کد خبر 805561
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
صادق خرازی

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: اگر در این یکی دو سال عملکرد دولت و مجلس مردم را راضی نکند دولت اصلاحات ریزش پیدا می‌کند و اعتماد مردم به اصلاحات کم می‌شود.

به گزارش مشرق، صادق خرازی عصر امروز در مراسم جنبش دانشجویی و رسالت آن با عنوان "دانشگاه زنده است حتی اگر عده‌ای نخواهند" که به‌مناسبت بزرگداشت 16 آذرماه در دانشگاه کردستان برگزار شد ضمن تبریک و تهنیت هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: 16 آذر روز تجلی خواستگاه مطالبات، عظمت و شکل‌گیری مهم‌ترین نهاد دانشگاه و خواستگاه ملی کنشگرانی است که برای کرامت انسان ارزش قائل هستند.

وی گفت: این روز نقش بزرگ و تاریخی برای خود رقم زده و چرایی معرفتی، آگاهی و دانایی آن این بوده که مهم‌ترین قشر جامعه در تداوم چنین روزی تجلی پیدا کرده است.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان از دانشجو به عنوان حقیقت و جلوه‌گاه اصلی، موثر و مهم‌ترین کنشگر اصلی جامعه نام برد و تصریح کرد: زمانی که از دانشجو سخن گفته می‌شود، سخن از مصلحت، مبارزه با فساد و استقرار عدالت به میان می‌آید و در این راستا نباید از نام دانشجو غفلت شود.

وی عنوان کرد: دانشگاه دارای چندین رمز و راز و موقعیتی است که برخی آن را برتابیدند و برخی نه و آنچه ارزشمند شمرده می‌شود مشروعیت دانشگاه در مبارزه با فساد و بی‌عدالتی‌هاست.

خرازی افزود: نمی‌توانیم از دانشجو و استاد نام ببریم اما آرمان‌های دانشگاه را نادیده بگیریم چرا که در آرمان‌های دانشگاه آزادی تجلی پیدا کرده و با تشکیل نقطه عطف دانشجوی در دانشگاه تهران بارقه امیدی شکل گرفت تا دانشجو در پی جامعه‌ای در مبارزه با استبداد و استمرار فساد باشد.

وی با بیان اینکه عدالت و آزادی دو لبه قیچی هستند اظهار کرد: مبارزه با استعمار و استبداد در یک محور بوده و بدون هم معنا پیدا نمی‌کنند.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: در نهضت سیاسی قرن 19 مبارزه با استبداد به نحوی وامدار استعمار شد.

وی ادامه داد: بزرگان تاریخ، فرهنگ مبارزه با استبداد و استعمار را در درون جنبش‌های خود نهادینه کردند و این رخداد نشان‌دهنده بلوغ فکری دانشجو و دانشگاه است و با چنین دانشگاهی نمی‌توان قهرآمیز برخورد کرد و باید دانست این تفکر و اندیشه دانشگاه غیرقابل حذف بوده چرا که چرایی این تفکر زمینه بلوغ فکری است.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان خاطرنشان کرد: رابطه داینامیکی بین دانشجو، دانشگاه و جامعه پدیدار شده و هر جا سخن از خودسری و خودمحوری باشد دانشجو در این خصوص نقش تاریخی خود را ایفا کرده است.

وی گفت: مهم‌ترین رصد خانه‌ای که می‌تواند نبض جامعه را بگیرد و با نبض آن حرکت خود را تطبیق بدهد، ارتباط بین دانشجو و اجتماع است.

خرازی افزود: اگر دولتی معتقد است که بقاء خود را حفظ کند باید رابطه با دانشجو و دانشگاه را ترک نکند.

وی اظهار کرد: آن دولتمردانی دولتمرد هستند که از دانشجو و دانشگاه برای ظرفیت‌سازی ملی بهره ببرند چرا که دانشگاه اردوگاه مقدسی است که باید مورد احترام اهالی دولت، حاکمیت و نظام قرار بگیرد و آن را به‌عنوان یک باور اجتناب‌ناپذیر قبول کنند.

خرازی اظهار کرد: بسیج و سپاه ستون فقرات امنیت ملی ایران بوده و امنیت را فراتر از مرزهای جغرافیایی تعریف کرده‌اند.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان یکی از مشکلات کشور را بی‌توجهی به قشر جوان و تحصیل‌کرده دانست و گفت: در کشور مشکلات جدی و اساسی وجود دارد و یکی از این مشکلات فهم در جهان‌بینی است.

وی تصریح کرد: اگر بنده به جای "روحانی" بودم گوش شنوایی به صداهای مخالف داشتم و با آنها همدلی و هم‌پیمانی می‌کردم چرا که اگر رئیس جمهور همدلی کند همین مخالفان از وی حمایت می‌کنند.

دبیر حزب ندای ایرانیان با ابراز تأسف از ریزش اصلاحات خاطرنشان کرد: اگر در این یکی دو سال عملکرد دولت و مجلس، مردم را راضی نکند دولت اصلاحات ریزش پیدا می‌کند و اعتماد مردم به اصلاحات کم می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس