کد خبر 805166
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۲
عبدالله صالح

به نظر می‌رسد همان کاری که عربستان می‌خواست از طریق سعد حریری در لبنان انجام دهد اما موفق نشد، اکنون امارات آن را در یمن به اجرا گذاشته است.

به گزارش مشرق، احمد کاظم زاده در یادداشت روزنامه جوان نوشت:

با وجود اینکه عربستان وعده داده بود جنگ علیه یمن را به سرعت و حداکثر ظرف چند هفته تمام کند و پرونده قیام مردمی این کشور به رهبری انصارالله را برای همیشه ببندد اما اکنون بیش از دو سال و نیم و قریب به هزار روز است که مردم این کشور به‌رغم تحمل انواع فشارهای روحی و جسمی مقاومت بی‌سابقه‌ای را در برابر تهاجم عربستان و همپیمانان آن به‌خصوص امارات از خود نشان داده‌اند تا بلکه بتوانند برای همیشه خود را از زیر سلطه عربستان نجات دهند. آنها برای رسیدن به این هدف بیش از 10 هزار شهید و حدود 60 هزار زخمی تقدیم انقلاب خود کرده‌اند، ضمن اینکه بیش از 2 میلیون نفر هم آواره و بیش از 80 درصد مردم این کشور به دلیل محاصره اقتصادی دچار قحطی و سوء تغذیه شده‌اند.

در این میان شاید تنها چیزی که به مردم مصیبت‌دیده و جنگ‌زده یمن دلگرمی می‌داد پیروزی‌هایی بوده است که در جبهه‌های مختلف به دست آورده و انتظار داشته و دارند که در آینده نیز کسب کنند. در چنین وضعیتی که همه چیز به نفع مردم یمن پیش می‌رفت، علی عبدالله صالح که در چند سال گذشته در کنار نیروهای انقلابی بود و یا حداقل به مقابله با تجاوز سعودی‌ها و اماراتی‌ها تظاهر می‌کرد به خیانتی بزرگ دست زده و شبه‌نظامیان وابسته به خود را به جای دفع تجاوز به سمت نیروهای انصارالله هدایت کرده و باعث درگیری‌های خونین در صنعا شده است. وی با چرخش 180 درجه‌ای از مواضع قبلی خود حتی این بار متجاوزان سعودی و اماراتی را برادر خطاب کرده است‌. حال سؤالی که مطرح است اینکه چه عواملی علی عبدالله صالح را به ارتکاب این خیانت وادار کرده است و اینکه آیا وی در ازای دریافت پاداش به این خیانت دست زده یا اینکه تحت فشار به این ننگ تن داده است ؟ 

به نظر می‌رسد اعمال همزمان سیاست تهدید و تطمیع از سوی ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان و حامیان صهیونیستی و امریکایی آن باعث ارتکاب این خیانت شده است. آنچه که از آن به تطمیع تعبیر می‌شود وعده‌ای است که برای به قدرت رساندن پسر علی عبدالله صالح به وی داده شده است که مدت‌هاست در امارات به سرمی برد اما چند هفته پیش به اتهام فساد بازداشت شده است. از اینجا به بعد تهدید قضیه هم آشکار می‌شود و آن اینکه به نظر می‌رسد به عبدالله صالح گفته شده چنانچه از پس مأموریت محوله یعنی زدن جرقه فتنه و جنگ داخلی برنیاید پسرش با سرنوشت نامعلومی مواجه خواهد شد. آنچه این احتمال را تقویت می‌کند این است که پروژه ایجاد فتنه داخلی در یمن و صنعا از چند ماه پیش در دستور کار عربستان و امارات بوده است اما علی عبدالله صالح به‌رغم تلاش‌های فراوان نتوانسته بود آن را به مرحله اجرا برساند.

به نظر می‌رسد همان کاری که عربستان می‌خواست از طریق سعد حریری در لبنان انجام دهد اما موفق نشد، اکنون امارات آن را در یمن به اجرا گذاشته است و این نشان می‌دهد که ائتلاف متجاوز کارشان به مرحله‌ای رسیده است که حتی حاضر شده‌اند نزدیکان و هم‌پیمانان خود را قربانی کنند. با این حال به نظر می‌رسد ماجرا تنها در عربستان و امارات خلاصه نمی‌شود و راستگرایان حاکم بر رژیم صهیونیستی و دولت ترامپ نیز در پشت ائتلاف متجاوز قرار دارند و از این دید پروژه فتنه‌ای که در یمن شروع شده است تنها به این کشور محدود نمی‌شود و اضلاع منطقه‌ای نیز دارد به‌خصوص آنکه بعد از بازگشت مجدد ثبات و امنیت نسبی به عراق و سوریه که به طور طبیعی بار دیگر بحران فلسطین را در سیبل قرار داده است‌، رژیم صهیونیستی برای ایجاد حاشیه امن برای خود به قربانی کردن یک کشور اسلامی و عربی جدید چشم دوخته است و از این دید علی عبدالله صالح با خیانت جدید خود همانند عربستان و امارات آب به آسیاب این رژیم نیز ریخته است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
    0 0
    یعنی باید نگران خانم ایشون هم باشیم..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس