کد خبر 805140
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
بانک مسکن نمایه

بانک مسکن در گزارشی عملکرد ۱۰۰ روزه شامل عرضه عمومی اوراق رهنی از طریق شعب بانک مسکن و توسعه ابزارهای تأمین مالی و رونق بخش مسکن را از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده اعلام کرد.

به گزارش مشرق، در بخش هایی از این گزارش میزان و نحوه عرضه عمومی اوراق رهنی از طریق شعب بانک مسکن، جزییات مربوط به فروش و واگذاری اوراق مشارکت طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه ای نیمه تمام دولت و همچنین مشروح اقدامات انجام شده در راستای توسعه ابزارهای تأمین مالی و رونق بخش مسکن اعلام شده است.

در این گزارش آمده است: در راستای توسعه پرتفوی خدمات بانکی و ایجاد هم­گرایی بیشتر بین بازار پول و سرمایه با رویکرد استفاده از ظرفیت ­های بازار سرمایه، در کنار بازارسازی و بازاریابی اوراقی که به پشتوانه تسهیلات رهنی و با هدف آزادسازی منابع به منظور بکارگیری و تخصیص مجدد در چرخه مالی بانک منتشر می ­شود، امکان عرضه عمومی اوراق رهنی (MBS) از طریق شعب منتخب بانک فراهم شده است.

فروش و واگذاری اوراق مشارکت طرح ­های تملک دارایی­ های سرمایه­ ای نیمه­ تمام دولت دومین اقدام بانک مسکن در 100 روز اخیر است.

همچنین در راستای افزایش قدرت خرید خانوارها، توسعه و تقویت ابزارهای تأمین مالی و در نتیجه کمک به خروج از رکود بخش مسکن، اقدامات مهمی صورت گرفته است که از آن جمله می توان به چند مورد اشاره کرد. در این راستا، تسهیلات جعاله مسکن از 100 میلیون ریال به 200 میلیون ریال افزایش و امکان پرداخت تسهیلات مذکور از محل اوراق گواهی حق تقدم (ممتاز) هم زمان با تسهیلات فروش اقساطی خرید مسکن، فراهم شده است.

از سوی دیگر اقدامات اولیه به منظور عرضه واحدهای صندوق ­های سرمایه­ گذاری زمین و ساختمان در شعب بانک مسکن صورت گرفته است. صندوق‌های سرمایه­ گذاری زمین و ساختمان این امکان را فراهم می­ آورد تا افراد با سرمایه­ های اندک نیز بتوانند در بازار مسکن سرمایه­ گذاری کرده و موجب ایجاد رونق در این بازار شوند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس