اتحادیه عرب دبیر کل

اتحادیه عرب انتقال سفارت آمریکا به قدس را تهدیدی برای منطقه و کل جهان دانست.

به گزارش مشرق به نقل از روسیاالیوم، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب درباره برخی گزارش‌های مطبوعاتی مبنی بر تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت واشنگتن به آنجا ابراز نگرانی کرد.

ابوالغیط در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اتحادیه عرب این مسأله را با دقت پیگیری می‌کند، درباره پیامدهای وخیم این تصمیم برای منطقه و کل جهان هشدار داد.

وی افزود که این اتفاق اگر رخ دهد، پیامدهای بسیار مهمی نه تنها برای اوضاع سیاسی بلکه برای امنیت، و ثبات در منطقه و جهان خواهد داشت.

دبیرکل اتحادیه عرب از اصرار برخی برای انجام این اقدام بدون در نظر گرفتن پیامدهای خطرناک آن برای ثبات خاورمیانه و کل جهان، ابراز تاسف کرد.

ابوالغیط افزود که اتحادیه عرب پیش از این کاخ سفید را تشویق کرد که تلاش‌هایی برای پیشبرد روند سیاسی بین اسرائیل و فلسطینیان بردارد.

وی گفت که تصمیم ترامپ برای به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به آنجا، فقط به منافع تل‌آویو که مخالف صلح است خدمت کرده و تندروی و خشونت را تغذیه می‌کند.

دبیرکل اتحادیه عرب از وجود تماس‌هایی بین این اتحادیه و تشکیلات خودگردان فلسطین و سایر کشورهای عربی دیگر به منظور اتخاذ مواضع یکپارچه عربی در صورت اتخاذ چنین تصمیمی از سوی دولت آمریکا خبر داد.

پیش از این نبیل ابوردینه سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در گفتگو با خبرگزاری فرانس پرس هشدار داد که به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا، به معنی نابودی مذاکرات صلح خواهد بود.

وی تصریح کرد که به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی یا انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس خطرات زیادی برای آینده مذاکرات صلح دارد و موجب بی ثباتی و ناامنی منطقه خواهد شد.

خبرگزاری رویترز اخیرا به نقل از یک مقام مسئول در دولت آمریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور احتمالا روز چهارشنبه آینده، قدس را پایتخت اسرائیل اعلام می‌کند.

این مقام بلندپایه که خواست نامش فاش نشود گفت: ترامپ روز چهارشنبه سخنرانی می‌کند و احتمالا در این سخنرانی قدس را پایتخت اسرائیل اعلام خواهد کرد.

برخی مسئولان گفتند که ترامپ با وجود اینکه در حال بررسی اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل است، اما انتظار می‌رود که انتقال سفارت آمریکا به قدس از تل‌آویو را به تعویق بیندازد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    46 0
    اتحادیه عرب ژست ضد اسرائیلی میگیرد. همه انها بدبخت و بزدل و خود باخته هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس