کد خبر 805419
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
عربستان سعودی

اخیرا سعودیها از پنچ- شش طریق به ایران پیغام داده تا با مذاکره بحران یمن به پایان برسد.

به گزارش مشرق، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران از پیغام سعودی‌ها به ایران برای پایان بحران یمن خبر داد و گفت: نظر جمهوری اسلامی ایران این است که عربستان از محاصره یمن دست بردارد و بمباران را متوقف کند تا بحران خاتمه یابد.

جواد کریمی قدوسی عضو مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به بحران یمن گفت: رژیم کودک کش آل سعود نزدیک به سه سال است که مردم مظلوم و بی دفاع یمن را به خاک و خون می کشد و در این مسیر به هیچ قاعده و قانون بین المللی هم پایبند نیست. اخیرا سعودیها از پنچ- شش طریق به ایران پیغام داده تا با مذاکره بحران یمن به پایان برسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران افزود: از طرق مقامات کشورهای عمان، کویت، پاکستان، مصر و حتی در سفر اخیر پوتین به تهران این پیغام سعودیها منتقل شد.

کریمی قدوسی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی ملت مظلوم و بی دفاع جهان و از جمله یمن بوده و اعلام کرد که عربستان باید از تمام محاصره هوایی، زمینی و دریایی یمن دست بردارد و کشتار بی دفاع مردم این کشور از طریق بمباران را متوقف کند.

روزگذشته نیز خبرگزاری  الجزیره خبری مبنی بر این منتشر نمود که علی عبدالله صالح رییس‌جمهور پیشین یمن از ایران و حزب‌الله لبنان درخواست میانجی‌گری کرده است تا اختلافات حزبش (حزب الموتمر) با انصارالله یمن را حل کنند.

اما رسانه های سعودی به نقل از اعضای ارشد حزب کنگره ملی یمن،  خبر الجزیره را تکذیب کردند.

*کانال مطالعات عربستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
    74 9
    عبدالله صالح که به درک واصل شد
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
      64 6
      عاقبت در حال خیانت به درک رفت!
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
    0 0
    به کمتر از مرگ بر آل سعود هرگز رضایت نمیدهیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس