کد خبر 804860
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
کلیسا مقبرع مقدس

از زمان پادشاهی صلاح الدین ایوبی، فرمانروای ایوبی و فرمانده مسلمان در جنگ‌های صلیبی و در سال ۱۱۸۷ مسولیت نگهداری از کلیدهای کلیسا بر عهده این خانواده های مسلمان گذاشته شده است.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری رویترز، قرن‌هاست که چندین خانواده مسلمان مسئولیت کلیدداری کلیسای مقبره مقدس در قلب بیت المقدس را بر عهده دارند. این کلیسا که با نام رستاخیز نیز شناخته می شود، بر بلندای دره جلجتا قرار دارد و به باور مسیحیان بر محل مصلوب شدن و عروج عیسی مسیح بنا شده و یکی از مقدس‌ترین اماکن مذهبی آنان است.

خاندان «جوده» یکی از خانواده های کلیددار کلیسای مقبره مقدس است. ادیب جوده، از اعضای این خانواده به خبرگزاری رویترز می گوید که از زمان پادشاهی صلاح الدین ایوبی،فرمانروای ایوبی و فرمانده مسلمان در جنگ‌های صلیبی در سال ۱۱۸۷ مسولیت نگهداری از کلیدهای کلیسا بر عهده این خانواده های مسلمان گذاشته شده است.

 

وی می افزاید که بر اساس مستنداتی که در دست دارد خانواده او از قرن ۱۶ میلادی بر اساس فرمان‌های پادشاهان عثمانی به عنوان کلیددار منصوب شده اند. ادیب جوده ۳۵ ساله می گوید: «حقیقتا نگهداری از کلید کلیسای مقدس که یکی از مهمترین کلیساهای مسیحیت است برای یک مسلمان افتخار بزرگی است.»

خانواده «نصیبه» دیگر خاندان کلیددار کلیسای مقبره مقدس، یکی از قدیمی ترین خانواده‌های مسلمان بیت المقدس بوده اند. اعضای این خانواده قرن‌هاست که با کلیدی ۳۰ سانتیمتری با وزن ۲۵۰ گرم، درهای کلیسا را باز و بسته می کنند.

مرمت محراب  منسوب به مسیح در کلیسای مقبره مقدس در ماه مارس ۲۰۱۷ پس از ماه‌ها خاتمه یافت. این کلیسا توسط کنستانتین، امپراطور رم در سال ۳۲۵ پس از میلاد بنا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    6 0
    چقدر حس خوبی داره اینکه پای صهیونیسم وسط نباشه
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    2 25
    همینطور وای عثمانی ها و پانترکهای ارمنی و مسیحی کش....
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    1 23
    همینطور وای عثمانی ها و پانترکهای ارمنی و مسیحی کش....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس