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    3 0
    اشکال نداره هی تو امارات باشه پادشاه دنیا باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس