حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری

مشاور رئیس‌جمهور می‌گوید زدودن اعتماد به دولت برآمده از رأی مردم یعنی زلزله در اعماق وفاق‌ اجتماعی و انسجام ملی.

به گزارش مشرق، حمید ابوطالبی که تا هفته گذشته معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور بود، در توئیتر نوشت:  «مردم عزیز ما در زلزله کرمانشاه مثل همیشه افتخار آفریدند و در حماسه‌ای تاریخی میان غم و اندوه، به یاری هم‌میهنان خود شتافتند؛ دست در دست هم نهادند تا از رنجوری، رنج غم و درد بزدایند و دیگر بار تصویری عظیم از ملتی متمدن، بافرهنگ و تاریخ‌ساز بیافرینند. این عظمت‌آفرینی پی در پی ملی مبارکباد.

اما تعامل در عرصه سیاست، رقابت بود و تضعیف، انتقام بود و تحریک؛ چرا که مدت‌ها است کنشگران عرصه سیاست دو اتفاق ریشه‌دار و مخرب را ترویج می‌کنند: یکی دولت‌ستیزی؛ و دیگری انسجام‌شکنی و نفاق در وفاق؛ اولی ریشه در تاریخ دردناک بیش از یکصد سال اخیر کشور دارد و دومی بنیان در سیاست تفرقه ‌بینداز و حکومت کن.»

وی می‌افزاید:  همه از ضرورت حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی سخن می‌گویند، ولی درخصوص اینکه این سرمایه چگونه می‌سوزد و از دست می‌رود، سخنی گفته نشده و هیچ‌کس مسئولیتی نمی‌پذیرد؛... بپذیریم سرمایه اجتماعی واکنش‌های محسوس و نامحسوس دارد، اما بی‌تفاوتی برآمده از ناامیدی، بدترین نوع واکنش به شمار می‌رود.در این راستا است که دولت‌ستیزی و تخریب مستمر نهاد دولت و تضعیف تبلور اعتماد ملت، یعنی برافکندن بنیان حکمرانی و دولت‌مداری در معنای ترویج ناامیدی ملی و تیشه بر ریشه باور و کنش و امید ملت زدن و انسجام‌شکنی و تخریب عزم و اراده ملی و نفاق در وفاق اجتماعی».

البته مشاور آقای رئیس‌جمهور نکات خوبی بیان کرده‌اند اما کاش بپرسند که کدام دولتمرد ارشد به فاصله چند ساعت مدعی شد «اکثریت خانه‌های ویران شده در زلزله، مسکن مهر بوده‌اند»؟!  هر چند اینجا پای ظاهرا انتقام و تسویه حساب رئیس دولت و معاون او و برخی نشریات اجاره‌ای با دولت سابق (‌که آن هم دولت منتخب مردم می‌باشد) در میان بود، اما شانتاژکنندگان اعتماد و امید 10 میلیون ساکن مسکن مهر را با دروغ لرزاندند. آقای ابوطالبی حکم بدهد که حکم چنین ظلم‌هایی در حق اعتماد عمومی چیست؟!

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
    9 0
    کافر همه را به کیش خود پندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس