کد خبر 805185
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۰
مصلح زاده

تمدن غرب دو چهره دارد. چهره اول صنعتی و تکنولوژی است و چهره دوم همراه با خوی وحشیگری و خشونت است که در جریان جنگ جهانی دوم، همچنین کشتار مردم ژاپن، ویتنام،‌ فلسطین و... آنها را شاهد بودیم.

به گزارش مشرق، روزنامه «جام‌جم» در یادداشتی از مصطفی مصلح‌زاده نوشت:

نظام اقتدارگرای غرب برای بسط نفوذ خود از شیوه‌های مختلفی استفاده می‌کند و زمانی که در مواجهه با برخی کشورها که بر توانمندی‌های داخلی تاکید دارند و حاضر به پذیرش نفوذ غرب نیستند، قرار می‌گیرد یا از طریق فتنه‌گری درصدد تزلزل حکومت‌های مستقر برمی‌آیند یا از طریق مذاکره، قصد به مصالحه کشاندن آنها را دارند. در همین چارچوب رویارویی غرب با ایران بعد از انقلاب اسلامی شروع شد تا مجموعه توافق‌های ظالمانه‌ای که بعد از پیروزی انقلاب لغو شده بود، دوباره برقرار شود.

با این وصف ایران هیچ‌گاه در برابر این خواسته تحمیلی تسلیم نشد. از این رو غرب برای متزلزل کردن نظام جمهوری اسلامی ایران با استفاده ابزاری از تروریست‌ها و اعمال خشونت و ترور در داخل ایران با به شهادت رساندن مردم و حتی مسئولان مملکتی و تحمیل جنگ به ایران ضمن همراهی با رژیم بعث عراق، سعی کرد جمهوری اسلامی ایران را در تنگنا قرار دهد. کشورهای غربی شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در طول دوران دفاع مقدس، حمایت لجستیکی از عراق داشتند و این در حالی است که صدام از سوی دبیرکل سازمان ملل متحد متجاوز اعلام شد، اما غربی‌ها به خاطر این حمایت از متجاوز مجازات نشدند.

راه‌اندازی هیاهوی تبلیغاتی علیه فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای، یکی دیگر از اقدامات غرب برای واردکردن ایران به مصالحه و تسلیم بود. غربی‌ها به بهانه حل بحران هسته‌ای با ایران وارد گفت‌وگو شدند، اما رویکردی فریبکارانه داشتند و در حالی که ایران به تمام تعهدات هسته‌ای خود عمل کرد، اما آنها به تعهدات خود عمل نکردند.

این نکته را هیچ‌گاه نباید از نظر دور داشت که تمدن غرب دو چهره دارد. چهره اول صنعتی و تکنولوژی است و چهره دوم همراه با خوی وحشیگری و خشونت است که در جریان جنگ جهانی دوم، همچنین کشتار مردم ژاپن، ویتنام،‌ فلسطین و... آنها را شاهد بودیم. متاسفانه برخی کشورهای منطقه و شیخ نشین‌های خلیج‌فارس تنها مفتون چهره اول غرب شدند و به‌طور کلی از رویه دوم تمدن غربی غافل ماندند.

باید به این نکته توجه داشت؛ زمانی ایران می‌تواند با غرب وارد یک گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز شود که طرف غربی قواعد بازی بین‌المللی را رعایت کند. گرچه سابقه تاریخی نشان داده است غربی‌ها به هیچ عنوان نه به قواعد بازی بین‌المللی و نه به منشورات سازمان ملل متحد پایبند نیستند و هدف آنها از بیان آمادگی برای گفت‌وگو با ایران، تحقق فریب دیگری در موضوعاتی مانند توانمندی‌های موشکی و حضور ایران در منطقه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس