عراق نیروهای کرد

با حملات خمپاره ای ارتش ترکیه و درگیری های پراکنده، نیروهای کرد در شهر «عفرین» و مرزهای مشترک با ترکیه به حالت آماده باش درآمده اند تا در به هرگونه حمله نیروهای نظامی ترکیه واکنش نشان دهند.

به گزارش مشرق، خبرها از شمال سوریه حاکیست، مواضع نیروهای کرد در منطقه «بلبله» توسط یگان توپخانه ارتش ترکیه هدف قرار گرفت؛ این حملات خمپاره ای در حومه روستای « توبال» در شمال غرب استان حلب و مناطق مرزی مشترک با ترکیه صورت گرفت.

 پس از حملات خمپاره ای، نیروهای ارتش ترکیه و نیروهای کرد با یکدیگر درگیر شدند؛ در جریان این درگیری ها که حدود یک ساعت ادامه داشت تعدادی از نیروهای طرفین کشته و زخمی شدند؛ تاکنون آمار دقیقی در خصوص تلفات نیروهای ارتش ترکیه و کرد اعلام نشده است.

تصویری از نیروهای ارتش ترکیه

از منطقه « شرا» در نزدیکی مرزهای مشترک هم خبر می رسد، یگان توپخانه ارتش ترکیه در چندین مرحله مواضع نیروهای کرد را در روستاهای «اکدامی، دیکماداش، مرعناز، عین دقنه و یازیباع» هدف قرار داد؛ در جریان این حملات خسارت های مالی قابل توجه ای به روستاهای کردنشین وارد شد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از هدف قرار گرفتن شدن مواضع نیروهای کرد در ارتفاعات «قسطل و علقینه» خبر داد و گفت: در منطقه « شیراوا» هم توپخانه ارتش ترکیه به شدت نیروهای کرد را در مناطق « قلعه سمعان و باصوفان» هدف قرار داد.

ارتفاعات « بارین، بدرخان و باشور» در حومه منطقه « جندریسه» مناطق دیگری به شمار می آینده که هدف حملات نیروهای ارتش ترکیه قرار گرفت؛ خبرها حاکیست، ارتش ترکیه تعداد زیادی تانک، نفربر و سکوی پرتاب حمپاره به را به نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه اعزام کرده است.

به گزارش مشرق، با حملات خمپاره ای ارتش ترکیه  و درگیری های پراکنده، نیروهای کرد در شهر «عفرین» و مرزهای مشترک با ترکیه به حالت آماده باش درآمده اند تا در به هرگونه حمله نیروهای نظامی ترکیه واکنش نشان دهند.

تصویری از یک پهپاد ارتش ترکیه درحال انجام عملیات شناسایی

از سویی دیگر، پهپادهای ارتش ترکیه که از صبح امروز در آسمان مناطق مرزی مشترک در شمال غرب استان حلب به پروازه درآمده اند همچنان تحرکات نیروهای کرد را در تمامی محورها از جمله شهر راهبردی عفرین رصد می کنند.

حملات علیه مواضع نیروهای کرد در شمال سوریه در حالی انجام گرفته که پیشتر وزیر دفاع ترکیه اعلام کرده بود، عملیات برای تصرف مناطق کردنشین در شمال غرب استان حلب در دستور کار قرار گرفته است.

نیروهای کرد

دولت ترکیه، نیروهای کرد مستقر در شمال سوریه را خطری بزرگ برای خود تلقی می کند و اعلام کرده: حضور این نیروها یک تهدید جدی برای شعله ورکردن درگیری ها در جنوب ترکیه به شمار می‌آید و این مسئله غیر قابل تحمل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • TR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
    از کی تا حالا مخالفای دولت شدن تروریست و جدایی طلبای تروریست کرد شدن نیروهای کرد خیلی متاسفم امریکا حق داره ملتو تا کی میخواین ابله فرض کنین
    • ناشناس IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
      52 57
      فعلا شما زیر سایه پرچم ترکیه ای!!! باید حق نان نمک رو نگه داری! آمریکا هم غلط کرده با ایادیش که حق داشته باشه.هفت سال ملتی را به خاک و خون کشیدن تروریست نیستن چی هستن؟؟!
    • US ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
      37 43
      ترکیه یک کشور اشغالگره و این مسائل به دمشق ارتباط داره بیخودی به این اقدام ترکیه مشروعیت نبخشید.
  • IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
    67 27
    این گروههای جدایی طلب دقیقا نقش جدایی طلبهای اقلیم عراق را برای سوریه دارند.الان تجزیه طلبی خود را علنی نمیکنند ولی در آینده و با گرفتن خودمختاری و نهادینه کردن سیستم فدرالی در سوریه با حمایت غرب جهت تشکیل کشور جعلی با تجزیه عراق و سوریه اقدام خواهند کرد.این سناریو باعث آشوب چند دهه ساله برای آینده منطقه خواهد شد
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
      16 0
      باید مواضع پژاک و پ ک ک و دیگر مزدوران اسرائیلی در خاک سوریه به آتش کشیده شود
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
    12 32
    مشرق تروریست پرور .
  • US ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
    35 42
    ترکیه یک کشور اشغالگره و این مسائل به دمشق ارتباط داره بیخودی به این اقدام ترکیه مشروعیت نبخشید.در الباب که دخالت کرد گروه تروریستی نورالدین زنکی با النصره و غیره حضور دارند که با دولت اسد قبل از اتش بس بشدت درگیر بودن
  • علی بابا US ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
    57 51
    آفرین اردوغان جون ببینم چیکار میکنی
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
      41 16
      اردوغان سر عقل آمد اما حامیان برجام نه
  • غ غ انتشار IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
    74 83
    افتخار میکنم تنها کامنتی را که وحشیگری های تاریخی پانترک ها را رسوا میکنند را من دادم..اما مشرق ترسو وبزدل جسارت چاپش را نداشت همون غیر قابل انتشاره...خاک برسر بعضیها که... از طرفداری اردوغان وحشی در ایران حساب میبرند.... نا سلامتی اینجا ایرانه نه ترکیه مشرق... از چی میترسی از باعرضه های وحشی بیگانه پرست ایران ستیز ترک وتاتار پرست؟؟
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
      41 34
      11:59 درود به شرفت
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
      67 32
      ببند دهنتو نژاد پرست پست مرگ بر اسراییل و امریکا و مزدورانش کردهای سوریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس